Gå til innhold

anbefal meg senkesett

Ranger emnet


ilnino

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"Senkesett" er alt fra fjærer som senker 15mm til justerbare sett som senker godt over 10cm og er justerbare i alle ender.. Justerbart senkesett er med fjærer og dempere. Ellers er senkesett både med og uten nye dempere. Senker man over 40mm anbefales det visst å ha kortere dempere..

 

Vil ikke det bli slitt på samme måte som orginale støtdempere og fjerer da?

 

Selvsagt. Dvs fordelen med justerbare senkesett er at hvis du har endel stivhet bånner det ikke ofte.. Det er drepen for dempere. Men folk får sjelden sjansen til å slite ut coilovere, bilen pleier å selges før coiloverne byttes ut. Med mindre man er en slapp dritt og ikke smører dem inn med noe, da setter de seg og det å ha justeringsmuligheter er verdt sin vekt i bæsj :D

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

senkefjærer er kun senkefjærer

 

senkesett er senkefjærer og sportsdempere/kortere dempere

 

coilovers er justerbart senkesett. enkelte kan justere høyde, stivhet, bound og rebound. bound å rebound er hvor mye demperen skal vandre.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forskjellige navn men alt betyr det samme.

 

Jeg oppgir bestandig senkefjærer med eller uten dempere, eller justerbart understell. Også kaldt coilovers/Gewinde etc selv om det ikke alltid er sånn.

 

Coilover for å ta litt språkleksjoner betyr enkelt og greit at fjæra sitter over demperen. På enkelte biler som feks din bil bak, så sitter demper og fjær hver for seg, men det kalles Coilover/gewinde/justerbart for det...

 

Er forvirringen komplett nå? :D

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp justerbart. er jo pissenkelt å få den høy om dama skal ha den.. åsså kan du enkelt justere ned om du vil ha den lav til helga når du skal ut å cruise:) hehe... tar kanskje halltime å justere ned\opp hele bilen...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du leser litt lengre opp her så ser du vilke sett som er anbefalt til en billig penge...

 

kan jo nevne ta-technix som jeg bruker selv og er storfornøyd og fk sine sett til en litt dyrere penge pluss div andre...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justerbart ja, eller coilovers, satt å vurderte slike, men må nestne vite ltt fakta om den sorten senking.

Hvordan er det med camber og slik som man må justere når man bruker vanlig senkefjæreing?

Må de justers hver gang man senker eller hever bilen et par millimeter??

Enn hvordan er det å justere den opp eller ned, må dekket av, må bilen opp?

Ford Escort 1.6 GL 1986-modell -(ANGRET BITTERT AT DEN BLE) SOLGT-

Mitsubishi Lancer 2.0 GL 1994-modell -(VEEEEEEEEEEELDIG GLAD DEN ER) SOLGT-

VW Passat 1.9 TDI Comfort -(FORNØYD) INNEHAVER- Selger masse deler fra den, ta kontakt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må opp med bilen ja, og av med dekket med mindre den er veeeldig myk.. Justerbart er så og si oppjengede dempere, hvor du justerer høyden ved å skru fjæra oppover og nedover demper'n. Må (burde) ha firehjulskontroll når du har innstallert dem iallfall. Hjulvinklene endres jo litt når du hever og senker det og det står på bilen, men min erfaring er det ikke blir så håpløst når du senker og hever coilovere som når du skrur dem inn. Med andre ord, har du tatt forstilling og får det inn i vognkortet er det ikke nødvendig med kontroll hvis du tar dem en cm opp eller ned iblant.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ikke.. hehe... men du skulle sikert gjort det siden du bytter... mn ring på BTS å hør da vett..si at det er samme høyde og alt så det skal ikke være noe forandring.. mn få det dem sier på papir om dem sier at du ikke trenger å inn for kontroll igjen.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg går for vanlig senk ca 35mm ettersom jeg ikke har behov for å senke den mer enn det. noen som vet om noen billig gode sett med TUV?

 

Bilen min har senk i vognkortet,men må dette gjøres om når jeg bytter senkesett?

 

 

Hvis nummeret på de fjærene du har pr. idag står i vognkortet så må du til ny visning, men hvis det derimot står godkjent senket 40mm eller no sånt så er det bare å bytte i vei.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

står et nummer der å,men kan jo aldri være noe problem å få gjort om så lenge jeg kjøper et som er lovlig.

 

Bør jeg senke 35-35 eller 40-35?Mye forskjell?

 

hvis noen vet om noen greie 35mm senk til en billig penge så hyl ut.komplett,ikke coilovers.

Bilen min: 2000mod VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår