Gå til innhold

eclipse vs 200sx eller andre

Ranger emnet

MaDDoG

Anbefalte innlegg

(Quote)

Hva med Toyota Celica GT4 ST205 eventuelt generasjonen før?

hmm litt usikker på hvilken som er GT4, men er det samme den som har samme fasong som carlos sainz edition? generasjonen før er jeg ikke noe særlig for, virker for gammel.. men jeg liker derimot den som er fra ca 1990-1994, men er det noe særlig og hente på de motorene da? Det er vell bare carlos sainz edition som har turbo omtrendt? Du kan jo få celica ganske rimelig da, hvis den ikke er helt strøken f.eks. litt klarer man og gjøre selv hvordan er de å skru på. Det er jo toyota, men det kan jo hende..

Snakker om den som er lik Carlos seinz edition, og GT4 er 1.8Turbo på ca. 180hk permanent 4wd. Videre kan jeg ikke forklare om bilen, men jeg har også vurdert den og tror det er verdt for deg å ta en kikk rundt etter den bilen.

Det ruller ikke så mange av den utgaven i Norge, masse styling muligheter og sikkert potensiale for tuning. Men hvor mye vet jeg desverre ikke.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

MaDDoG: nei,sjelden å høre om el-feil på SX.. det jeg mente var at klipsene på ledningsnettet kan være helt for j****** å få opp... men,heldigvis trenger man sjelden opp med dem... ;)

Precious: Toyota Celica GT4 har alltid hatt 2.0 Turbo (ikke 1.8). ST165 hadde 184hk (88-89). ST185 204hk (208hk Carlos Sainz ed.) (90-94). ST205 240hk (tror jeg) (94-99(?))

problemet med disse bilene er at de er tunge,og har et forholdsvis tungt drivverk (blir treigere enn en 2wd bil med samme effekten).. men 4wd er gøy da :)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wicky124

jeg hadde valgt eclipse...sjelden bil..kompis av meg har kjøpt seg en slik en, 1997modell import fra tyskland, kjørt 98000km..skinn, ac, el-vinduer, manuell gir..ganske pen å se på ...betalte 175000 ferdig registrert..den drar nok ganske så bra til å være standard!pluss at det ikke kryr av dem slik som en nissan 200sx....

Synes også det er et poeng at det er en sjelden bil, litt artig med noe som ikke alle har.

Den kompisen din er det turbo eller? Det er ikke så urimelig pris det..

var ikke akkurat stygg den nei..

Celica er definitivt ikke en dum bil det nei.. men er litt skeptisk til prisforholdet for hva du egentlig for... carlos sainz ed. koster skjorta! ;)

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jostein

Høres jo Ut som en Mr2 Mk2 dette;) evt Turbo:)

Kjøre egenskaper nydelig,skru på?vel det er jo Toyota så dte er ikke noe problem;)

Tja... Har vel vert ganske mange motorras på dessa MR2'ane her i landet, mest pga. at da har vert umulig å oppdriva rett oljefilter.. de fleste av de e kjørt med et bittelite ett som passa på innfestningen, men som rett og slett ikkje e bra nok..

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE KJØP DEN BILEN!var og så på den før vi kjøpte eclipse fra tyskland...bilen var IKKE verdt prisen..mye rart med den...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du 200sx kjøper du en lotto kupong. Hvis du ikke sjekker den riktig godt og kan vet hva du skal se etter, kan du være riktig heldig, eller svært så uheldig. 200sx er en relativt billig bil med stor motor som gjør den aktuell for ungdom. Det vil si de fleste har fått kjørt seg litt. Det er en bil for litt spesielt interresserte som bruker bilen litt over det vanlige. Jeg har ikke hatt noen store problemer med min hittil og alt virker bra. Jeg kjøpte bilen helt original, noe jeg egentlig ikke angrer på. Det tyder på at bilen er fiklet lite med. Nå skal det sies at ihvertfall de fleste 200sx jeg vet om idag steller veldig pent med bilene sine, men dette er gamle biler som har hatt lang fartstid på veiene før dagens eiere har fått dem. Les mer på: http://200sx-ogn.org Der får du fort inntrykk av de vanligste problemene og feilene.

Drive carefully. 90% of the people on the road are caused by accident.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

Hva mener du med masse rart?

motoren lagde RARE lyder og bilen hadde nok kjørt mer enn det som vises på spedoen..hadde med en mekaniker når vi sjekket bilen..og den har vært til salgs lenge...så...

bilen til kompisen er uten turbo..holder egentlig med 150hk på en såpass liten og lett bil..men igjen..det er alltid plass til mer HK..men bilen vekker oppmerksomhet..det er litt kult..og igjen..har enda ikke møtt en annen eclipse mens vi er ute og kjører...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider