Gå til innhold

Gutt på 8 i Iran stjal - fikk armen knust som straff

Ranger emnet

_Evje_

Anbefalte innlegg

http://www.vl.no/verden/article3630725.ece

I god behold. Generalsekretær i Redd Barna, Gro Brækken, har fått e-posten og reagerer. Ifølge NRK ble bildene av gutten først publisert i 2005 etter gateshowet Maareke Giry i Iran av telegrambyrået Irna. Byrået fortalte hvordan barn ble brukt av voksne til å vise «triks» mot betaling. Det siste bildet der gutten sitter med begge armene i god behold, er ikke med i bildesekvensen som nå ligger på YouTube og sendes rundt.

Fiendebilder. Religionshistoriker Berit Thorbjørnsrud sier til NRK at hun generelt er på vakt mot historier om ting hun ikke har hørt om før, som denne avstraffelsesmetoden. Hun tror bildesekvensen kan komme fra folk som ønsker å skape et fiendebilde av muslimer. Hun ser det som ikke usannsynlig at bildeserien blir brukt for å legitimere et mulig framtidig angrep på Iran.

tanken slo meg faktisk...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er det ikke drøyt å knuse hånden på en 8 år gammel gutt?

Uansett. Ingen knuste handa mi når jeg var kleptoman i mine yngre dager. Jeg lærte hva som var rett og galt uten straff.

Kom ikke her å si at du aldri har stjålet en dritt. Kjenner ingen som aldri har stjålet et eller annet.

Har ei datter på 5 år jeg. Om hun stjeler så er det faen ikke passe straff og knuse handa på a! Noen er faen meg så blåst i huet!

Er kanskje litt drøyt å knuse armen, men jeg kunne fint gått med på å kappe av hånden (Kanskje litt brutalt, men rett skal være rett)

Og javel, du var en av få som stjal som ikke fortsatte, og jeg kan med hånden (Faktisk begge hender) på hjertet si at jeg aldri har stjålet noe, og hvis alle av dine kamerater har stjålet burde du kanskje endre vennekrets. Og hvordan du straffer din datter vil jeg ikke gå ut med, men du oppdrar henne sikkert godt.

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje litt drøyt å knuse armen, men jeg kunne fint gått med på å kappe av hånden (Kanskje litt brutalt, men rett skal være rett)

Og javel, du var en av få som stjal som ikke fortsatte, og jeg kan med hånden (Faktisk begge hender) på hjertet si at jeg aldri har stjålet noe, og hvis alle av dine kamerater har stjålet burde du kanskje endre vennekrets. Og hvordan du straffer din datter vil jeg ikke gå ut med, men du oppdrar henne sikkert godt.

hallo! er dere helt syke i hodet eller!? greit nok, norge hadde blitt utrolig ryddig og d hadde vel knapt fantes kriminelle her til slutt...

men jeg, samt de fleste rundt her jeg kjenner her hadde nok slitt med tap av kroppsdeler opp gjennom livet visst dette skulle vært realiteten. ødlegge livet til en 8 år gammel gutt fordi han har stjelt et brød?

fy faen nå ble jeg frustrert og oppgitt ass.

Mvh Tage Midtun

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappe av hånden for å stjele? Du er, GRATULERER den største idioten(i mine øyne) her på BF.

Vennekretsen min er verdens beste. Jeg har bare hederlige, ekte, lojale og ærlige venner. At alle har stjelt en sjokolade på butikken, eller en 50 lapp i mammas lommebok er noe de aller fleste har gjort. Jeg kommer aldri til å legge en hånd på mine barn. Uansett hva de gjør. Verdens dyreste diamant eller whatever er ikke verd hånden til noen, ei heller en finger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med dette ser i at gærne kristne er like ille som gærne muslimer.. Øye for øye, tann for tann. Syke mennesker..

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappe av hånden for å stjele? Du er, GRATULERER den største idioten(i mine øyne) her på BF.

Vennekretsen min er verdens beste. Jeg har bare hederlige, ekte, lojale og ærlige venner. At alle har stjelt en sjokolade på butikken, eller en 50 lapp i mammas lommebok er noe de aller fleste har gjort. Jeg kommer aldri til å legge en hånd på mine barn. Uansett hva de gjør. Verdens dyreste diamant eller whatever er ikke verd hånden til noen, ei heller en finger.

Først og fremts så heter det stjålet, og ikke stjelt!

Tilbake til post; Takk jeg er en idiot, på grunn av egne meninger i et fritt land, med ytrings/tankefrihet. Og jeg tror ikke helt du vet hva ordet "ærlig" betyr ettersom du kaller deg/dine kriminelle venner for ærlige!

Og nå vet ikke jeg om du har en søster, men vi får se hva slags tanker du har om din søster blir voldtatt. Da tenker du også at den kriminelle skal få kuttet av sitt kjønnsorgan (Nei, jeg har ikke en søster som er voldtatt)

Ærlig:

1 sannferdig, oppriktig, uforstilt være æ- mot en / si en sin æ-e mening / i forb æ- talt når sannheten skal sies

2 pålitelig, rettskaffen, hederlig en æ- og tro tjener

3 adv: ordentlig, virkelig skuespillerne hadde æ- fortjent applausen

4 om e forh: som ikke er dømt til æreløshet (2)

Og med dette ser i at gærne kristne er like ille som gærne muslimer.. Øye for øye, tann for tann. Syke mennesker..

Eirik

Er ikke kristen, tror ikke på noe som ikke eksisterer. Jeg tror heller ikke på deg, ettersom jeg ikke kan fysisk ta på deg!

Endret av CivicLars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tosk! Så om noen bøffa en sjokolade for mange år siden, da de var små, så er de ikke ærlige nå?

Joda, du får mene hva pokker du vil. Håper du skjemmes over deg selv. Men skriver du at barn får det som fortjent, når de får kappa av handa av å stjele, bør du holde deg langt unna meg.

Sånn som du oppfører deg (bak en brukerkonto på internett) virker det ikke som at jeg får ha egne meninger. Og hva var det siste der? En trussel? Du burde faen meg passe litt på hva du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå var jo bare guttungen 8 år og tenkte ikke på konsekvensene, men helt klart at han fortjener straff men at en 8 åring får armen knust for å stjele er helt forferdelig! det er ganske trist å tenke på at folk lever slikt...

190e 2.0 - går dårlig og bruker mye bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som du oppfører deg (bak en brukerkonto på internett) virker det ikke som at jeg får ha egne meninger. Og hva var det siste der? En trussel? Du burde faen meg passe litt på hva du skriver.

Er ingen trussel! Sier du at et barn som stjeler fortjener og få kappet av handa i trynet på meg kan du regne med årets ørtævv.

Gjemmer meg ikke bak noen konto jeg. Se på Finn annonsen min så finner du fort ut hvem jeg er. På tide å gi seg nå, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen trussel! Sier du at et barn som stjeler fortjener og få kappet av handa i trynet på meg kan du regne med årets ørtævv.

Gjemmer meg ikke bak noen konto jeg. Se på Finn annonsen min så finner du fort ut hvem jeg er. På tide å gi seg nå, tror du ikke?

Jeg skjønte ikke den første setningen. Hva fanden er "ørtævv"?

Og barn skal straffes som voksne... Eneste drittunger lærer av!

Jeg leste her opp; "Øye for øye, tann for tann"!? Jeg sier heller arm for arm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så. Na roer vi oss ned 10 hakk alle sammen, og puster rolig. La tastaturet få hvile litt... ;)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider