Axelshei Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Hei! Min forrige 190E (2,3 1987 mod) var mye lavere foran enn bak. Det synes jeg gjorde seg innmari godt, ettersom de er ganske så høye foran originalt. - Er det noen av de bilene som er originalt senket foran? - Hvis jeg skal senke den foran, er det bare å bytte fjærer da? Takker for svar!!:) Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 (endret) Hei! Min forrige 190E (2,3 1987 mod) var mye lavere foran enn bak. Det synes jeg gjorde seg innmari godt, ettersom de er ganske så høye foran originalt. - Er det noen av de bilene som er originalt senket foran? - Hvis jeg skal senke den foran, er det bare å bytte fjærer da? Takker for svar!!:) svaret på første er ja, og på andre spørsmål også ja:m'm: husk at du også MÅ ha spesiell mercedes-fjærklemme, da det er livsfarlig å bruke vanlig fjærspenne på mercedes-fjærer. Dette kan du sikkert på få lånt på et verksted eller kjøpt på biltema for 1999kr. Det er til din egen sikkerhet! Er et sinnsvakt spenn og tette vinninger på Mercedes som gjør at det er farlig å bruke vanlige billig-klemmer og du vil ikke få inn den nye fjæra uten denne klemma fordi dem ikke klemmer godt nok sammen. Endret Mars 9, 2009 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 svaret på første er ja, og på andre spørsmål også ja:m'm: husk at du også MÅ ha spesiell mercedes-fjærklemme, da det er livsfarlig å bruke vanlig fjærspenne på mercedes-fjærer. Dette kan du sikkert på få lånt på et verksted eller kjøpt på biltema for 1999kr. Det er til din egen sikkerhet! Er et sinnsvakt spenn og tette vinninger på Mercedes som gjør at det er farlig å bruke vanlige billig-klemmer og du vil ikke få inn den nye fjæra uten denne klemma fordi dem ikke klemmer godt nok sammen. Akkurat.. såpass ja.. Godt du har peiling:D Vet du om et sted jeg kan få tak i senkefjærer foran? Gidder ikke senke den bak, for det er ikke noe vits. Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Akkurat.. såpass ja.. Godt du har peiling:DVet du om et sted jeg kan få tak i senkefjærer foran? Gidder ikke senke den bak, for det er ikke noe vits. http://www.streetdesign.no http://www.realcar.no er et par muligheter Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 http://www.streetdesign.nohttp://www.realcar.no er et par muligheter Takker!=) Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zebbe91 Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Der er noen puter mellom fjøra og karosseriet (Gummi ringer) disse kan du få i forskjellige høyder dette kan utgjør en del, 30 mm om jeg ikke tar feil. Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet Mars 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2009 (endret) Der er noen puter mellom fjøra og karosseriet (Gummi ringer) disse kan du få i forskjellige høyder dette kan utgjør en del, 30 mm om jeg ikke tar feil. Sjekket det... De har det på Mekonomen.. Så da får jeg bare sjekke hvilke jeg har stående i fra før av. Men jeg må vel ut med fjæra for å få byttet disse? Endret Mars 20, 2009 av Axelshei Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2009 Sjekket det... De har det på Mekonomen.. Så da får jeg bare sjekke hvilke jeg har stående i fra før av. Men jeg må vel ut med fjæra for å få byttet disse? jepp, du må ha 1'r puter, da det er de laveste og fineste. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet April 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2009 jepp, du må ha 1'r puter, da det er de laveste og fineste. Hvilke fjærputer er det som sitter der originalt? Både foran og bak.. Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
190DTM Skrevet April 28, 2009 Rapporter Share Skrevet April 28, 2009 Hvilken puter som sitter der originalt kommer ann på hva slags ekstrautstyr bilen ble levert med. Husk at du ikke får godkjent senk bare fremme. Må ha samme fjørene bade forran og bak. Siter *Mercedes Benz 190E 2l 87mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Somme Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 svaret på første er ja, og på andre spørsmål også ja:m'm: husk at du også MÅ ha spesiell mercedes-fjærklemme, da det er livsfarlig å bruke vanlig fjærspenne på mercedes-fjærer. Dette kan du sikkert på få lånt på et verksted eller kjøpt på biltema for 1999kr. Det er til din egen sikkerhet! Er et sinnsvakt spenn og tette vinninger på Mercedes som gjør at det er farlig å bruke vanlige billig-klemmer og du vil ikke få inn den nye fjæra uten denne klemma fordi dem ikke klemmer godt nok sammen. om jeg ikke husker helt feil nå så er det faktisk bare til å senke ned bærebruene i bakkant i alle hjørner for så å jekke dem på plass igjen, da slipper du fjørklemmer. Mener på det var slik jeg gjorde vertfall :P Siter 89 MB 190E x: Opel Astra. x: sierra x: 5x MB 190E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 om jeg ikke husker helt feil nå så er det faktisk bare til å senke ned bærebruene i bakkant i alle hjørner for så å jekke dem på plass igjen, da slipper du fjørklemmer. Mener på det var slik jeg gjorde vertfall :P det går til nød, men anbefales IKKE! Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet April 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 om jeg ikke husker helt feil nå så er det faktisk bare til å senke ned bærebruene i bakkant i alle hjørner for så å jekke dem på plass igjen, da slipper du fjørklemmer. Mener på det var slik jeg gjorde vertfall :P Da er det jo veldig enkelt å greit i såfall! Men hva mener du med i bakkant? Bærebruen kan jo kun senkes ned en vei.. Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Somme Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 det går til nød, men anbefales IKKE! hvorfor ikke ?, slipper du den sent ned å har jekket opp bilen vill det ikke være spenn på fjæra i det hele tatt skjønner ikke helt hva du mener med at dette ikke ambefales. Siter 89 MB 190E x: Opel Astra. x: sierra x: 5x MB 190E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
190DTM Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Hehe:) Siter *Mercedes Benz 190E 2l 87mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.