MaDDoG Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 driver og snuser litt på og skaffe meg en ny sommer bil snart så da har jeg sett litt på Mitsubitshi eclipse, samtidig så veit jeg jo at nissan 200sx går som varmt hvetebrød for tiden. Det jeg lurer på hvordan eclipsen er iforhold. Har registrert at det er mye utstyr og få til de bilene så lenge det er uten for norge. Nå har ikke jeg øknomi som er ubegrenset så jeg tenkte på første genrasjons klassen av eclipsen og s13 av 200'en. Hvis det andre biler som er omtrendt i samme klasse så er det også av intresse da self. Målet med denne tråden er ikke å lage en krangel mellom hva som er best og ikke best, men er intr. i å høre hva som er bra og hva som er mindre bra med de forskjellige bilene. Det som jeg legger vekt på er: Utsénde anskaffelse av utstyr, (trimming, styling, etc) kjøre egenskaper andre viktige detaljer som hvordan de er å skru på f.eks. Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Originally posted by MaDDoG Utsénde anskaffelse av utstyr, (trimming, styling, etc) kjøre egenskaper andre viktige detaljer som hvordan de er å skru på f.eks. Høres jo Ut som en Mr2 Mk2 dette;) evt Turbo:) Kjøre egenskaper nydelig,skru på?vel det er jo Toyota så dte er ikke noe problem;) Utseende rått synes jeg men smaken er jo som baken.. Men når det gjelder Eclipsen og 200sx`en har jeg ikke så mye å si..Eclipse vet jeg svært lite om,men det er jo folk på forumet her som har testet Eclipse og slaktet den,da er vel 200sx et bedre kjøp vil JEG tro:) Jeg liker faktisk s13 best av dem og syns den har mest særpreg,s14 og s15 er grei de å men liker nå s13 best jeg..Men hvordan de er får vel dem på forumet som eier slike biler si,men av Eclipse og 200sx hadde jeg tatt 200sx. evt spørsmål om 200sx http://www.200sx-ogn.org/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Vil ihvertfall gi S13 credit for at den er lettskrudd! Også meget driftsikker med et par modifikasjoner/forbedringer. Bare pass på (som med alle biler) tilstanden når du evnt. handler, vær meget kritisk til alle ulyder osv i motoren. En s13 skal gå meget stille og ingen som helst ulyd i motoren. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 er ikke helt enig med 'nissan s13' i at bilen er lettskrudd... ihvertfall ikke motoren.. er ihvertfall jævlig tungvindt å få ut grenrør/turbo,da et par av festeskruene til grenrøret er helt idiotisk plassert.. motorrommet er generelt ganske trangt og det er litt ekkelt å komme til ting&tang (kommer jo an på hva man er vant til fra før da,seff)... ellers er den vel kanskje forholdsvis lettskrudd ;) og ellers så begynner jo S13 å bli ganske gammel,og mange av bilene begynner nok å bære preg av det.. det sier seg selv at en bil som har vært hardt kjørt i 200.000km begynner å bli litt "slitt i kantene"... ergo: ikke kjøp den billigste du finner.. det vil du nok sannsynligvis angre på ;) og,mye av det du lurer på er antakeligvis blitt besvart på forumet på http://www.200sx-ogn.org før.. så,hvis du ikke har gjort det før,så anbefaler jeg å ta en titt der.. :) PS... sjekk på http://www.autodb.no etter biler som Japan Sportbil Import (JSI) selger.. de har ihvertfall peil på S13,og bruker å ha mange fine biler inne... lykke til :) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Vil ikke påstå at en bil er tung å skru på pga 2 skruer på manifolden!? Har tatt ut og inne et par motorer, byttet alt av bremser og en del annen skruing. Har kun erfaring fra volvo 240 fra før, og vil påstå at s13 er like lettskrudd. Klart det er noen bolter som er tunge å komme til, men alt er rimelig logisk plassert. Dvs at jeg aldri har hatt problemer med å finne ut hvor den "dupeditten" skulle sitte eller ikke sitte. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Eclipse eller S13 ? Hmm da må du kjøpe amrikansk da, med 4x4 og turbo motor. Dette er 1990 til 1994 mod. Kjøper du bilen uten turbo så kan du glemme å trimme. Er ikke mulig å få tak i trim. Får du tak i så koster det skjorta + + + Har en slik bil... Skal du ha ordentelig Eclipse må du kjøpe 1997 -1998 mod. Men de koster da mye mye mye mye mer for at det skal være noe å satse på 250000 - 275000kr. Da får du en bil som du kan gjøre mye med og som går greit. Om du ikke ønsker å burke så mye penger så ville jeg kjøpt en S13 eller s14. Jeg har selv en første gen Eclipse ute turbo. Jeg syns at den er penere enn S13 og S14, men den er langt i fra like glad i å bli trimma. Som dissa Nissan bila er. Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Min mening: Eclipsen er grisestygg, faktisk noe av det værre som går på veien, så kjøp S13. Ikke at den er pen heller. Men S13 får man jo kjøpt diverse kit til som faktisk gjør den ganske rå. Dessuten er vel trimming av Nissanen mye mer utprøvd enn eclipse-trimming. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Hva med Toyota Celica GT4 ST205 eventuelt generasjonen før? Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Originally posted by nissan s13 Vil ikke påstå at en bil er tung å skru på pga 2 skruer på manifolden!? Har tatt ut og inne et par motorer, byttet alt av bremser og en del annen skruing. Har kun erfaring fra volvo 240 fra før, og vil påstå at s13 er like lettskrudd. Klart det er noen bolter som er tunge å komme til, men alt er rimelig logisk plassert. Dvs at jeg aldri har hatt problemer med å finne ut hvor den "dupeditten" skulle sitte eller ikke sitte. det var bare et eksempel,da... ;) et annet eksempel er at ledningsklipsene i motorrommet (ihvertfall de fleste av dem) er helt for jævlige å få opp... men men... Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radic Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 200sx s13 er helt rå bil. Men det er mange ting du kan være uheldig med, og ting man vil ergres over. Det er også en bil som krever litt av din tid. Hvis du er opptatt av å få kjøpt masse deler til bilen, så er utvalget av ting du kan få til en 200sx (spesielt s13) helt sykt. Du får stort sett alt. Synd den er blitt litt for kommersiell men.. Siter Drive carefully. 90% of the people on the road are caused by accident. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Desember 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Høres jo Ut som en Mr2 Mk2 dette evt Turbo Joda Mr2 er en fin bil det også, men har en baktanke fordi den ikke har bakseter(!) for øyeblikket trenger jeg jo ikke det, men det er utrolig kjipt å bare få med seg en passasjer( ref. hiluxen) Men når det gjelder Eclipsen og 200sx`en har jeg ikke så mye å si..Eclipse vet jeg svært lite om,men det er jo folk på forumet her som har testet Eclipse og slaktet den,da er vel 200sx et bedre kjøp vil JEG tro Jeg liker faktisk s13 best av dem og syns den har mest særpreg,s14 og s15 er grei de å men liker nå s13 best jeg..Men hvordan de er får vel dem på forumet som eier slike biler si,men av Eclipse og 200sx hadde jeg tatt 200sx. Det er vell en grunn for at flere har valgt 200sx og ikke f.eks. eclipsen. Det ser man bare på forumet her det, hvor mange flere som kjører nissan fremfor mitsubishi. Da kommer jo det også frem at det er nesten vanlig og se en 200sx nå (kjipt :)). Eclipse eller S13 ? Hmm da må du kjøpe amrikansk da, med 4x4 og turbo motor. Dette er 1990 til 1994 mod. Kjøper du bilen uten turbo så kan du glemme å trimme. Er ikke mulig å få tak i trim. Får du tak i så koster det skjorta + + + Har en slik bil... Skal du ha ordentelig Eclipse må du kjøpe 1997 -1998 mod. Men de koster da mye mye mye mye mer for at det skal være noe å satse på 250000 - 275000kr. Da får du en bil som du kan gjøre mye med og som går greit. Om du ikke ønsker å burke så mye penger så ville jeg kjøpt en S13 eller s14. Jeg har selv en første gen Eclipse ute turbo. Jeg syns at den er penere enn S13 og S14, men den er langt i fra like glad i å bli trimma. Som dissa Nissan bila er. hmm ut ifra det jeg har sett så virker det faktisk som om det ikke er så vanskelig og få trim til 1G eclipsen, nå har jeg riktig nok bare sett utvalg ifra usa, men det lar seg sikkert hoste opp her i europa også. Det er sant det du sier at det er større potensiale i en 4x4 med turbo, men den koster, samtidig så virker det som den ikke er den letteste bilen å få tak i. En ny bil det ikke, det holder så definitivt ikke budsjettet mitt... Er jo bare 19 ;) og gidder jo ikke ta lån. (personlig grunn). Jeg også enig med deg at eclipsen er kanskje finere enn 200'en. Min mening: Eclipsen er grisestygg, faktisk noe av det værre som går på veien, så kjøp S13. Ikke at den er pen heller. Men S13 får man jo kjøpt diverse kit til som faktisk gjør den ganske rå. Dessuten er vel trimming av Nissanen mye mer utprøvd enn eclipse-trimming. Du har et poeng med at nissan trimming er mye mer utprøvd her i norge (kanskje verden). Du får også kit til eclipsen ;) Hva med Toyota Celica GT4 ST205 eventuelt generasjonen før? hmm litt usikker på hvilken som er GT4, men er det samme den som har samme fasong som carlos sainz edition? generasjonen før er jeg ikke noe særlig for, virker for gammel.. men jeg liker derimot den som er fra ca 1990-1994, men er det noe særlig og hente på de motorene da? Det er vell bare carlos sainz edition som har turbo omtrendt? Du kan jo få celica ganske rimelig da, hvis den ikke er helt strøken f.eks. litt klarer man og gjøre selv ;) hvordan er de å skru på. Det er jo toyota, men det kan jo hende.. det var bare et eksempel,da... et annet eksempel er at ledningsklipsene i motorrommet (ihvertfall de fleste av dem) er helt for jævlige å få opp... men men... Er det elektriske et problem på 200'en? 200sx s13 er helt rå bil. Men det er mange ting du kan være uheldig med, og ting man vil ergres over. Det er også en bil som krever litt av din tid. Hvis du er opptatt av å få kjøpt masse deler til bilen, så er utvalget av ting du kan få til en 200sx (spesielt s13) helt sykt. Du får stort sett alt. Synd den er blitt litt for kommersiell men.. Den har blitt litt for kommersiell! men fortsatt en rå bil. Har du eraringer med den type bil og dens feil? hva har du erfart, del det med oss (meg) davel! ;) takk for alle svar hittil.. Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 jeg hadde valgt eclipse...sjelden bil..kompis av meg har kjøpt seg en slik en, 1997modell import fra tyskland, kjørt 98000km..skinn, ac, el-vinduer, manuell gir..ganske pen å se på ...betalte 175000 ferdig registrert..den drar nok ganske så bra til å være standard!pluss at det ikke kryr av dem slik som en nissan 200sx.... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qee Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 hapyhappy http://www.finn.no/finn/car/object?id=3862466&sid=1134588110052817&pos=1&rub=2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Originally posted by Qee hapyhappy http://www.finn.no/finn/car/object?id=3862466&sid=1134588110052817&pos=1&rub=2 NICE!!!!:) :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Når det gjelder utseende ville JEG hatt en 200SX S13, for jeg syns den eldre utgaven av Eclipse er mindre pen. Den nye Eclipsen derimot (1995 - 1999) er sykt fete, spesielt bakparten!! Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg