merce-123 Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 hvorfor ikke ?, slipper du den sent ned å har jekket opp bilen vill det ikke være spenn på fjæra i det hele tatt skjønner ikke helt hva du mener med at dette ikke ambefales. det finner du ut når du setter INN den nye fjæra;) Ut er det ikkeno stress å bruke denne metoden, men kan fort bli litt stress å få den nye fjæra inn;) Mye letter med spesialklemme til Mercedes, da kan man få trykt dem ordentlig sammen mens man også har mye bedre grep på fjæra med dem;) slipper man surret med bærebruene.. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Bare ikke løsne bærearmene framm einners, løsne bakerst, ræyka fdor noe du a? Du kan skifte fjærer uten klemme, anbefales ikke på orginalfjærer, men senk/kappa går det greit, framm løsner man på bærekula og bruker jekk, bak løsner man bærebru innerst. Billigst senk har vel http://www.eiker.com på vinteren. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Mai 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 brukte vanlige klemmer på 40mm jamex fjærene mine iallefall ;) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Somme Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 det finner du ut når du setter INN den nye fjæra;) Ut er det ikkeno stress å bruke denne metoden, men kan fort bli litt stress å få den nye fjæra inn;) Mye letter med spesialklemme til Mercedes, da kan man få trykt dem ordentlig sammen mens man også har mye bedre grep på fjæra med dem;) slipper man surret med bærebruene.. du legger fjæra løst på plass, setter jekken under bærearmen jekker opp å sikter å wips 3 min så er du ferdig ? Siter 89 MB 190E x: Opel Astra. x: sierra x: 5x MB 190E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 (endret) Bare ikke løsne bærearmene framm einners, løsne bakerst, ræyka fdor noe du a? Du kan skifte fjærer uten klemme, anbefales ikke på orginalfjærer, men senk/kappa går det greit, framm løsner man på bærekula og bruker jekk, bak løsner man bærebru innerst. Billigst senk har vel http://www.eiker.com på vinteren. ja, det stemmer det;) har bytta fjærer før på 190e på begge disse måtene, men er lettest og best med ordentlige fjærklemmer...senkefjærer jamex jeg satte på min. Endret Mai 4, 2009 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 Men kan man gjøre det på samme måte foran? Altså å bare senke ned bærebrua så får jeg fjæra ut.. Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Mai 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 Husk at du må få det i vognkort + 4hjulskontroll da Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.