Nytern Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Jeg vil råde deg til å sjekke pris på forsikring før du bestemmer deg for eldre bmw med litt motor.. :) Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariusgv Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Vanskelige valg her.. :P Hva hadde dere kjøpt for 20000 kr? Eg hadde kjøpt meg ein BMW eller Mercedes ;D Siter Golf MK3 1996, 1.6 GL - "low'n'slow" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Jeg vil råde deg til å sjekke pris på forsikring før du bestemmer deg for eldre bmw med litt motor.. :) Ja er klar over at forsikring på eldre BMW er dyrt, men når bilen er så billig, og jeg har endel år til å tjene penger på, tenker jeg det skal gå greit:) Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Smart! Da har du planene klare ihvertfall, det er bra :) Jeg hadde nok handla meg en bmw.. Kanskje en E34 525i. E36 ligger litt høyere i pris enda.. E30 hadde jeg nok styrt unna som førstebil. Den har blitt en "klassiker" så prisen er deretter.. For 20k kr tror jeg faren er stor for at du ender opp med en oppbrukt rustbucket.. Seff forstår jeg at du har tenkt til å bruke tia frem til førerkortet på oppussing, men rustarbeid er det KJIPESTE en gjør på en bil.. Ingenting dreper entusiasmen som gravrust.. :D Finn en godt behandlet E34 er mitt råd. Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Smart! Da har du planene klare ihvertfall, det er bra :) Jeg hadde nok handla meg en bmw.. Kanskje en E34 525i. E36 ligger litt høyere i pris enda.. E30 hadde jeg nok styrt unna som førstebil. Den har blitt en "klassiker" så prisen er deretter.. For 20k kr tror jeg faren er stor for at du ender opp med en oppbrukt rustbucket.. Seff forstår jeg at du har tenkt til å bruke tia frem til førerkortet på oppussing, men rustarbeid er det KJIPESTE en gjør på en bil.. Ingenting dreper entusiasmen som gravrust.. :D Finn en godt behandlet E34 er mitt råd. Takk for tipset=) Hehe, for nok holde øynene oppe for E34 også da;) Håper bare det blir tysk stål i det minste .. Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 BMW med rekkesekser til maks 20k byr bare på masse utgifter og arbeid. Mitt råd er å kjøpe deg en Volvo 240/740. Ikke verdens sprekeste bil, men den er veldig robbust, og varer leeeeeeeeenge. Det er en ting du må huske på, og det er at når du har kjøpt bilen så er ikke utgiftene vekke. Bare å pusse opp en bil koster veldig ofte mer enn prisen på den. I tilegg til dette kommer også forbruksvarer. Dette koster mer enn du tror. Og kanskje like dyrt som deler er verktøyet. Hvis du ikke har en far, eller noen andre i familien som mekker, begynner du nok ganske nærme null når det gjelder å ha verktøy. Så før du kjøper noen bil bør du tenke litt mer på hva du faktisk er villig til å bruke på den. Bilen din blir nok mye dyrere enn du tror. ;) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 BMW med rekkesekser til maks 20k byr bare på masse utgifter og arbeid. Mitt råd er å kjøpe deg en Volvo 240/740. Ikke verdens sprekeste bil, men den er veldig robbust, og varer leeeeeeeeenge. Det er en ting du må huske på, og det er at når du har kjøpt bilen så er ikke utgiftene vekke. Bare å pusse opp en bil koster veldig ofte mer enn prisen på den. I tilegg til dette kommer også forbruksvarer. Dette koster mer enn du tror. Og kanskje like dyrt som deler er verktøyet. Hvis du ikke har en far, eller noen andre i familien som mekker, begynner du nok ganske nærme null når det gjelder å ha verktøy. Så før du kjøper noen bil bør du tenke litt mer på hva du faktisk er villig til å bruke på den. Bilen din blir nok mye dyrere enn du tror. ;) Har tenkt på dette ja.. Selvfølgelig kan en BMW til 20k by på problemer og utgifter, men det går an å være heldig og få en holdbar også;) Skal snart begynne på mekk, eller TIP, så der regner jeg med både hjelp og verktøy til bilen, + at jeg selvsagt skal skaffe meg verktøy hjemme i garasjen også.. Kjøper som sagt denne bilen for å få erfaring, og regner ikke med en plettfri bil, men håper bare ikke at problemene blir større og dyrere enn jeg kan ha råd til.. Takk for gode innlegg alle sammen!:) Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariusgv Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Takk for tipset=) Hehe, for nok holde øynene oppe for E34 også da;) Håper bare det blir tysk stål i det minste .. Får satsa på at du ikkje får tyske-stålfelga då... Hehe :P Siter Golf MK3 1996, 1.6 GL - "low'n'slow" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Får satsa på at du ikkje får tyske-stålfelga då... Hehe :P Ja det hva det då :P Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myrdal Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Hvis du skal kjøpe en bil for å lære å skru, kjøper du en gammel 240 og skrur i filler, lett å skru på og lett å skaffe deler til :) Du kan bruke den som jordebil også. Å kjøpe en bil som skal stå på gårdsplassen fram til du er 18 år, er ikke så mye vits. Du blir bare mer og mer fristet til å ut å kjøre med den :P Men det er jo aldri for tidlig å begynne med bil ;) Så kjøp deg en gammel, billig volvo og ha det gøy med den noen år til før du kjøper deg "førstebilen". Og jeg skal love deg at å skru på egen bil (bil generelt), kan du bare glemme å gjøre på TIP vg1. Snakker av erfaring der... Siter -86 BMW e28. 518i. Vinterbil ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Om BMW E30 står øverst på ønskelisten, så kjøp det! Knakendes kul bil, om man gjør det riktig... man kan selvsagt også feile her, men en strøken gammel E30 med de riktige modifikasjonene er alltid en vinner! Greie å skru på er de også, deler får du tak i uten problemer, og det er masse folk som er villige til å hjelpe rundt om på nettet. Her kan man også lese seg til "alt" om bilene på nettet. Kjøp et rep. objekt nå, og få en vinnerbil når du er 18 ;) Man lærer av å holde på, så det er ikke noe å være redd for... Facelift utgaven er selvsagt ettertraktet (1988 - 1990) og noe dyrere, men en desto tøffere bil! Facelift med original M-Tech II styling slår aldri feil... Og jeg ville definitivt valgt en med sekser! 320 går som en dass, 325 går noe bedre. Men for en med ferskt førerkort og forsikring er nok 320 et årleit alternativ :) Sterke motorer er det jo! Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kazzy Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Vis mann sa en gang: Og jeg skal love deg at å skru på egen bil (bil generelt), kan du bare glemme å gjøre på TIP vg1. Snakker av erfaring der... Kjøp en god gammel sliter. Volvo goførr, lette å skru på, drar ikkje skinne av baconpølsa, men du kan sette inn ein turbo motor fra nyere modeller:) Siter Volvo 245 86' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 henger meg på volvo tanken jeg og. skal du skru, skal du ha førstebil som er holdbar, tåler juling, billige deler, billig forsikring og billig bil så er volvo greia. veldig enkelt oppbygd og enkelt å skjønne så skal du lære å skru bil så er volvo nesten så godt som lagd for å brukes til opplæring. og ombyging er veldig greit. alt passer om hverandre. volvo har jo hatt det meste av motorer og girkasser i alle bilene sine så å kombinere nye å gamle motorer i forskjellige karroseri er null problem. resten er bare små modifikasjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Det viktigste med en førstebil er at den har bakhjulstrekk. De som vokste opp på 70-tallet var heldige, for da hadde nesten alle biler trekk på de riktige hjulene. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Det viktigste er at trådstarter ignorerer alle volvofantaster og gjør som han selv vil! Vil gutten ha Bmw, respekter det! Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.