Gå til innhold

Senkesett

Ranger emnet


Danny

Anbefalte innlegg

jeg kjører med justerbart fra Ta-Technix da. koster 4000 å er fornøyd med mitt jeg vertfall.

 

forskjellen på dette settet og ett sett til 2 - 3 ganger dyrere er vel kanskje komforten du får når du senker helt i bunn. noen sier at billigsett ryker til dundas om du senker helt ned. vet av flere som har slikt sett som jeg har å dem har senka sine såppas mye at de måtte ha tatt av hjelpefjæra for å få senka nok.. så skal ikke være noe problem.. du har jo uansett garantien da...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 3500,- for H&R cup-kit med 55/40mm senk. Bestillte fra tyskland og hentet det i sverige.

 

Ikke justerbart altså men vet ikke om det var et must? Jeg valgte heller å gå for et skikkelig sett istedet for et billig justerbart.

 

Settet er jo uansett bare halve prisen. Montering, 4-hjulskontroll, lysjustering og visning hos vegvesenet blir jo like mye som senkesettet kosta. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Takk : )

Justerbart er ikke et must for meg, men vil ikke ha en bil som er så senktet at jeg ikke kan kjøre med den. Kjører for tiden et Corolla G6 98 modell som er så stiv at jeg blir irritert hver gang jeg setter meg i den.

 

Er det forskjellige høyder på senkingen?

Er det noen senkesett som er mer behagelige enn andre på samme høyde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Takk : )

Justerbart er ikke et must for meg, men vil ikke ha en bil som er så senktet at jeg ikke kan kjøre med den. Kjører for tiden et Corolla G6 98 modell som er så stiv at jeg blir irritert hver gang jeg setter meg i den.

 

Er det forskjellige høyder på senkingen?

Er det noen senkesett som er mer behagelige enn andre på samme høyde?

 

 

Du kan jo gjøre det enkelt å kjøpe et vanlig senkesett med dempere til. Feks FK High Tec som er veldig bra senkefjærer. Koster kr. 2900,- Valgfritt 40/40 eller 55/40

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mye blir den senket da?

Jeg vil ha den senket til det som er normalt, det som ser best ut.

Men lurer litt på hva forskjellen er på alle disse senkesettene.

Mer behagelig senking, eller hvordan fungerer det?

 

 

Hvor mye den blir senket da? Den blir jo senket akkurat det samme som er oppgitt selv om det følger dempere med?

 

Det er omtrent som å sammeligne Lada mot Mercedes, begge gjør nytten men kvalitet og komfort varierer.

 

Ellers så er det vanskelig å si helt nøyaktig hvordan de forskjellige settene oppfører seg, det kommer veldig mye an på hvem som prøver bilen.

 

Jeg får gode tilbakemelding på TA-Technix som er stivt, men ikke ubehagelig stivt. Supersport er stivt, det vet jeg av erfaring mens FK er som KW og H/R sett som er avstemt den enkle bil i større grad. Jeg er veldig godt fornøyd med det FK settet som sitter på den ene Golfen min bilen er stiv men samtidig også behagelig.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mye blir den senket da?

Jeg vil ha den senket til det som er normalt, det som ser best ut.

Men lurer litt på hva forskjellen er på alle disse senkesettene.

Mer behagelig senking, eller hvordan fungerer det?

 

Den blir da senket 40mm fremme og bak, eller 55mm fremme og 40mm bak, tallene står altså for antall mm senk. ;)

 

Vil anbefale og senke litt mer fremme enn bak da bilen orginalt er litt lavere bak. Ser ikke spesiellt bra ut når bilen er høyere fremme.

 

Forskjellen går vel hovedsakelig på komfort og ytelse, samt kvalitet selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja syns både fk å ta-technix (justerbart)sitt er behagelig stivt..om du senker bilen så må den jo bli stivere eller så slår du jo istykker halle bilen:D

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår