Gå til innhold

Mekke/føstebil

Ranger emnet


divad

Anbefalte innlegg

jeg har kjørt ganske mange volvo turboer og BMWr, for å si det sånn, har du mulighet så kjøper du volvo turbo, det er kort sagt mest kjøreglede for penga, og jeg liker utseendet jævli godt, er mange muligheter for å få dem gromme..men igjen, du bestemmer jo hva du skal ha, for min del hadde det ikke vært tvil. 5-serien til BMW har jo mye snadder den også, men for sladding og kjøreglede velger du utvilsomt volvo med turbo.

 

volvo er ikke dårlig kjøp det nei. en kompis av meg kjøpte 740 turbo motor for 740en sin for 7lapper! 200hk + og turbo funker sikkert fett det:)

[Mercedes sprinter 316cdi]

[Opel ascona c3 cab]

[bmw e36 316]

+++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Hei lenge si eg har skrevet noe her..:)

Nærmer seg sakte til bilkjøp og jeg håper på at jeg ender opp med noe skikkelig..

 

Det er disse bilene jeg nå søker etter på finn og autodb:

Volvo 240/740 - med og uten Turbo

Ford Granada, Sierra, Taunus, Consul, Scorpio

Opel Ascona, Kadett, Omega, Senator, Monza, Commodore

Audi 80, 90, 100, 200, Coupe - bare quattro

Evt. en penkjørt BMW eller Mercedes

 

Hvilke av disse bilene egner det seg best som førstebil? Har lyst på en bil som er kjekk, trygg og sprek og holdbar.. Hva slags trimmuligheter er det for de forskjellige bilene?

 

Kom gjerne med forslag til både biler, nettsider og andre interessante ting..:)

Endret av divad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 240/740 - med Turbo - Trygg, sprek, holdbar. Null kjøreegenskaper whatsoever..

Volvo uten Turbo - Trygg, holdbar.. GRUSOMT dødt, faktisk.

 

Ford Granada, Sierra, Taunus, Consul, Scorpio - Pass på rust, og ingen av de går noe bra. Jeg hadde valgt Granada 2.8i GL eller Ghia. Dårlig deletilgang til disse og. Men har jo noen lokale ford-delepushere som har forskjellig. Kjøper du Ford så gi en lyd, så skal du få tlf. nr.

 

Opel Ascona, Kadett, Omega, Senator, Monza, Commodore - Jeg har Senatoren enda.. Gi en lyd om du kan være interessert. Pass på rust... Dårlige og myke karosseri. Dårlig stålkvalitet. Senatoren blir UANSETT sveiset før evt. salg, og da blir det gjennsomrustet som som finnes på bilen tatt.. Blir alltids enige om noe om du er interessert.

 

Audi 80, 90, 100, 200, Coupe - bare quattro - Understyring og NULL deletilgang.. VAG er verst!

 

Evt. en penkjørt BMW eller Mercedes - Gode biler med gode kjøreegenskaper. W123, W124 og W201 (190E) slår aldri feil!

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 240/740 - med Turbo - Trygg, sprek, holdbar. Null kjøreegenskaper whatsoever..

Volvo uten Turbo - Trygg, holdbar.. GRUSOMT dødt, faktisk.

 

Ford Granada, Sierra, Taunus, Consul, Scorpio - Pass på rust, og ingen av de går noe bra. Jeg hadde valgt Granada 2.8i GL eller Ghia. Dårlig deletilgang til disse og. Men har jo noen lokale ford-delepushere som har forskjellig. Kjøper du Ford så gi en lyd, så skal du få tlf. nr.

 

Opel Ascona, Kadett, Omega, Senator, Monza, Commodore - Jeg har Senatoren enda.. Gi en lyd om du kan være interessert. Pass på rust... Dårlige og myke karosseri. Dårlig stålkvalitet. Senatoren blir UANSETT sveiset før evt. salg, og da blir det gjennsomrustet som som finnes på bilen tatt.. Blir alltids enige om noe om du er interessert.

 

Audi 80, 90, 100, 200, Coupe - bare quattro - Understyring og NULL deletilgang.. VAG er verst!

 

Evt. en penkjørt BMW eller Mercedes - Gode biler med gode kjøreegenskaper. W123, W124 og W201 (190E) slår aldri feil!

 

Dette va et fint svar!

Har egentlig mest lyst på gammel Ford eller Opel, fordi jeg synes de ser helt greie ut, og virker komfortable og passe spreke med 6-er. Minuset med slike biler, er jo at det var bare gamle menn med hatt som kjøpte bilene, så da er jo meste parten av dem med automat-gir. Opelen din "Rolfi", e det automatgir på den? km-stand? mye rust? feil/mangler? Er kanskje interessert hvis den er i grei stand. Hvor lenge er det til den skal på EU-godkjenning forresten?

 

Ang. Audi trodde jeg det var ganske mye deler til dem?

 

Det er jo fremdeles BMW som er drømmen, men er redd det er litt for mange hardkjørte i den prisklassen jeg er ute etter. Tenker jeg heller for ha meg noen fine BMWer etterhvert som både erfaringer og økonomi vokser.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo,,:)

Har nå fått tak i 25 tusen cirka! Da er det bare å begynne letingen etter en bil nå:) Ei liten stund var jeg veldig gira på å få i gang en Volvo 240, og senere hive nedi en V8er. Men så en på forumet som skrev at Volvo hadde fjerna godkjenningspapira, så da er vel det umulig. Noen som kan bekrefte dette? Hvordan er det med andre motorer da? Går det an å få det godkjent med f.eks en 6er med turbo?

 

Har meeget lyst på en versting-240:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 1987 opel ascona c. ikke verdens råeste bil, og litt kjipt med framhjulstrekk til vintern.

men 2.0i en som står i min går overaskende bra, dog er den ikke noen superbil, men når den veier bare 1000kg går den jo ganske greit.

 

min er i tilleg rustfri!! og med bare 160 000 på telleren, har jeg ikke funnet noen bedre biler til samme pris:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 1987 opel ascona c. ikke verdens råeste bil, og litt kjipt med framhjulstrekk til vintern.

men 2.0i en som står i min går overaskende bra, dog er den ikke noen superbil, men når den veier bare 1000kg går den jo ganske greit.

 

min er i tilleg rustfri!! og med bare 160 000 på telleren, har jeg ikke funnet noen bedre biler til samme pris:)

 

Pen bil og rimelig sprek med 2 liter på 1000 kg..:) Du er nok heldig som har en rustfri(!) Opel, for de ruster! Og 160km på teller er heller ikke dårlig. Trodde forresten at Ascona C også hadde bakhjulstrekk. Retter nok blikket hovedsaklig mot bakhjulstrekkere, men er kaanskje åpen for en spesielt pen/billig bil som drar på forhjula.

 

 

 

Noen som har peil ang. motorkonvertering i Volvo 240?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

divad: Gi en lyd, så kan du få se på Senatoren. Se om du kan være interessert iallefall. Skal ikke prøve å tvinge den på deg om du ikke vil ha den :p

 

240 med V8 kan bli vanskelig, da det ikke går ann å få skrevet opp tillatt forakselvekt i vognkortet lengre. Og jeg vil tro en Chevrolet SB veier mer enn en B23 eller hva de stakkars 4erene heter :p

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår