Gå til innhold

190marius: Mercedes 190e 2,3

Ranger emnet

190marius

Anbefalte innlegg

Du kan bruke bremser fra w124 fra 230 facelift og opp så er det de samme bremsene som sitter på 16v'n. For å bruke den orginale 5trins kassen du har så må du bygge om svinghjulet til enkelmasse (litt usikker på siste biten, men mener på det stemmer)

Det høres bra ut! 300E uansett årsmodell må vel ha minst like bra bremser som 190E 2.6?

Nå er det vel et enkelmasse svinghjul som sitter på toliteren jeg har? Må kanskje ha noen flere triggerpunkter til tenninga? Tenkte uansett jeg skulle lette svinghjulet en god del. Noen som har erfaring med det?

Er ikke meningen å spamme denne tråden. Skal få laget meg en egen prosjekttråd. ;)

'00 Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro

'87 Mercedes-Benz 190E 3.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det høres bra ut! 300E uansett årsmodell må vel ha minst like bra bremser som 190E 2.6?

Nå er det vel et enkelmasse svinghjul som sitter på toliteren jeg har? Må kanskje ha noen flere triggerpunkter til tenninga? Tenkte uansett jeg skulle lette svinghjulet en god del. Noen som har erfaring med det?

Er ikke meningen å spamme denne tråden. Skal få laget meg en egen prosjekttråd. ;)

du må ha enkelmasse svinghjul fra en 300're eller 2.6. Får mye mere å bedre svar på mb190klubb.com

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alt å dømme så ser jeg ikke om du har manuell eller automatkasse, å ser du skal bygge om til verdens beste motor - nemlig m103 maskin.

Jeg har nemlig en 5trinns girkasse med splitter ny clutch og utløserlager, å om det passer overens, så skal du få det svært så billig. ( har også mellomakseln og svinghjul)

Likte den lille breddinga, men du kunne jo valsa litt, å gjort det litt bredere, men med verktøyet du hadde, (særlig likte jeg dremmel kuttinga.. hehehhe) så var det veldig bra jobba!

( forøvrig 190e min, om du har av intresse http://i22.photobucket.com/albums/b305/Stian_A/SANY0143.jpg )

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Regner med du mener plata over radiatoren?

Fungerer det greit å bruke femtrinnskassa som sitter i 300E?

Har skjønt at enten må mellomakselen kortes (48mm troor jeg) eller man må bruke en fra 190 2.6. Og så må man vel gjøre det samme med giroverføringene.

'00 Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro

'87 Mercedes-Benz 190E 3.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

detta blir bra da!! stilig med spoiler.

hadde en lignende på min 190 men blei mye mobba!! :P

æ kommer å låne hjulbue valsa din når du har testa den å den funke! :P

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, okei

De skal bare si hva de synes, er vel bare smak og behag : D

jaa, du skal få låne den, begynner vel på fredag med den på jobb, må bare finne meg en jekk og ei bremseskive, tenker vel at de må ha noe på huggern; )

høres lovanes ut! :) sku jo rart være vest dæm ikke hadde det.

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...