Gå til innhold

190marius: Mercedes 190e 2,3

Ranger emnet

190marius

Anbefalte innlegg

Heii, jeg er da en 17 år gammel gutt, går vg2 kjøretøy i tromsø, og bor i tromsø. Har en 190e som jeg har jobbet en del med i det siste, og fant ut i dag at jeg skulle legge ut en tråd sånn at andre kan bli innspirert.

Det som skal bli gjort med bilen:

- Punktsand blåse bilen, og sparkle, og lakke.

- Nye felger.

- sette inn 2,3 16v interior.

- Infinity kit, dette kommer til og bli gjort etter vært.

- bygge om fra 2,0 automat, til m103-motor; *

- alt av innterese bare og si i fra om du vet om noen som skal selge eller selge selv, gjerne delebil.

- sotete baklykter

- sote rutene

- senke om det er mulig

og masse annet men kommer ikke på det i farten, oppdater ettervært.

her er bilen sånn jeg fikk den hos morfaren min: )

DSC00446.jpg

DSC00149.jpg

da var man begynt med og holde på med bilen, begynte med og punktsandblåse den, og heldigvis så fant jeg bare overflate

rust. fikk desverre ikke tatt noen bilder av denne prosesen,

men her er et bilde av bilen før jeg begynte med og ta vekk rusten.

DSC00448.jpg

og her er et bilde når jeg var ferdig sparklet på.

DSC00501.jpg

og dette er når jeg var ferdig lakkert, det ble ikke så ille, med dette er selfølgelig bare midlertidlig, har en kompis som skal hel lakkere bilen etter hvert: )

DSC00744.jpg

DSC00745.jpg

I det siste har det ikke blitt gjort så alt for mye, har hatt mange andre prosjekter, har en kompis som klarte og krasje 125'en sin og da ble garasjen okkupert av han, og mens han holdt på med sin sykkel så begynte jeg så smått og montere i sammen crossern min, så legger jeg ut et bilde av dette: )

DSC00662.jpg

Sånn no har jeg begynt igjen med bilen min, og det som står no på "listen" min er og gjøre noe med innteriøre, og da tenkte jeg at jeg skulle plukke ut trepanelene, og sparkle og lakkere dem i samme farge som karosseriet, er usikker på hvordan det kommer til og se ut, kansje det blir bra og kansje det dårlig, i værste fall er det bare og ta en telefon, så får jeg nye i posten: )

legger ut et bilde av hvordan det ser ut

DSC00739.jpg

og her er et bilde når jeg hadde tatt av platen med girspakken.

beklager for dårlige bilder, men det er mørke tid og skulle kjappe meg med og ta bildene.

DSC00746.jpg

For noen dager siden så bestilte jeg nye felger til bilen, 18 tommere. og i morgen kommer de, kan nesten ikke vente og se hvordan det blir og se ut legger ut et bilde av disse.

2088163-bilde1-dsc00205.jpg

Fant et bilde på nette med noen lignende felger så regner med at det blir og se noe sånn her ut:

ROTM-5.jpg

Her er da de felgene som jeg fikk med bilen, disse blir selvsagt vinter felgene, skal kvitte meg med helårs dekkene, er helt for forferdelig, man sladdet bare man tenkte på og svinge.

DSC00449.jpg

Var på bil og karoseri for noen måneder siden, og så på en bil som hadde bredet bilen sin på en rimelig enkel måte, og dette

fikk jeg lyst og gjøre selv, men får ta det som det kommer, muligens like før den skal sendes på lakkering.

legger ut et bilde av den.

DSC00472.jpg

et lite tips til dere som skrur på bil, kjøp haynes boken til bilen deres, det er godt forklart hvordan man gjør ting, og steg for steg, og hvordan moment og alt man trenger og vite hvordan man gjør tingene: )

Endret av 190marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eg ville heller personlig ha fått igjen svartfargen på all plasten, bruk noke plastshiner.. Men det er vel smak å behag:)

Sportline interiør er jo ein sikker vinner, ekstremt gode seter også

Og et siste tips, les den linken som Viking067 posta lenger oppi her:) So slepper du å få tråden din stengt

94- Omega 3,0

98- Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider