Gå til innhold

Prøveskilt på kitcar?

Ranger emnet

Go-carter

Anbefalte innlegg

Hei!

Har i det siste lurt litt på om det er mulig å kjøre en kitcar, i dette tilfelle en Caterham/super seven, på rødskilt? Dette er jo biler som blir registrert i stor fleng i Sverige, så lovlige for vei må de jo til et visst punkt være. I dette tilfelle er det riktignok en banebil med vognlisens, så skarpe gjenstander alà diffuser, bakvinge, veltebur etc. eksisterer jo. Skal ikke råne rundt på stripa, men kjøre på våler/rudskogen etc. på treff som krever rødskilt for å kunne bli med. Den vil mao. transporteres på henger til/fra bane.

Er det noe håp? Skal jeg liksom bare møte opp på Statens Vegvesen, og si jeg skal ha prøveskilter på en Caterham, og rammenr?

Takk :)

Er en slik en det dreier seg om:

n645095446_5775928_9415.jpg

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har i det siste lurt litt på om det er mulig å kjøre en kitcar, i dette tilfelle en Caterham/super seven, på rødskilt? Dette er jo biler som blir registrert i stor fleng i Sverige, så lovlige for vei må de jo til et visst punkt være. I dette tilfelle er det riktignok en banebil med vognlisens, så skarpe gjenstander alà diffuser, bakvinge, veltebur etc. eksisterer jo. Skal ikke råne rundt på stripa, men kjøre på våler/rudskogen etc. på treff som krever rødskilt for å kunne bli med. Den vil mao. transporteres på henger til/fra bane.

Er det noe håp? Skal jeg liksom bare møte opp på Statens Vegvesen, og si jeg skal ha prøveskilter på en Caterham, og rammenr?

Takk :)

Er en slik en det dreier seg om:

n645095446_5775928_9415.jpg

Kjenner du ingen som arbeider på en bilforretning? :P

Da låner du bare de faste skiltene dem har der ;)

Evt noen du vet om som importerer biler og har egne skilt.. Så leier du bare dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det vet jeg jo :) Baklys har jeg jo, og ser ikke problemet med å smelle på to frontlys heller. Men det alt dreier seg om er: Får jeg utstedt prøveskilter på en "Caterham" med 9sifret rammenr? Den har jo aldri vært registrert...

Kanskje jeg heller skal si Lotus Super Seven... :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper du får ut prøveskilter selv om du ikke har lys fremme da de ikke sjekker biler når du får de, men du skriver under på at bilen tilfredsstiller kravene til div forskrifter(som jeg ikke gidder å finne nå)

basic: den skal ha påkrevd sikkerhetsutstyr, lys, bremser, ikke skarpe kanter og være i trafikksikker stand.

dette er ditt ansvar og du kan få problemer ved en eventuell ulykke visst bilen ikke tilfredsstiller dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper du får ut prøveskilter selv om du ikke har lys fremme da de ikke sjekker biler når du får de, men du skriver under på at bilen tilfredsstiller kravene til div forskrifter(som jeg ikke gidder å finne nå)

basic: den skal ha påkrevd sikkerhetsutstyr, lys, bremser, ikke skarpe kanter og være i trafikksikker stand.

dette er ditt ansvar og du kan få problemer ved en eventuell ulykke visst bilen ikke tilfredsstiller dette

Ja nå er det vel ikke så mange ulykker på vålerbanen, får jeg satse på...

Nei, jeg får bare tusle ned på Lillestrøm Trafikkstasjon og prøve meg :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider