Gå til innhold

Er dette merket noe bra????

Ranger emnet

vectra2000

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har hatt noen errfaringer med et merke som heter BmBoschmann.

Eller denne web-butikken.http://www.perel-import.com

Har en kamerat som lurer på å kjøpe dette så jeg tenkte jeg skulle høre litt her først....

Her er forsterkeren han lurer på å kjøpe http://www.perel-import.com/index.php?page=shop&category=20#

Brenna Racing!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BrennaRacingMember

Er det noen av dere som har hatt noen errfaringer med et merke som heter BmBoschmann.

Eller denne web-butikken.http://www.perel-import.com

Har en kamerat som lurer på å kjøpe dette så jeg tenkte jeg skulle høre litt her først....

Her er forsterkeren han lurer på å kjøpe http://www.perel-import.com/index.php?page=shop&category=20#

Skulle prøve en boschmann 12" (som hadde mange watt :D ) en gang på en forsterker jeg hadde..

gikk ikke så bra kan du si..

spillte på "halvt" og det var den subben :rolleyes:

Så jeg har ikke akkurat så godt inntrykk av subbene til Boschmann, men de er jo billige da:)

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbokano

3300W kan du vertfall glemme at den kan gi med 3x30A sikringer:) skal du han ha monoblock så ville jeg sett på crunch sin hos http://www.mds.se ,har selv kjøpt denne blokka og den skal testes i dag:)

Så vi sier den kan trekke 90A MAX, men da vil sikringene ryke (eller egentlig hvis én kommer over 30A da men...) Vi sier den trekker 90A. Ved optimal spenning 14,4V vil forsterkeren kunne trekke en maxeffekt på 14,4v x 90A = 1296W Dette er ingen kraftgenerator, så den kan ikke pushe ut mer kontinuerlig effekt enn det den får inn. Faktisk noe mindre fordi virkningsgraden ikke er 100%, men rundt 80% på en Klasse-D forsterker. Derfor er tallene Boschmann har oppgitt helt klart ikke kontinuerlig effekt - noe som jeg betrakter som useriøst av en produsent.

edit: virkningsgrad tatt fritt etter hukommelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt betrakter jeg produsenter som oppgir skyhøye, urealistiske effekter på billige produkter, som useriøse møkkamerker. Produkter som koster mer, har oppgitt "realistisk effekt", eller troverdige data fremstår som langt mer seriøse. Gjerne også med at de viser de har fokus på lyden! Bare det at effekten ikke er overdrevet er for meg et kvalitetsstempel. Jeg blir nesten skremt når jeg ser et billigprodukt med drømmetall (jeg styrer hvert fall unna) Når en produsent skriver LOUD LOUD og skryter av at de har klistret på sånn hørselskadeadvarsel og greier.....da tenker jeg mitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg har 3x25ah sikringer, og den skal bare yte 2x310w RMS.

Å se på hvilke sikringer forsterkeren er ytstyrt med gir en god pekepinn på om oppgitt watt er riktig.

Men nå starter vel drittmerkene å sette inn flere sikringer og holdere for "reservesirkinger" ved siden av de fungerende for å få det til å se bedre ut.

90ah på 3300w RMS virker utrolig rart. Og 14,4v er vel ikke vanlig ladespenning utenom i US, eller? Tror det er mer vanlig med 14v, uansett har få ladespenningen på polene bak uten ekstra batteri/kondis.

I tillegg til at sikringene viser at forsterkeren ikke kan levere halve styrken engang, så skjønner du også at komponentene inni forsterkeren ikke er de beste da produsentene oppgir 3300w, men tør ikke belaste komponentene med mer enn 1000w.....

Hmmm... Store ugler og øgler i musen.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det jo "forskjellige" typer boschammn og. De selger jo no greier på clas ohlson. Det er ikke ordentlig boschmann.. Hvis du ser på sidene til boschmann eksisterer ikke de produktene de selger som boschmann hos clas ohlson.

Har selv to 6*9 boschmann, som jeg byttet ut etter at Jbl decadene mine sprengte, og jeg må si jeg liker lyden mye bedre i boschmannene, billigere var de og.

6988 pro tror jeg de het, ser at de ikke lenger selger de på perel import, så de har vel gått ut av produksjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider