Gå til innhold

Påkjørsel bakfra, ca. pris på skader

Ranger emnet

rcfrik

Anbefalte innlegg

ja...hvis det aldri er no sjangs for å slippe unna..hvorfor slippe bremsen?

hatt lappen lenge du?

Redusere skadene f.eks? Jeg syns det er mildt sagt skremmende å sitte på ett bilforum å anbefale folk å kline inn bremsen å holde den med låste hjul.

Har hatt lappen i ca 15-16 år husker ikke nøyaktig og har vel forhindret minst 10 påkjørsler med aktiv pumpbremsing.

VW CADDY 1.9 TDI 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Punktet rett før man låser hjula er mest effektivt ANNTAR jeg, på lik linje som at man aksjeler best rett før man mister grepet og får hjulspinnn.

Forsikrings diskusjoenen endte vel med at har du 2 biler med forskjellig bonus og koliderer mister du bonus kun på den spesifike bilen. Men den totale årspremien går selvsagt opp. Dette vil i trådstarters tilfelle bety at faren hans ikke må betale noe ekstra i og med at rcfrik selv betaler premien på sin egen bil som står i farens navn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redusere skadene f.eks? Jeg syns det er mildt sagt skremmende å sitte på ett bilforum å anbefale folk å kline inn bremsen å holde den med låste hjul.

Har hatt lappen i ca 15-16 år husker ikke nøyaktig og har vel forhindret minst 10 påkjørsler med aktiv pumpbremsing.

er du heeelt på jorde mann? hvis du må stoppe fortest mulig er pump bremsing det mest idiotiske jeg har hørt... skal du svinge kan du selvfølgelig ikke holde bremsen...man pumper for å holde kontrollen... les hva jeg skriver hvis du kan lese....

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du heeelt på jorde mann? hvis du må stoppe fortest mulig er pump bremsing det mest idiotiske jeg har hørt... skal du svinge kan du selvfølgelig ikke holde bremsen...man pumper for å holde kontrollen... les hva jeg skriver hvis du kan lese....

Jeg er tydeligvis helt på jordet. Trådstarter sklei inn i rævva på en bil med låste piggdekk, jeg kan bare anta at det var på dårlig føre uten feste. Du mener altså at det er korrekt fremgangsmåte for å forhindre ev redusere skadene hvis man ser vekk fra muligheten til å styre unna?

VW CADDY 1.9 TDI 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor fort kjørte du da? 80-90 eller 5-10 km/t?

Eirik

jeg?

husker ikke...mellom 50 og 80 kanskje...

på absolutt alle forsøk var minst bremselengde med låste hjul...

mulig man stoppet baklengs eller no men..hehe..

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har dommedag falt, og pappa tok det ikke så ille som jeg hadde trudd! :)

Han sa det var greit, og bra det gikk bra med selv (selv om han rista enormt mye på hue...). Og siden bilens forsikring skal settes på meg, så ga han litt faen i at bonusen ble mindre, siden den forsivinner helt når jeg får den. Så nå driver jeg å prøver og finne ut hvor jeg kan forsikre bilen billigst. Any tips? Foreløbig ligger det an til å bli Sparebank 1. Fått tilbud derfra på 9600 kr i året, med 12000 km kjørelengde :)

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Terra har gode priser på forsikringer av bil til ungdom.

Spesielt om du handler igjennom lokal bank eller lignende. Jeg slapp både ungdomstilleg og fikk masse rabatter fordi jeg har godt ordnet forhold til bank samt kunne dokumentere at jeg hadde kjørt skadefritt med egen bil registrert på far ganske lenge.

Forsikringspriser viker så mye fra selskap til selskap fordi alle har forskjellig risikovurdering av hvor hen i landet du bor, alder, bil etc.

Fint det gikk i orden med faren din da.

Hadde vært merkelig om han ble sur om du crasha og ødela bonus da han faktisk er klar over risikoen da han stiller opp og tar forsikringen for deg.

Tips for billig forsikring er vel å ringe alle selskap å si at du sanker tilbud. Ikke opplys noen om hva du har fått i tilbud hos andre aktører. Da du har priser hos alle så tar du en real "prute" runde, forsikringsagenter kan noensteder gi så mye som 20% rabatt om du virker som en ryddig og oppegående person.

Noen steder kan det faktisk være aktuelt å skaffe innbo/reise forsikring feks for å få samlerabatt, så selvom du får 2 nye forsikringer så vil du faktisk gå ned i totalt årspremie.

Edit: leif

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen steder kan det faktisk være aktuelt å skaffe innbo/reise forsikring feks for å få samlerabatt, så selvom du får 2 nye forsikringer så vil du faktisk gå ned i totalt årspremie.

Jeg endte opp med ulykke ( på meg ) og reiseforsikring i tillegg til bilforsikring hos trygvesta nå. Det ble vel ikke særlig å spare men fikk da de 2 "på kjøpet" med rabattene det gir å ha 3 forsikringer der.

Mange selskaper har og kalkulator på nettet og enkelt å sjekke tilbud, mitt inntrykk er at selgerne ikke kan gi særlig rabatt utover dette da alle kalkyler likevel er databeregnet uansett.

VW CADDY 1.9 TDI 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med ulykke ( på meg ) og reiseforsikring i tillegg til bilforsikring hos trygvesta nå. Det ble vel ikke særlig å spare men fikk da de 2 "på kjøpet" med rabattene det gir å ha 3 forsikringer der.

Mange selskaper har og kalkulator på nettet og enkelt å sjekke tilbud, mitt inntrykk er at selgerne ikke kan gi særlig rabatt utover dette da alle kalkyler likevel er databeregnet uansett.

jeg har 9000,- i samlerabatt hos gjensidige.

Bil,innbo og reiseforsikring.

Så jeg gikk ned masse i total årspremie.:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider