Gå til innhold

1991 2.0 16ventiler problemer+Hva skjedde nå?

Ranger emnet

csteinsv

Anbefalte innlegg

Kjøpt denne i dag. starter men etter å ha blitt varm (litt) varm går den ikke i det heletatt nesten. tomgang varierer mellom 200-1500. Ved kjøring fjusker den kontinuerlig, verst på 3. gir 50-60kmh da hopper den veldig. Ved hardt gasspådrag kommer den en stund.

Etter en kort kjøretur 3-5km går den ikke på tomgang i det heletatt men dauser nesten med en gang. Kan høres ut for meg som motor ikke får nok bensin?

Har kjøpt bilen i dag så vet fint lite om den, men ser av kviteringer at reg. reim, stramme hjul, pluggledninger og plugger er byttet for 3 mnd siden.

Det er også montert noe eksos svada, ser hjemmelaget ut. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Mottrykk i motor eller sånn?

Endret av csteinsv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt denne i dag. starter men etter å ha blitt varm (litt) varm går den ikke i det heletatt nesten. tomgang varierer mellom 200-1500. Ved kjøring fjusker den kontinuerlig, verst på 3. gir 50-60kmh da hopper den veldig. Ved hardt gasspådrag kommer den en stund.

Etter en kort kjøretur 3-5km går den ikke på tomgang i det heletatt men dauser nesten med en gang. Kan høres ut for meg som motor ikke får nok bensin?

Har kjøpt bilen i dag så vet fint lite om den, men ser av kviteringer at reg. reim, stramme hjul, pluggledninger og plugger er byttet for 3 mnd siden.

Det er også montert noe eksos svada, ser hjemmelaget ut. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Mottrykk i motor eller sånn?

Hmmm. Dette kan skyldes så mangt. Begynn med å sjekke om motoren får falskluft (bruk startgass). Feilkoder kan også leses ut, mulig du finner noe der. Sjekk også tenningen og registeret.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med samme det er et spørsmål om denne motoren,får man kun kjøpt toppdekselpakning til denne motoren?eller må man kjøpe pakningsett til hele motoren?

plugghullene mine drukner i olje,så må skifte pakning snart:op:

Ja det får man. Delenummer b 027 198 025.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg ikke mye feil, så er bilen din utstyrt med K-jetronic innsprøytning? Sitter ett digert batteri oppå luftfilterboksen, med masse stålomspunne slanger ut fra? På toppen av denne går det ut 5 slanger. (pluss ett par på sida av den?)

4 av disse slangene går til sylinder 1-2-3-4, mens den siste går til kaldstartsdyse. Den er vel blå vil jeg tippe, og sitter på innsuget ett sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg ikke mye feil, så er bilen din utstyrt med K-jetronic innsprøytning? Sitter ett digert batteri oppå luftfilterboksen, med masse stålomspunne slanger ut fra? På toppen av denne går det ut 5 slanger. (pluss ett par på sida av den?)

4 av disse slangene går til sylinder 1-2-3-4, mens den siste går til kaldstartsdyse. Den er vel blå vil jeg tippe, og sitter på innsuget ett sted.

100% korrekt. Kan jeg bare kobble den helt ut med varm motor?

bilen STINKER bensin. Så kan vel være inne på noe her.

Lite tileggs spørsmål, finnes det Haynes bøker som også dekker quattro? Alle jeg finner heter "Does not cover QUattro" om noen evt har isbn nummer?

Endret av csteinsv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fjusket rundt noen korte turer de siste dagene til til og fra jobben og osv osv. I dag kjørte jeg ca 2km til butikken, stoppet bilen. Da jeg kom ut igjen å stratet 800-900rpm på tomgan. 100% stabilt... Kjørte hjemmover INGEN fjusking ikke ett lugg. God gasrespons osv osv osv..

Eneste jeg kan tenke meg er bensinfilter som plutselig ikke er tett lenger. Noen som vet hvor filteret ligger på denne bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spor av lekkasje der. Nytt problem nå. Bilen koker etter 4-5 km.

ingen av de to viftene forran går den ene står faktisk helt fast, klarer så vidt å turne den med hånden.

Jeg trenger en bok til denne bilen, eller noe som kan fortelle hva de forskjellig sensorene er osv osv....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider