Gå til innhold

Påkjørsel bakfra, ca. pris på skader

Ranger emnet

rcfrik

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke snakk om og ha igjen no bonus fra en bil man har kræsjet.

Bonus er noe en person har.

Ikke en bil.

faren har bonus, sønnen kræsjer bil forsikret på far.

Far mister bonus.

punktum!

Jo, men i utgangspunktet for denne diskusjonen var jo at trådstarter var redd for at faren skulle kverke han om faren måtte betale ekstra.

For han så blir det jo ikke noe mer utgift ettersom sønnen betaler premien på den bilen som crasher og mister bonus.

Blir jo bare sønnen som må betale mer på den bilen som øker i premie sålenge han har bilen forsikret på faren.

Men ja, om du skal se firkantet på det så er det faren som mister bonus.

Da sønnen flytter bilen til seg selv, så vil jo den nedsatte bonusen bli lagt i tilgjengelig bonus og ikke evt gjøre en prisforskjell før han anskaffer en ny bil.

Edit: En ny bil i tilegg til den bilen han allerede har.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Til dere som snakka om farta mi. Jeg så på speedometeret når jeg forto at det kom til å gå galt.. Og da viste det under 10 km/t før jeg traff den andre bilen... Just if you wondered! Greit å ha litt oversikt, og det med lengden med låste dekk er vanskelig å estimere da jeg ble rimelig varm i toppen det var en ca. tall.. sikkert litt kortere også

Til han peguot-mekanikeren her:

Takk for prisene. Det lover godt om det ikke er verre! Lakkskadene var heller ikke noe spesielt store, så vidt jeg kunne se der og da...

Og jeg tror ikke det kan ha skjedd noe med bakstilling etc, men hey, hva vet vel jeg.. Alt er mulig!

I dag er også den store dagen, da pappa skal få vite dette.. Og gjett hva?! Jeg gleder meg virkelig ikke!

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brems. Slipp. Brems. Smeller du likevel, har du kjørt for fort etter forholdene.

Ansvarsforsikring er minimumskravet til at du får ha skilter på bilen. Dekker for eksempel ikke en krone av din egen bil..

Eirik

brems til du ser det ikke går...slipp å sving unna..hvis det ikke er muligheter for å svinge unna bremser du til siste slutt UTEN å slippe opp en jævla gang...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FEIL.

Er du kunde hos et forsikringsselskap, og med to biler, og kræsjer. så vil den totale premien øke!!!

Forsikring går på person.

Sånn har hvertfall jeg ALLTID hatt det.

Og jeg har SERIØST aldri hørt om individuell forsikring på bil.

Hvis en person kræsjer, så skal det jo gå utover PERSONENS bonus, og ikke bilen. Det blir jo bare for dumt....

herregud er du helt tett?? skjønner du ikke hva han mener??

hvis man har 2 forskjellige forsikringspolisier på 75 prosent og man krasjer med den ene mister man ikke den andre... den er uavhengig... vanskelig?

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E vel typisk forum, alltid noken som har bastante meininga om noke dei ikkje har peiling på;)

Har du to bila med feks 60% bonus og bruker forsikringa på den eine bilen, mister du bonus KUN på den bilen du bruka kaskoen på.

Vanskelig å forstå? Ring forsikringsselskapet ditt å spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har såpass lav fart og kliner inn bremsen som reaksjon, kan det ha en effekt å slippe den og gå roligere på ja..

Hvor lenge du har hatt lappen spiller liten rolle.. Hvor mange situasjoner du har vært i hvor bremsene låser seg er mer relevant.

Eirik

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har såpass lav fart og kliner inn bremsen som reaksjon, kan det ha en effekt å slippe den og gå roligere på ja..

Eirik

prøv med en bil du kan slå av abs på...hva stopper fortest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd, og ser absolutt poenget ;) Men i gangfart er det ikke snakk om så store bremselengder uansett, og at hjula begynner å skli er liksom ikke alltid en fordel heller.

Trådstarter kunne nok gjort noe annet som hadde vært verre enn det han gjorde og :)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud er du helt tett?? skjønner du ikke hva han mener??

hvis man har 2 forskjellige forsikringspolisier på 75 prosent og man krasjer med den ene mister man ikke den andre... den er uavhengig... vanskelig?

nå har jeg faktisk ringt forsikringen, og skal nå ta rennafart og legge meg flat. Jeg hadde helt dønn seriøst aldri hørt om denna uavhengige forsikringa.

men nå vet jeg, og kan leve fint videre med og ha tatt feil:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider