Gå til innhold

Tragisk lastebilsjåfør.

Ranger emnet

MrTiger

Anbefalte innlegg

Men med å sei at du hater trailersjåførar( som forresten er feil, trailer er ein hengar, og er ikkje mangen i norge som køyrer rundt med i ein hengar, trengs ein lastebil, derav vogntog)

dette var pirk, men er heilt enig med deg! har stor interesse for lastebilar og store kjøretøy og veit at dei ikkje stoppar på ein femøring..! så vik heller for vogntoga, enn å prøve å smette forbi, som somregel ikkje går og du endar opp med å rygge! dette skapar irriterande situasjonar for begge partar!

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

[...]dreg du alle under ein kam, sjølvsagt finst det idiotar bak rattet på eit vogntog og, men kom ikkje her å sei at alle personbillistar er englar bak rattet. Bruk hue litt!

For all del, det er MYE dustete kjøring av de som ratter personbiler.. Ser dem daglig der de tror de kan kjøre forbi rader av parkerte biler på smal vei, for så å måtte rygge med en hel kø bak seg når de skjønner at det ikke går.

Jeg har dårlig clutch om dagen, og kjører som vogntog-gutta, sakte i oppoverbakkene og fort i nedoverbakkene for å ha fart til oppover igjen.. All respekt til de som kjører sånn hele tiden.

Dessuten hadde det ikke vært nødvendig for han som ratta vogntoget å stoppe. Hadde holdt hvis han hadde senket farten litt, men neida.. Når man kjører på og man ser det kan bli problemer har man ikke mye vett spør du meg.

Det blir dessuten feil å argumentere med at de ikke stopper på en femøring.. Han kom i/fra et kryss, og burde derfor ikke hatt noe særlig fart.. Spør du meg.

Hvis noen er interesserte i å la meg prøve et vogntog her takker jeg gjerne ja forresten ;)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, det er MYE dustete kjøring av de som ratter personbiler.. Ser dem daglig der de tror de kan kjøre forbi rader av parkerte biler på smal vei, for så å måtte rygge med en hel kø bak seg når de skjønner at det ikke går.

Jeg har dårlig clutch om dagen, og kjører som vogntog-gutta, sakte i oppoverbakkene og fort i nedoverbakkene for å ha fart til oppover igjen.. All respekt til de som kjører sånn hele tiden.

Dessuten hadde det ikke vært nødvendig for han som ratta vogntoget å stoppe. Hadde holdt hvis han hadde senket farten litt, men neida.. Når man kjører på og man ser det kan bli problemer har man ikke mye vett spør du meg.

Det blir dessuten feil å argumentere med at de ikke stopper på en femøring.. Han kom i/fra et kryss, og burde derfor ikke hatt noe særlig fart.. Spør du meg.

Hvis noen er interesserte i å la meg prøve et vogntog her takker jeg gjerne ja forresten ;)

Eirik

aner du kor lenge eit vogntog på, sei ein 30-35 tonn brukar på å komme oppi fart?

dei bremsar minst mulig unødvendig for å spare drivstoff ved akselerasjon,..

'

du kan gjerne bli så forbanna på trailersjåfører at du blir grønn i trynet, men du kan jo sjå traffikken frå deira synsvinkel.. dei kjører fort for å komme så langt som mulig før dei må ta kvilepause;)

eg forsvarar ikkje han sjåføren som du møtte på, har heller ikkje sett bilder fra krysset, men eg tenker hvertfall på korleis yrkessjåførane har det når eg møter på dei, sjølv til fots og legg ruta mi deretter

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som ler av oslo-folk som veit alltid best uansett hvilket sitt fagfelt man er på?!

Jeg har ikke kjørt vogntog SJØL, ergo jeg respekterer at jeg overhode ikke skal uttale meg om det. Men bedrevitere fra Oslo skal jo selvsagt svare da de veit best uten til og med å ha sitti bak rattet, veit hvor mange gir en lastebil har eller som ikke engang veit forskjellen på lastebil og vogntog som tidligere spesifisert i denne tråden:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dei bremsar minst mulig unødvendig for å spare drivstoff ved akselerasjon,..

du kan gjerne bli så forbanna på trailersjåfører at du blir grønn i trynet, men du kan jo sjå traffikken frå deira synsvinkel.. dei kjører fort for å komme så langt som mulig før dei må ta kvilepause;)

Kjører man trailer i Oslo kan man virkelig ikke tro at man ikke burde bremse på litt av og til..

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi ser bort fra han her så gjør også mange andre trailersjåfører mange farlige ting.

Jeg har selv sittet og hørt på kamerater fortelle hvordan de kjører og det er ikke mye milde greier. Kan sies at de ofte føler seg presset (levere frakta i tide, tjene nok penger, komme seg hjem til familien, nå ferja etc) og at det sikkert ikke er hverken dårlige sjåfører eller fæle mennesker - men uavhengig av hvem som har skylda så finnes allikevel en god del vogntogpraksis som er farlig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eiriksmil:

Spiser du mat? IKKE hat de som kommer med den til butikken så du kan handle den! Tenk litt over hvor mye du ikke hadde hatt muligheten til og få tak i vist de ikke hadde vært på veien, akkurat for DEG! Svarte, flink til og fyre folk skal du hvertfall ha! Jeg rista hvertfall litt når jeg leste dette.. :)

*1995 Omega Steinmetz kompressor

*2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta ekke no rumener, må værra Robert. he he

Driver nå og kjører lastebil sjøl og hater små personbiler som skal kaste eg ut forann meg når jeg kommer i 80km, veit egentlig han som kaster seg ut hva som skjer hvis jeg ikke klarer og stoppe, da må han gravas ut av forstillinga på den lastebilen.

En kompis av meg kjørte på en liten personbil her for ei stund tilbake, en som kom på høyre sia hans og heiv seg inn forann og lastebilen var borti venstre hjørne på personbilen da den heiv seg inn.

Kimpisen min merka bare et lite dunk og kikka i speilene, så ikke no gæli, men var no som ikke føltes riktig, reiste seg ifra stolen og kikka framover, der sto det en liten bil på tvers forann, sjåøren i den var vist ganske likbleik etter og ha blitt dytta et godt stykke før det stoppa, men han kaster seg nok ikke inn forann en lastebil igjen.

Husk vi har blindsoner, bruker lang tid på og stoppe og lang tid på og komme igang igjen, vi sitter høyere og ser langt fram i trafikken og kan planlegge mye mer, tror egentlig ikke du kommer så mye fortere fram om du kjører forbi, trur man med personbil hvis man følger et vogntog over ei lang strekke så holder du jevn snittfart og ganske trygt og ligge bak.

Og skjønner vi kan virke som no skikkelige bøller enkelte ganger, men er så mange i personbiler som ikke skjønner at vi bruker stor plass og alt det der, så vi må gjøra oss enda større enn vi er og være frekke.

Sku vært obligatorisk med noen kjøretimer i en lastebil når man tok førerkort klasse B, så folk kunne fått ett innblikk og skjønt litt hvordan det er og kjøre en sånn doning.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eiriksmil:

Spiser du mat? IKKE hat de som kommer med den til butikken så du kan handle den! Tenk litt over hvor mye du ikke hadde hatt muligheten til og få tak i vist de ikke hadde vært på veien, akkurat for DEG! Svarte, flink til og fyre folk skal du hvertfall ha! Jeg rista hvertfall litt når jeg leste dette.. :)

Vogntog midt i by'n bør kunne te seg, uansett hvor mye mat de skal levere. Kaster meg jo aldri inn foran vogntog som kommer i 80..

Hater jo alle som ikke klarer å vise hensyn i trafikken, syklister, bilister, vogntogister, shit same. Blir bare litt farligere når de respektløse kjører drapsmaskiner.

Som dere sier, de veier jævla mye og er vanskelige å stoppe - da skulle det vel tilsi at man må være litt ekstra varsom med fart, spesielt i byområder?

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som en venn av meg.

Det var en vogntog som lå 2m fra rumpa hannes over en lengre periode, min venn hadde med seg kone og to små barn. Han begynte å føle seg utrygg med det store dråget bak seg. Han prøvde flere ganger å signalisere til denne vogntogsjøføren at han måtte ha større avstand, noe som vogntogsjåføren ikke var enig i. Det endte med at min venn stoppet bilen midt i veilen og vogntoget måtte stoppe. Min venn gikk ut av bilen gikk bort til vogntoget og dro sjåføren ut av hytta etter nesa og ga han en real omgang. Hvis du ligger oppi rumpa mi en gang til med den der drapsmaskinen en gang til, slipper du ikke så billig unna så han til sjåføren. Trur denne sjåføren tenker seg om to ganger neste gang han ligger i rompa på en bil.

Synd at fler ikke gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som en venn av meg.

Det var en vogntog som lå 2m fra rumpa hannes over en lengre periode, min venn hadde med seg kone og to små barn. Han begynte å føle seg utrygg med det store dråget bak seg. Han prøvde flere ganger å signalisere til denne vogntogsjøføren at han måtte ha større avstand, noe som vogntogsjåføren ikke var enig i. Det endte med at min venn stoppet bilen midt i veilen og vogntoget måtte stoppe. Min venn gikk ut av bilen gikk bort til vogntoget og dro sjåføren ut av hytta etter nesa og ga han en real omgang. Hvis du ligger oppi rumpa mi en gang til med den der drapsmaskinen en gang til, slipper du ikke så billig unna så han til sjåføren. Trur denne sjåføren tenker seg om to ganger neste gang han ligger i rompa på en bil.

Synd at fler ikke gjør det samme.

Kunne ikke vært mere enig! Syntes det hadde vært fryktelig gøy om noen gjorde det med meg hvertfall =)

*1995 Omega Steinmetz kompressor

*2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han dere stuten oppi her syns vogntoget lå alt for nære hvorfor stoppa han ikke og slapp forbi vogntoget da.

Greia er at vi ofte har tidsfrister, skal rekke ei ferge, har kjøretid vi må overholde og at vi helst vil komme hjem igjen fortest mulig.

Detta er ingen unskyldning for og væra idiot i trafikken, men kansje andre bilister sku tenke litt på det.

Vi er ofte avhengig av og holde høy og jevn snittfart skal vi rekke det vi må rekke.

Og de som ligger langt under fartsgremsa burdte ihvertfall slippe forbi, kan ikke forvente at hele køen skal bare tilpasse farten sin etter han som syns det er skummelt og kjøre om natta og ligger i 60 i 80ien, da må han sleppe forbi, gjør han ikke så er det fort og bli provosert og kansje ligge litt nærme.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider