Gå til innhold

Mekke/føstebil

Ranger emnet


divad

Anbefalte innlegg

Hørte et sitat her om dagen som sa at "Av alle kjedelige biler er BMW den minst kjedelige"

 

Har aldri eid BMW, men har kjørt Volvo 144 i mange år. Volvoen var helt fantastisk driftssikker og passet perfekt for en student med liten bilinteresse og slunken lommebok, men jeg må vel si at en original Volvo ikke er noen bil for entusiasten. Ikke misforstå, du kan gjøre masse for å få Volvoen til å bli bra, men jeg tror BMWen har mer av dette på plass fra starten av. Jeg ville valgt BMW.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan jo legge in min lille erfaring her.

 

Blei rett og slett forelska i bmw når jeg skulle ha førstebil og var bestemt på at det skulle det bli. e30 sto selfølgelig overst på lista. Komer over en 325 touring 88 mod. jeg fikk for 24 lapper. Den bærte preg av å ha blitt godt brukt med sine 290000km. på telleren, men motor gikk greit og den var eu ok i 1 og et halvt år. Det var også forholdsvis lite rust på den. Dessuten hadde den allerede perfekt senk ( 60/40 )

 

Så gikk for den, men det blei jo selvfølgelig en del problemer med den :P Når jeg spurte på bimmers om råd når jeg hadde bestemt meg for e30 var et av svara at det altid blei ett eller anna man måtte fikse av forsjellig små fiks og det kan jeg skrive under på.

 

Av forsjellig små fiks, har det vært jalla mekk på båndplugg som resulterte i masse oljesøl på den lokale statoilen og en del jobb med og få ut den knekte skuren. Bytte av rotor fordeler lokk osv. Hardykoblingen var helt spist opp så ristet i hele bilen bare jeg gassa såvidt. Eksos med masse store hull og et merkelig problem med den orginale alarmen som egentlig ikke er i bruk som kuttet tenninga midt på e18 (fikk ikke start igjen nei)

Men var jo så heldig at jeg fikk rådebank også og så letteste utvei som å bytte motoren.

 

 

Så i alt har jeg vel brukt det samme på bilen siden jeg kjøpte den for 5 månder siden som bilen kostet. men alikevel må jeg si det er værdt det når jeg kjører bilen og alt funker som det skal, rett og slett en herlig bil. At jeg skriver dette er ikke for og avskrekke deg fra og kjøpe e30. Men du burde passe på at du kjøper en som ikke er rævkjørt og full av jallamekk og det begynner og bli få e30'r som ikke er det nå i vertfall til en lav pris.

 

Nå klarte jeg vist og lage en ordentlig "wall of text" men håper det kan være til hjelp og at det ikke ble for mye rot ;)

 

Btw: Mener at universal turboen fra biltema er fra garret så da skal det vel være bra saker i vertfall. (ikke skyt meg om jeg tar feil)

 

Liker sånne lange svar med erfaringer. =)

 

Når jeg handler, kommer jeg til å gå nøye gjennom bilen, og forhøre meg skikkelig. For håpe du bare var uheldig med 325'en din, og at den er fin nå.. For det er jo kanskje bare en mandagsbil(?). Hvor mange eiere var det, og var han du kjøpte den av en ungdom selv? Historien til bilen har jo det meste å si der, så viktig å finne en "riktig" kjørt vel.. Hører mye forskjellig om BMW jeg også, for det meste positivt da:)

 

Ang. biltematurboen så har eg ingen erfaringer:P Biltema's utvalg av styling/tuning finner jeg bare litt "jalla"..:D

 

Takk for et par tanker rikere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du Opel så slipper du å pusse rust, du må kappe og sveise :p

Min er helt ok fin for rust heldigvis, har vært veldig heldig med den sånnsett.

 

Ja jeg kan ikke annet enn å anbefale BMW ;)

 

Hvor er "her oppe"? :p

Bor i de nye leilihetene på toppen av statoilbakken. Nordhagen eller hva det heter her oppe :p Oppforbi skyttarkollen der.

 

Hehe Opel tar jeg heller som oppusingsprosjekter i fremtiden med mer fritid.. Husker selv vår gamle Opel Omega. Den rusta i stykker for å si det mildt..

 

Her oppe = Oppe på Ålgård :) Trudde isje de leilighetane der hva åpna engang eg..:O så møje følge eg med =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte et sitat her om dagen som sa at "Av alle kjedelige biler er BMW den minst kjedelige"

 

Har aldri eid BMW, men har kjørt Volvo 144 i mange år. Volvoen var helt fantastisk driftssikker og passet perfekt for en student med liten bilinteresse og slunken lommebok, men jeg må vel si at en original Volvo ikke er noen bil for entusiasten. Ikke misforstå, du kan gjøre masse for å få Volvoen til å bli bra, men jeg tror BMWen har mer av dette på plass fra starten av. Jeg ville valgt BMW.

 

Økonomisk hadde jeg nok gått for en helt vanlig Volvo 240. Men min begeistring for BMW tok av litt, så nå er jeg ganske sikker på at det blir en Bimmer.. Er ikke i tvil om at Volvoen din var driftsikker nei, sikkert mye billigere enn min (forhåpentligvis) kommende BMW, både i bensin, deler og reparasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff,, men for all del: Volvo 240 Turbo Intercooler er blant favorittbilene mine;) Men 240 Tic er jo langt over mitt budsjett..

 

Neida! Du får tak i en grei 240TIC for 20laken :D

 

Betalte 5000kr for min 240 + 1000kr for turbomotor i deler!

 

Sto mellom Volvo 240 og BMW E30 hos meg, men valget falt på 240 grunnet billigere deler, billigere forsikring, tåler juling, veldig driftsikker. Vil bare si at du virkelig bør vurdere Volvo! Mye sikrere for en ungdom å kjøre en 240.

 

Bare et lite tips.

 

Fordelen med E30 er jo motor o.l.

Her har du jo grom motor i E30 325, med en like grom lyd ( sett på DTMpotte ).

 

 

Men du får velge selv hva du vil ha ;)

 

Men tenk grundig over fordeler og ulemper før du kjøper bil!

 

 

~Cato :volvsmile

Volvo 740 B230ET!

Ser ikke noe poeng i å skrive alt jeg har hatt av biler, for det blir en lang liste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 16år er jeg, kjøpte i sommer førstebilen, valget falt på volvo 240, og jeg sleit med å velge mellom volvo og bmw selv, angrer ikke på at det ble volvo, men så har ikke jeg sitti/kjørt så mye bmw.

Men husk og tenke deg godt om, og at du ikke stresser, ha tålmodighet og vent til den bilen som passer for deg kommer på nett:)

 

Lykke til!

Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt)

Volvo 240 Turbo.

Volvo 240 86 modell. (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker sånne lange svar med erfaringer. =)

 

Når jeg handler, kommer jeg til å gå nøye gjennom bilen, og forhøre meg skikkelig. For håpe du bare var uheldig med 325'en din, og at den er fin nå.. For det er jo kanskje bare en mandagsbil(?). Hvor mange eiere var det, og var han du kjøpte den av en ungdom selv? Historien til bilen har jo det meste å si der, så viktig å finne en "riktig" kjørt vel.. Hører mye forskjellig om BMW jeg også, for det meste positivt da:)

 

Ang. biltematurboen så har eg ingen erfaringer:P Biltema's utvalg av styling/tuning finner jeg bare litt "jalla"..:D

 

Takk for et par tanker rikere:)

 

Bilen er fin nå den, en del småfiks er det jo, men det er ting jeg viste om når jeg kjøpte den som ikke er så farlig. Hvor mange eiere bilen har hatt aner jeg ikke, men er vertfall inportert fra tyskland i 97. Han jeg kjøpte den av var vertfall i 20 åra og dreiv av med bilcross så er nok stor sannsynlighet for hardlkjøring :m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey her ble det respons :)

 

Opel Manta er en nydelig bil, men ruster som sagt med Opel. Kjøper meg Opel når eg har tid og peng til å restuarere.

 

Tålmodighet har jeg mye av, pga at alle pengene er ikke i boks enda.. :)

 

Men kan folk med peiling være snille å si litt om hva slags problemer jeg kan komme utfor med 240/E30?

 

Takk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok meg en tur for å vere nyskjerig. dere som skal ha den førte bilen så vil jeg fåreslå opel heler volvo for hjuls trekk er vel ikke aktuelt he he . bmw er dyre deler å ikke no lett å skru på har skrud litt bmw heller Hvis du absolutt ønsker å mekke litt, kjøp en radiostyrt bil eller no :)

 

Løgn!

BMW har billige deler. Du har Toyota, jeg har BMW. Jeg har rett, du har feil.

 

Du er elendig i å skru om du mener BMW er vanskelig å skru på også.

EDIT: (Tenker da på bilene trådstarter spør om, altså hovedsaklig E30 og bilene rundt der. De nye har jeg ikke vanskelig med å forstå at er vanskelige å skru på, men det er nye Volvoer og Toyotaer og.)

 

:worshipbm:

Endret av rolfi

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok meg en tur for å vere nyskjerig. dere som skal ha den førte bilen så vil jeg fåreslå opel heler volvo for hjuls trekk er vel ikke aktuelt he he . bmw er dyre deler å ikke no lett å skru på har skrud litt bmw heller Hvis du absolutt ønsker å mekke litt, kjøp en radiostyrt bil eller no :)

 

 

Dummeste jeg har hørt i 2009!

 

Du har ikke rett til å uttale deg i denne saken. At all! Deler til den slitne yotaen i avataren din koster derimot flesk! Dette vet jeg, jeg har nemlig eid ørten Toyotaer...

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår