Gå til innhold

Vannpumpe

Elegance

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har gått til det skritt å kjøpt meg en 94 Mondeo, 2,0l.

Men, vannpumpa må byttes, og jeg har aldri vært borti Ford før, er det noen som vet om det er en grei jobb, og hvordan jeg skal gripe det an. Det var ikke akkurat god plass nedi der...:)

Også har jeg hørt rykter om at registerreime må av, stemmer det?

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ac nei, høres ut som det er en bra ting :)

Men hvordan kommer jeg til, nedenifra? Ser ikke helt hvor jeg skal få tak i den.

Er det mye jobb med registerreima da, er det en spesiell stilling den må stå i?

har ikke så mye erfaring med registerreim egentlig :)

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde koste på deg en vanpumpe som ikke er i plastikk så slipper du og tenke mere på den for vet om mange som har kødda mye med den plastikk pumpa:P , fettern min kjørte den 24v V6èrn sin så varm at den kokte han på grunn av det der mener jeg det var:(

må man ha ny reim hvis man bytter vannpumpa?

har lurt på det på min egen:S

http://www.teamrosa.com

Kjør hardt, kjør stil, kjør fort med bil, kjør FORD, uten tvil=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som byttet regreim på min Mondeo, han sa det var en helt grei jobb... Men anbefaler å bytte strammeren til registerreima sammen med vannpumpen og drivreima også. Det er jo noe du kommer borti på samme jobben, og greit å ta med så lenge man skrur der nede! Tilgang til reima er relativt greit, må ta av høyre forhjul og høyre øvre motorfeste. Kjekt med et par garasjejekker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...