Gå til innhold

Gjøre det lettere å sladde

Ranger emnet

Sebbe91

Anbefalte innlegg

Om du monterer dobble stabstag bak og senker bilen så blir den enklere å legge opp i slædd.

Men vil ikke påstå at den er så mye bedre å slædde med, det er mye mer ukontrollerbart å slædde med.

Men om du hadde hatt ei sperre så er det mye mer kontrollerbart å slædde med, du slepper å måtte kaste bilen opp i slædd, den drar seg sidelengs når den begynner å spinne på begge :)

Bilde av hvordan jeg lagde dobble stabstag:

DSC01182.jpg

Var moro å kjøre med ei stund, men du snurrer mye fortere enn du regner med noen ganger.

Jeg kunne bare svinge bilen min opp i slædd om det var litt vått på asfalten.

hei har gjort det samme med min 242. har 1031 diffen og senk og dobble stag bak. fungerer fint.og ikke noe bemerkelse på eu heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det antispinnakselen som har 75% sperre? og hvor mye vil du ha for den?

Den kan sperre helt opp til 75% ja :)

Om jeg hadde fått 6000,- for den så hadde den blitt solgt, noe jeg sikkert ikke får. Så da blir det å beholde den og bruke den på 242n.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2x stabstag både ser og er jalla. Dessuten så vil grovere stabstag bak føre til hjulløft på innerhjulet, som gjør at selv med TRUETRAC så kan du få 1wd, og da bare spole innerhjulet. De som ikke tror meg, får prøve selv. Jeg har det slik nå, og det irriterer livet ut av meg et par ganger. Å bruke vekten på bilen til å sladde med funker, men det er jo ikke mulig å holde den i sladd. Dessuten kommer kontraen fint også! :) Mer pulver, diffbrems, greit understell er vel en fin oppskrift.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider