Gå til innhold

Mekke/føstebil

Ranger emnet


divad

Anbefalte innlegg

Opprinnelig skrevet av Nytern Vis innlegg

Det viktigste er at trådstarter ignorerer alle volvofantaster og gjør som han selv vil! Vil gutten ha Bmw, respekter det!

 

 

 

 

Er interessert i begge merker.. Men BMW er langt mer fristende kan du si;) sykt pen bil med selser som er enkel og skru på.. Volvo ser jeg mer som en jordebil som går evig..=) Fornuftigst er seff Volvo/Ford., men BMW/Audi er hva hjertet sier..

 

hehe, okei:p vær sin smak;)

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nytt spørsmål:

Når jeg har fått tak i en sliten bil her, hva bør jeg skifte gjøre med den først? Sånn generell oppfriskning.. Sportsluftfilter vil jeg ha hvertfall.. Hvor bør jeg få tak i det evt.? Biltema selger, men er ikke sikker på om det er plassen:D erfaringer med biltema anyone?:yodude:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema er ikke plassen nei!

Skal du ha et filter som faktisk gjør jobben sin, er K&N det du bør satse på. Disse koster flesk til sammenligning, men har derimot livstidsgaranti og er vaskbare. De flower godt i motsetning til Biltema/Torshov/etc. "sportsfiltre" som mest sansynlig struper motoren din og filtrerer dårlig.

Jeg sverger iallfall til K&N, men andre filtre i samme klasse (Dvs. dyrere, vaskbare filtre med bevist økt flow) gjør sansynligvis nytten.

 

Når det gjelder basic verktøy du trenger for å skru bil er det absolutt et godt skrallesett (Gjerne både 1/4" og 3/8" og 1/2") som gjelder, samt et godt sortiment med fastnøkler.

Noen gode skrutrekkere, et sett med unbrakonøkler etc. er også fint å ha.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema er ikke plassen nei!

Skal du ha et filter som faktisk gjør jobben sin, er K&N det du bør satse på. Disse koster flesk til sammenligning, men har derimot livstidsgaranti og er vaskbare. De flower godt i motsetning til Biltema/Torshov/etc. "sportsfiltre" som mest sansynlig struper motoren din og filtrerer dårlig.

Jeg sverger iallfall til K&N, men andre filtre i samme klasse (Dvs. dyrere, vaskbare filtre med bevist økt flow) gjør sansynligvis nytten.

 

Når det gjelder basic verktøy du trenger for å skru bil er det absolutt et godt skrallesett (Gjerne både 1/4" og 3/8" og 1/2") som gjelder, samt et godt sortiment med fastnøkler.

Noen gode skrutrekkere, et sett med unbrakonøkler etc. er også fint å ha.

 

Takk for nyttig svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt spørsmål:

Når jeg har fått tak i en sliten bil her, hva bør jeg skifte gjøre med den først? Sånn generell oppfriskning.. Sportsluftfilter vil jeg ha hvertfall.. Hvor bør jeg få tak i det evt.? Biltema selger, men er ikke sikker på om det er plassen:D erfaringer med biltema anyone?:yodude:

 

 

åssen bil?:P

 

Funker da det filteret på min;) men sitter på sierran,som det ikke er noe farlig med.Men audin så blir det skikkelige saker:)

Kjenner en som satte på det fra biltema på a4'n sin å :S huff..

Ble da "bååååpe" lyd men;)

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge motoren er original er det fint lite effekt å få ut av et konfilter, utenom lyd.

 

Kan forresten anbefale både BMW og Opel med tanke på førstebil.

Har en 528i som jeg kjøpte når jeg fikk lappen, den står nå pga bremserør, men har hatt ekstremt lite problemer med den.

 

Kan heller ikke klage over Senatoren, annet enn at den går dårlig. Men det går jo framover såvidt :) Jeg har ikke hatt bilen veldig lenge, men jeg er overrasket over at det ikke har vært NOE galt med den. Når jeg kjøpte den så mente folk jeg hadde fått meg prosjektbil :p

 

320n kan jeg ikke si noe spesielt om, da den egentlig aldri har vært i bruk...

 

Nå er vel dette litt eldre biler enn du ser etter, men tenkte å bare legge ut litt erfaringer. Bor på samme plass og greier...

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge motoren er original er det fint lite effekt å få ut av et konfilter, utenom lyd.

 

Kan forresten anbefale både BMW og Opel med tanke på førstebil.

Har en 528i som jeg kjøpte når jeg fikk lappen, den står nå pga bremserør, men har hatt ekstremt lite problemer med den.

 

Kan heller ikke klage over Senatoren, annet enn at den går dårlig. Men det går jo framover såvidt :) Jeg har ikke hatt bilen veldig lenge, men jeg er overrasket over at det ikke har vært NOE galt med den. Når jeg kjøpte den så mente folk jeg hadde fått meg prosjektbil :p

 

320n kan jeg ikke si noe spesielt om, da den egentlig aldri har vært i bruk...

 

 

Nå er vel dette litt eldre biler enn du ser etter, men tenkte å bare legge ut litt erfaringer. Bor på samme plass og greier...

 

Hey

Tenker på luftfilter bare for å få motoren til å gå friskere, og at den skal få pustet lettere,+ lyd da..

 

Bra du anbefaler favorittene mine da:) Blir nok ikke Opel nå dessverre med tanke på rust.. Jeg kjøper ikke bil nå for å pusse rust i 3 år.. Men kongebiler ellers. BMW derimot e eg rimelig sikker på at det blir nå.

 

Alder har ingenting å si for meg, bare at bilen er i ok-stand, kjørbar og ikke et rustent vrak. Når det gjelder BMW, Opel, MB osv, seie eg helst: jo eldre jo bedre;)

 

btw har sett Senatoren fly litt rondt her oppe.. kefforen del bur du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen bil?:P

 

Funker da det filteret på min;) men sitter på sierran,som det ikke er noe farlig med.Men audin så blir det skikkelige saker:)

Kjenner en som satte på det fra biltema på a4'n sin å :S huff..

Ble da "bååååpe" lyd men;)

 

Hehe.. biltema kan jo gå på billigbiler, men kommer nok ikke handle mye der omkring=) Er verre med en kamerat av meg som snart også handler bil.. Han går med store planer om å handle seg universalturbo på biltema.. Dobler nok effekten en sånn en:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge in min lille erfaring her.

 

Blei rett og slett forelska i bmw når jeg skulle ha førstebil og var bestemt på at det skulle det bli. e30 sto selfølgelig overst på lista. Komer over en 325 touring 88 mod. jeg fikk for 24 lapper. Den bærte preg av å ha blitt godt brukt med sine 290000km. på telleren, men motor gikk greit og den var eu ok i 1 og et halvt år. Det var også forholdsvis lite rust på den. Dessuten hadde den allerede perfekt senk ( 60/40 )

 

Så gikk for den, men det blei jo selvfølgelig en del problemer med den :P Når jeg spurte på bimmers om råd når jeg hadde bestemt meg for e30 var et av svara at det altid blei ett eller anna man måtte fikse av forsjellig små fiks og det kan jeg skrive under på.

 

Av forsjellig små fiks, har det vært jalla mekk på båndplugg som resulterte i masse oljesøl på den lokale statoilen og en del jobb med og få ut den knekte skuren. Bytte av rotor fordeler lokk osv. Hardykoblingen var helt spist opp så ristet i hele bilen bare jeg gassa såvidt. Eksos med masse store hull og et merkelig problem med den orginale alarmen som egentlig ikke er i bruk som kuttet tenninga midt på e18 (fikk ikke start igjen nei)

Men var jo så heldig at jeg fikk rådebank også og så letteste utvei som å bytte motoren.

 

 

Så i alt har jeg vel brukt det samme på bilen siden jeg kjøpte den for 5 månder siden som bilen kostet. men alikevel må jeg si det er værdt det når jeg kjører bilen og alt funker som det skal, rett og slett en herlig bil. At jeg skriver dette er ikke for og avskrekke deg fra og kjøpe e30. Men du burde passe på at du kjøper en som ikke er rævkjørt og full av jallamekk og det begynner og bli få e30'r som ikke er det nå i vertfall til en lav pris.

 

Nå klarte jeg vist og lage en ordentlig "wall of text" men håper det kan være til hjelp og at det ikke ble for mye rot ;)

 

Btw: Mener at universal turboen fra biltema er fra garret så da skal det vel være bra saker i vertfall. (ikke skyt meg om jeg tar feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey

Tenker på luftfilter bare for å få motoren til å gå friskere, og at den skal få pustet lettere,+ lyd da..

 

Bra du anbefaler favorittene mine da:) Blir nok ikke Opel nå dessverre med tanke på rust.. Jeg kjøper ikke bil nå for å pusse rust i 3 år.. Men kongebiler ellers. BMW derimot e eg rimelig sikker på at det blir nå.

 

Alder har ingenting å si for meg, bare at bilen er i ok-stand, kjørbar og ikke et rustent vrak. Når det gjelder BMW, Opel, MB osv, seie eg helst: jo eldre jo bedre;)

 

btw har sett Senatoren fly litt rondt her oppe.. kefforen del bur du?

 

Har du Opel så slipper du å pusse rust, du må kappe og sveise :p

Min er helt ok fin for rust heldigvis, har vært veldig heldig med den sånnsett.

 

Ja jeg kan ikke annet enn å anbefale BMW ;)

 

Hvor er "her oppe"? :p

Bor i de nye leilihetene på toppen av statoilbakken. Nordhagen eller hva det heter her oppe :p Oppforbi skyttarkollen der.

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår