Gå til innhold

Raceday/Trackday 2009 Banedager , rudskogen 10 sep.

Ranger emnet

RR...

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg vil starte med å takke alle fremmøtte i Sigdal, håper dere alle hadde en fantastisk fin dag på isbane under strålende sol! Vi kommer til å legge ut bilder på nettsiden som nå endelig straks er oppdatert!!

Da begynner våren å nærme seg, og vi har satt opp følgende terminliste for 2009 sesongen:

-Torsdag 16. april Vålerbanen

-Lørdag 9. mai Rudskogen

-Tirsdag 23. juni Vålerbanen

-Torsdag 20. august Vålerbanen

-Torsdag 10. september Rudskogen

Dette blir Trackday ettermiddager med banekjøring fra klokken 16.00 til 21.00, med unntak av lørdag 9. mai der vi disponerer banen fra klokken 08.00 til 18.00.

Som alltid er både nybegynnere og ”racerbilsjåfører” velkomne. Vi praktiserer ”open pitlane” hvilket vil si frikjøring med masse kjøretid. Dette er banekjøring der maks kjøretid står i sentrum.

Vi kommer tilbake med nærmere detaljer om hver enkelt banedag i løpet av kort tid. Nå har dere alle i hvert fall mulighet til å sette av datoene i deres kalendere, så håper vi at vi ser så mange av dere som mulig på hvert treff J

Nettsiden http://www.trackday.no vil som sagt i løpet av kort tid være oppdatert, og invitasjon til de enkelte dagene blir som vanlig sendt ut på mail i forkant av hvert treff.

Med dette håper jeg vi når ut til alle som ønsker å ha det gøy med egen bil på bane, i trygge og sikre omgivelser.

Som alltid må gjelder våre og baneeiers reglement, og alle biler må være registrert og tilfredsstille teknisk kontroll. Alle må delta på førermøte før kjøring. Ambulanse, samband og flaggvakter kontrollerer at kjøringen foregår i sikre og ryddige former.

Da håper jeg dere alle er klare for å pusse bort vinterens rattrust, og at så mange som mulig blir å se utover i sesongen.

Vi sees, ha en fortsatt strålende dag!

Med vennlig hilsen

Alexander Mørk

Trackday.no

Mobil: 911 922 60

mailto:alexander@trackday.no

mailto:alexander@porsche.no

Jan Øivind Ruud

ruud@elektrikergruppen.no

mob 91531334

http://www.trackday.no

Endret av RR...

Da er terminlisten for 2012 sesongen på Rudskogen spikret:

Lørdag 21. april ,Søndag 6. mai, Lørdag 7. jul , Søndag 12. august

Lørdag og søndag 29/30 september - årets hovedtreff! ,Lørdag 13. oktober

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei alle sammen og god påske!

Da begynner årets første banetreff å nærme seg – Vålerbanen torsdag 16. april.

NB. Prøveskilt: Vi får utrolig mange spørsmål rundt dette temaet, og for 2009 sesongen gjelder følgende: Vi tillater prøveskilt – både forhandler- og dagsprøveskilt fra Biltilsynet. Men, alle som kjører med prøveskilt må fremvise forsikringsattest på at bilen de kjører er kaskoforsikret. I tillegg vil biler med prøveskilt bli ekstra grundig sjekket i vår tekniske kontroll. Se reglement. Biler som åpenbart skal ”brukes opp” på banen får ikke kjøre!

Blir forskjellen på biler - både hva gjelder hastighet og kjørestil på banen for stor - vil vi nå mer enn i tidligere sesonger dele inn i ulike heat.

Her kommer mer informasjon om terminlisten for 2009 sesongen:

-Torsdag 16. april Vålerbanen

-Lørdag 9. mai Rudskogen

-Tirsdag 23. juni Vålerbanen

-Torsdag 20. august Vålerbanen

-Torsdag 10. september Rudskogen

Datoene 16. april, 23. juni og 10. september er trackday ettermiddager med banekjøring fra klokken 16.00 til 21.00.

Disse kjøringene er hovedsaklig for de som kjører sporvalg, og således kjører på banen for å ha det moro og samtidig forbedre egne kjøreferdigheter. Både nybegynnere og ”racerbilsjåfører” er velkomne. Vi praktiserer ”open pitlane” hvilket vil si frikjøring med masse kjøretid. Dette er banekjøring der maks kjøretid står i sentrum. Alle er velkomne på disse ettermiddagene, og vi vil dele opp i ulike heat hvis forskjell i hastighet og kjørestil tilsier dette!

Pris for å kjøre kroner 1000,-

Datoene 9. mai og 20. august er raceday banedager.

Disse dagene vil som tidligere år være for et bredere spekter av både kjøretøy og kjørestil. Dagene blir derfor times vis delt opp som følger:

00 – 15 heat for biler som kjører sporvalg – raske runder

15 – 45 heat med frikjøring

45 – 00 heat for drifting

Lørdagen er det kjøring fra 10.00 – 18.00 og torsdagen er det kjøring fra 16.00 – 21.00.

Pris for å kjøre vil være kroner 600,- (200,- for ekstra sjåfør per bil)

Det vil i tillegg være publikumsavgift på kroner 100,- for tilskuere, der heldige vinnere får bli med i passasjersete på noen av Norges råeste gatebiler.

Vi forventer masse mennesker og mye moro!

Nettsiden http://www.trackday.no vil i løpet av kort tid være oppdatert, og invitasjon til de enkelte dagene blir som vanlig sendt ut på mail i forkant av hvert treff.

Med dette håper jeg vi når ut til alle som ønsker å ha det gøy med egen bil på bane, i trygge og sikre omgivelser.

Som alltid må gjelder våre og baneeiers reglement, og alle biler må være registrert og tilfredsstille teknisk kontroll. Alle må delta på førermøte før kjøring. Ambulanse, samband og flaggvakter kontrollerer at kjøringen foregår i sikre og ryddige former.

Da håper jeg dere alle er klare for å pusse bort vinterens rattrust, og at så mange som mulig blir å se utover i sesongen.

Vi sees, ha en fortsatt strålende påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kunne du tenkt deg å være flagvakt eller være med på teknisk eller andre oppgaver på våre treff i år ?

Ta kontakt pr mail ruud@elektrikergruppen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Da var første kjøring overstått med mange ivrige sjåfører

Det hele gikk ganske smertefritt

Vårt neste treff er nå da Lørdag 9 mai fra kl 1000-1800

Her er det åpent for det meste :spor/drift/frikjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det vil altså si at vi med lisensierte biler -ikke- får kjøre?

Tviler noen vil kaskoforsikre en racingrigga caterham med 150hk+ på en 18åring...... :)

Dette er det regler for å det vet sikker dere som har lisensierte biler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er 100db

Her er det plass til mange

Vi har kjøring fra kl 1000- til kl 1800

kr 600,- for kjøring

Prøveskilt er lov !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er 100db

Her er det plass til mange

Vi har kjøring fra kl 1000- til kl 1800

kr 600,- for kjøring

Prøveskilt er lov !!

hei jeg har fått sjekket opp forsikkring. eneste jeg fikk var delkasko. så nå har jeg delkasko men fikk ikke full kasko.

jeg som hadde gleda meg til masse kjøring med ny bil. hvis jeg bare har delkasko og prøveskilt betyr det at jeg ikke får kjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har fått sjekket opp forsikkring. eneste jeg fikk var delkasko. så nå har jeg delkasko men fikk ikke full kasko.

jeg som hadde gleda meg til masse kjøring med ny bil. hvis jeg bare har delkasko og prøveskilt betyr det at jeg ikke får kjøre?

Jeg tror nok det skal gå veldig bra !!

Da er det jo bare 1 uke igjenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider