buskmann Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Det er nettopp det jeg mener. Far taper ikke noe penger for det er ikke noen egenandel på ansvarsskader. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Ryker ikke bonusen hans på andre biler og da? Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Det er nettopp det jeg mener. Far taper ikke noe penger for det er ikke noen egenandel på ansvarsskader. Ikke egenandel, men skal han bruke forsikkringa så taper han bonus...eller har jeg skjønnt hele situasjonen feil? /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crezit Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 jeg hadde tatt en tlf til strømmen autolakk ,de er jævlig billige og flinke, fikk pris på lakkerering av front bak fanger +sideskjørt og spoiler for 5000 ink mva og garanti selvfølgelig. og til de som sier pumpe brems! det er vel for faen ikke det han spør om?! siden bare skiltet datt av har det ikke skjedd en dritt med ramma på bilen. hvor får dere detta fra??? hvis det kun er en liten lakkskade kommer ikke detta på mer enn max 3000 kr ,uten forsikring vel og merke! Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Ikke egenandel, men skal han bruke forsikkringa så taper han bonus...eller har jeg skjønnt hele situasjonen feil? Ja, men hvis sønnen i huset betaler forsikringa på "sin" bil både før og etter bonustap, så taper jo ikke faren noe penger. Hvis far har to biler, så påvirkes ikke bonus på bil 1 av skader på bil 2. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Ja, men hvis sønnen i huset betaler forsikringa på "sin" bil både før og etter bonustap, så taper jo ikke faren noe penger. Hvis far har to biler, så påvirkes ikke bonus på bil 1 av skader på bil 2. Ikke? Jeg trodde at hvis man f.eks har 75% bonus så gjelder dette for begge bilene, å bruker man da forsikkringa så setter man ned bonusen til f.eks 50%...på begge bilene. Men det kanskje ikke er sånn her i norge? Jeg er usikker, men mener det er så i swiiden... /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 jeg hadde tatt en tlf til strømmen autolakk ,de er jævlig billige og flinke, fikk pris på lakkerering av front bak fanger +sideskjørt og spoiler for 5000 ink mva og garanti selvfølgelig. og til de som sier pumpe brems! det er vel for faen ikke det han spør om?! siden bare skiltet datt av har det ikke skjedd en dritt med ramma på bilen. hvor får dere detta fra??? hvis det kun er en liten lakkskade kommer ikke detta på mer enn max 3000 kr ,uten forsikring vel og merke! Spørs hva han som blev kjørt på ønsker her da. Hvis noen hadde kjørt på meg så hadde JEG bestemt hvor bilen skulle sendes for lakkering, hvis det ikke blev tatt på forsikkring. /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crezit Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 enig der,men det var bare ett lite innspill. samma hvor dette blir gjort bare det blir gjort ordentlig og med forsikring! Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Pappa har 2 biler, og han betaler også forsikringa, siden jeg ikke har fått den på meg enda... Men ang. lakkskaden. Det er vel dems oppgave å få fiksa det, og ikke min? Eller? Og angående forsikringa. Det er slik at det ikke koster oss noe anna enn bonustap? Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 (endret) Pappa har 2 biler, og han betaler også forsikringa, siden jeg ikke har fått den på meg enda... Men ang. lakkskaden. Det er vel dems oppgave å få fiksa det, og ikke min? Eller? Og angående forsikringa. Det er slik at det ikke koster oss noe anna enn bonustap? Han som blev kjørt på tar kontakt med sitt forsikkringssellskap som siden tar kontakt med ditt/farens sellskap for å gjøre opp. Deretter så justeres bonus ned og dere må betale en egenandel for skaden. /M Edit: Ang egenandel så kan summ velges når man tegner forsikkringa, alt fra 1000-7000 i egenandel beroende på hvor mye man ønsker å betale i forsikkring. Høy egenandel = lav forsikkring. Endret Mars 10, 2009 av Mikael1977 Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Her var det mange forståsegpåere gitt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrTiger Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Hei! 20 meter med låste piggdekk... Farta var lavere enn 10 km/t i følge speedometeret. hmmm...viser speedometeret noe i heletatt med låste hjul etter 20 meter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 (endret) Skiltplata på 407 er bare skrudd inn med karrosseriskruer(som regel), ei ny Peugeot skiltplate koster 25,-. Ripe på bakfanger, må pusses ned, sparkles, fylles, slipes og lakkeres.. 4-5 000,- + arb kanskje..!? Men, det kan jo hende noe under bil/bakstilling ble flytta litt på da, man vet aldri. Taksten er UMULIG og si før man har sett over hele bilen ! Men jeg tror ikke det blir det dyreste, uansett har du forsikring som dekker det der. bonustap, ja. Men det blir billigere enn å betale det der selv ! Eier på bilen, bestemmer selv hvor han vil ha jobben gjort, så å diskutere priser på hvor det er billigst med lakk er vel nytteløst? Hilsen Peugeot-Mekaniker :) Endret Mars 10, 2009 av Peugeot-605 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Her var det mange forståsegpåere gitt Haha, ja muligens at noen påstand ikke er 100% riktige... men så er dette et åpent forum, da må man regne med noe gjetting :D /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Hehe...tenkte det samme :D Lese av 10km/t med låste hjul? Hva var det snakket om kjøretøyopplæring igjen? Prisen kommer nok på 4-6000 kr, avh. av verksted. hmmm...viser speedometeret noe i heletatt med låste hjul etter 20 meter? Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg