Gå til innhold

Mye dugg

Ranger emnet

freak999

Anbefalte innlegg

Vist jeg skrur av AC så kommer duggen ganske sjapt. med med ac'en på så dugger det ikke i det hele tatt. Har lest litt på diverse tråder her inne om lekasjer og slikt. og bilen min og lekker litt kjøleveske. ca sånt at jeg må fylle på en gang i mnd.. Noen lure forslag? eg ende vel snart opp med ein bil t salgs :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye fyller du opp da ? standard at dem dugger litt i dette været her da...

Men hvis du mener det er unaturlig mye så kan du kjenne på trekka under dørene, er dem våte så er det bare å skru av trekka og legge på ny plastikk.

Hadde det vært varmeregisteret skulle du vel måtte fylt oftere enn 1 gang i måneden. Og du ville ha merka det med at du hadde fått kjølevannslukt innibilen og eventuelt fuktighet foran med beina... mot midtconsolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. fyller en hal liter kansje. kjører til det kommer opp at det er lite væske i kjørecomputeren. og da går det kansje ca rundt ein hal liter +.

Men jeg syns det er litt rart at så lenge ac'en er på kommer det ingen ting.

Og når jeg skrur den av går det ca 1 min så er hele bilen ned dugget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det er AC'en da, "lekkasjen" av kjølevann kan komme av litt slitt vannpumpe, termostaten er gåen, eller pakninga på termostat o.s.v... Men halvliter på 1 måned er ikke noe jeg ville kalt krise.

Prøv 4 liter på 1-2 uker du ;P Har så høyt trykk i kjølevannet på min at når jeg dauer bilen (etter den har blitt varm) så koker vannet og ventilen i lokket på ekspansjonstanken slipper det ut... "yeay!".

men som sagt været har litt og si i disse tider, varmt inni, kaldt utenfor = dugger fort, merker det innimellom selv. Men sjekk trekkene nederst på dørene og kjenn om dem er våte. Er dem våte må du skifte plastikken imellom døra og dørtrekket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider