Gå til innhold

Oil lampen - hva er det?

Ranger emnet


ozzy

Anbefalte innlegg

Lyset på 'Oil' går på av og til (etter jeg har byttet gir som oftes). Det jeg lurer på er hva denne indikerer? Er det lavt med olje eller er det dårlig oljetrykk? Noen som har hatt dette problemet - at den lyser av og til? Om jeg har masse olje, og den fortsatt lyser av og til er det da en sikring som har gått?

Rock hard ride free!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en spøk? Velger å tro ikke jeg!

 

 

Det kan bety at du har så lite olje at trykket blir under 0.3 kg! Har du nok olje kan det bety at motoren din er utslitt, slik at trykket blir for lavt! Kan også bety at oljepumpen har sett sine beste dager, eller at føleren ev.ledningen godses på annen måte! Men peil oljen før du i det hele tatt starter bilen igjen! Kan være lønnsomt!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, var ikke en dritt der... faen så den bruker olje a.... den lyste ikke mye, så det ble vel ikke noe herpa.. og den lysa bare av og til etter jeg skifta gir etc.... men faen, hvor pleier det lekke olje a? Det var 400kr med olje som er borte på 3 dager nå..... FAEN!

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olje for 400kr på 3 dager? :eek:

er det bilen som står nevnt i signaturen din det gjelder?

ryker bilen blått? isåfall,når?

høyt oljeforbruk er vel et forholdsvis sikkert tegn på at motoren er slitt ja...

kan jo seff også være turboen som er gåen.. har du sjekka om det er slakke i den?

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om, så er det sikkert mange liter igjen, bare det ikke er olje der hvor man måler hvor mye olje som er igjen... er mye olje i filteret, olje kjølern, mm... og det er ikke noe slitasje eller noe, røyken fra eksosen er fin og ren, så det er nok et sted hvor det lekker olje...et sted hvor det er dårlig pakning eller noe... får se om jeg finner det ut imorgen.

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vilhelm

Når motoren er kald (ikke startet), og jeg ser om det er olje på den pinnen, det er vel fortsatt noe olje rundt om kring, i oljekjølern osv eller?

 

Hvis du har oljekjøler så vil det nok ligge litt inni den ja. Og litt vil ligge i oljefilteret, ellers så renner det stort sett ned i bunnpanna.

Men uansett så er alt dette medberegnet og nivået på pinnen skal fortsatt være mellom merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

ja.. det må være over min-merket på peilepinnen for at oljepumpa skal klare slurpe i seg noe av oljen...

 

oljepumpe som ikke får olje = null oljetrykk = motorras

 

Det må det ikke, men det er vel anbefalt minimum.

Olje lampa på bilen min begynte å lyse, og da var det bare litt skum helt nederst på peilepinnen.

Har også peila så det var halvveis mellom bunn og minimum på peilepinnen og enda hatt normalt trykk.

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mark1

 

Det må det ikke, men det er vel anbefalt minimum.

Olje lampa på bilen min begynte å lyse, og da var det bare litt skum helt nederst på peilepinnen.

Har også peila så det var halvveis mellom bunn og minimum på peilepinnen og enda hatt normalt trykk.

 

jada,selvsagt er det litt sikkerhetsmargin ;)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår