Gå til innhold

190marius: Mercedes 190e 2,3

Ranger emnet


190marius

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

 

Her om dagen så var jeg og kjøpte nye fjærer og dempere til 190en, den ble klart stivere, men ikke på langt nær av det jeg trenger den, snart går den rett på hungern, har holdt snart på i 2 år med den dritten og ikke enda fått det til og funke, er desperat etter tips, fra noen som har fått dette til og funke, eller vet av noen som har fått det til og funke med 225/40/18: )

 

 

 

Takk for svar, og tilbakemeldinger,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke være no problem med 225/40-18. spørs mer hvordan felger de skal på å innpress.

 

hvordan fjærer og dempere er det du har kjøpt??

 

 

du har foresten ikke fjærklemmer til MB å leie ut??

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja, satt på helt nye orginal fjærer og støtdempere, prøvde og sette på 300e fjærer, men klarte ikke og få de på plass på en vettig måte: )

 

Har aldri brukt fjærklemmer når jeg har skiftet det, bruker og jekke opp bilen, sette den på støttebukker, så tar jeg av endeleddet, og stab staget på den siden som skal av først, så setter jeg en jekk under nedrebære arm helt med bærekulen, og så jekker jeg sånn at jeg ser at jekken har hele belastningen, så tar jeg og løsner fjærbeinet med navet, og så slipper jeg ned jekken så har jeg det løst, fant på denne metoden selv, Hehe, men pass på og ha bilen høyt nok oppe sånn at du bøyd bære armen nok, sånn at fjæren ikke har belastning: )

 

Håper dette hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen: )

da har jeg kommet fram til at jeg skal heller bygge om bilen til banekjøring, med 3 liters, bensin motor fra e300 eller noe lignede, og turbo.

 

men mitt spørsmål er trenger bilen og være godkjent med denne motoren hos biltilsynet for at jeg skal kunne kjøre lovlig med dette på bane, feks sommertreff, gatebil, osv osv, skal bygge alt om skal bare bruke karroseriet.

 

Tusen takk for svar: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, jepp blir og bygge det meste selv, er Lastebilmekaniker så har tilgang til alt av verktøy på jobb og hjemme: )

Okei.

Men det er vel spesielle regler jeg må holde meg innenfor når det gjelder banekjøring, vet dere om det finnes en bok eller en side, hvor man kan se dette, har en kompis som har ei sånn til bilcross men det blir ikke det samme vil jeg tru

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår