Gå til innhold

Hvordan løsner jeg dørterskel-listene i min Omega B?

Ranger emnet

turbotrondsen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal koble opp anlegg i bilen min, og må da strekke kabel på begge sider (pluss-kabel og phono-kabel)

Hvordan løsner jeg dørterskel-listene på denne bilen?

Eller er det en enklere måte å legge kablene på?

Ang torpedoveggen, hvor er enkleste gjennomgang her?

Helst på førersiden.

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torpedo borrer du jo bare ett høl i om det ikke er noen ledige gjennomganger der.

På terskellister vipper du ut det dekslet med opel emblem på. å bak der sitter det torks skruer.

Når skruene er ute sitter de bare igjen med klips.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torpedo borrer du jo bare ett høl i om det ikke er noen ledige gjennomganger der.

På terskellister vipper du ut det dekslet med opel emblem på. å bak der sitter det torks skruer.

Okei. Men noen gjennomganger er det vel sikkert mulig å finne.

De klipsene, er det type "dra rett opp", eller "dra rett opp, knekk og kjøp nye" ?

Eller er jeg så heldig at jeg bare kan dra lista bortover dørstokken så løsner de bortover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest mange tråder fra deg med veldig "basic" spørsmål, så annbefaler jeg deg å kjøpe deg Haynes boka, så slipper du vente på svar på forumet.

For å få av listene, tar du en tynn skrutrekker/kniv å løsner "midten" av listen, med opel-merket på, så er det 3-stk torx under.

Lov å prøve før man spør og ;)

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest mange tråder fra deg med veldig "basic" spørsmål, så annbefaler jeg deg å kjøpe deg Haynes boka, så slipper du vente på svar på forumet.

For å få av listene, tar du en tynn skrutrekker/kniv å løsner "midten" av listen, med opel-merket på, så er det 3-stk torx under.

Lov å prøve før man spør og ;)

Iogmed at jeg aldri har tatt i Opel før, spør jeg heller her før jeg ødelegger noe. Haynes boka er en fin ting, bare få kjøpt meg en egentlig :P

Skrudd endel Vag og Bmw, og kan litt der..

Men Opel er jeg så å si grønn på :(

Men har også fått veldig mye bra svar her da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iogmed at jeg aldri har tatt i Opel før, spør jeg heller her før jeg ødelegger noe. Haynes boka er en fin ting, bare få kjøpt meg en egentlig :P

Skrudd endel Vag og Bmw, og kan litt der..

Men Opel er jeg så å si grønn på :(

Men har også fått veldig mye bra svar her da :)

Jeg har aldri tatt i en opel før man fikk seg omega b stv jeg heller, men det meste her er jo ganske basic å likt som på andre biler. Opel har ikke egent design på dørlister,lmm,håndbrekk osv så om du kan vag å bmw er det bare å skru!

Å når det gjelder trekke kabel til stereo i omega b, så klarte BeateM (som aldri har skrudd bil) det helt utmerket ! :D

Så da BØR du og!

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt i en opel før man fikk seg omega b stv jeg heller, men det meste her er jo ganske basic å likt som på andre biler. Opel har ikke egent design på dørlister,lmm,håndbrekk osv så om du kan vag å bmw er det bare å skru!

Å når det gjelder trekke kabel til stereo i omega b, så klarte BeateM (som aldri har skrudd bil) det helt utmerket ! :D

Så da BØR du og!

Nei jeg ville bare forsikre meg om at jeg ikke kan ødelegge noe når jeg først setter igang. Grunnen til det er at det er bruksbilen min, og jeg er avhengig av den.

Har ikke lyst å bli stående midt oppi noe sent på kvelden og ikke ha bil til å komme meg på jobb neste dag..

Anlegg i seg selv er relativt enkelt, er bare en utfordring for hver gang jeg gjør det, for det er jo en ny bil hver gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare stikke hodet oppi motorrommet det å se om du finner noen tomme gjennomganger.

enkleste måten finne det ut på ;)

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du snakker om?????

Er ledige innganger der. trenger ikke og lage noe hull i torpedo vegen.

Stemmer det andre du skrev da ;)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke borr hull i torpedovegg! det fører mest sannsynlig til rust :o å rust liker vi ikke!

Rett ved/bak bremsekraftforsterkeren er det ett ledig hull gjennom torpedovegg, lagde ett lite hull i gummiproppen der og dytta strømkabelen igjennom, og da kom den ut rett ved bremsekraftforsterkeren. Enkelt å greit...

Listene får du av ved å ta ett tynt skrujern og ta av øverste delen av lista (den delen med opel logoen på) så er det torx skruer. Tar gjerne litt tid og strekke opp kabler men er verdt det syns jeg, mye bedre å få dem skjerma enn at de ligger synlig rundtomkring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke borr hull i torpedovegg! det fører mest sannsynlig til rust :o å rust liker vi ikke!

Rett ved/bak bremsekraftforsterkeren er det ett ledig hull gjennom torpedovegg, lagde ett lite hull i gummiproppen der og dytta strømkabelen igjennom, og da kom den ut rett ved bremsekraftforsterkeren. Enkelt å greit...

Listene får du av ved å ta ett tynt skrujern og ta av øverste delen av lista (den delen med opel logoen på) så er det torx skruer. Tar gjerne litt tid og strekke opp kabler men er verdt det syns jeg, mye bedre å få dem skjerma enn at de ligger synlig rundtomkring :)

Okei. Da er det bare å trø den inn der :)

Deksel nedenfor rattstammen går jeg utifra sitter med et par skruer? Da skal det ikke være så vanskelig å få strukket litt ;)

Skal få tatt noen bilder også, som jeg slenger ut i posten om bilen min! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke du trenger å skru engang, hvis jeg ikke husker feil så er det 3 sånne svarte du bare vrir en halv omdreining så kan du ta av plata der, når det gjelder deksla på sidene så er det vel 1 torx skrue i hver av dem i sidene og en der med lista ? så får du dem også (husker ikke helt 100%, noen måneder siden jeg monterte anlegg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke du trenger å skru engang, hvis jeg ikke husker feil så er det 3 sånne svarte du bare vrir en halv omdreining så kan du ta av plata der, når det gjelder deksla på sidene så er det vel 1 torx skrue i hver av dem i sidene og en der med lista ? så får du dem også (husker ikke helt 100%, noen måneder siden jeg monterte anlegg)

Hørtes jo greit ut det da :)

Får se etterhvert om jeg oppdaterer andre høytalere og.

Noen som vet om Omega kom org med tweetere ved speilene?

Mistenker at dette er noe som er blitt gjort ved tidligere anledning på min.

Åssen størrelse på høytalere er det i dører foran og bak her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kom orginalt med diskanter i speilhusene.

Er du interessert så har jeg mtx sine high end komponent sett til dørene som du kan få til en fin pris. De er selfølgelig nye.

6.5" foran og 5 1/4" bak. Skal du ha sub også har jeg en mtx 7512 med dobbel spole liggende. Denne også ny.

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider