Gå til innhold

Anbefaling av bil

Ranger emnet

Smite

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte for ikke lenge siden en jeep cherokee 2,5 tdi pga det ventes familieforøkelse i juni. Selv om det er en stor bil er det dårlig med plass, og da spesielt bagasjeplass. Damen har opel astra stasjonvogn og bagasjerommet der er en del større og dypere enn jeg har.

Tenker derfor jeg skal gå for en stasjonvogn med turbodiesel til maks 80 000. Er det noen som har noen gode tips til biler som er gode innen den prisklassen og med bra med plass?

Har sett en del på passat, octavia, volvo v40, A4, osv, men er ikke helt sikker på hva jeg bør gå for.

Takknemlig for alle svar.

Mvh Smite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, noen andre å anbefale da? I liter er nok cherokee'en rimelig god, men det må jo bygges i høyden da den er veldig grunn i bagasjerommet. Trenger ett dypere bagasjerom. Tenker helst diesel, men er det noen som har noen knallbensin biler å anbefale er jeg lydhør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plassen er viktig, men det må og være en god bil.

Har sansen for passatene, det både ser bra ut, og fra hva jeg har hørt er gode biler.

Damen har opel astra no, 2005 mod, har vært en del mer tøys med den enn jeg liker på en så ny bil, er omegaene bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plassen er viktig, men det må og være en god bil.

Har sansen for passatene, det både ser bra ut, og fra hva jeg har hørt er gode biler.

Damen har opel astra no, 2005 mod, har vært en del mer tøys med den enn jeg liker på en så ny bil, er omegaene bedre?

Jeg skal ikke lyve..Den vi har er en 1995mod 16v..Jeg har ALDRIG hatt så mye tull med en bil som den..Så for min del blir det ikke Opel igjen..Mulig jeg var uheldig med akkurat den bilen.

Så jeg går for avensis nå..litt mindre og mye dyrere men forhåpentlig vis myyyye bedre og

zzZZzzZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du litt opp i pris får du en Mazda 6 2003-2004 modell. Kåret til den bilen med størst plass når den kom. Dog er den laveste prisen jeg finner 100k. (Med minst utstyr også)

Hatt mazda i fire år før nåværende bil og var strålende fornøyd. pålitelig og god. Skal sjekke ut de. 100 k kan bli dyrt, men mulig det går.

Endret av Smite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp solgt en pent brukt omega litt rimeligere enn dette(80k), -og det var stor etterspørsel på den bilen. Ble solgt umiddelbart. Årsaken er nok plassen og romslighet + at de er svært komfortable å kjøre. Den er faktisk klart større enn V70, på alle måter. Den nye Vectra har 10liter mindre bagasjerom enn omega. Rust og annet småplukk er vel som denne og mange andre eldre biler heftet med. Avensis, som er en langt mindre bil skal visst også ha sine nykker etter 100000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider