Gå til innhold

ISO adapter i Sharan 2004 ?

Ranger emnet

Oggie

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Prøver meg her da dere tidligere har vært til stor hjelp !

Jeg har kjøpt meg en Pioneer P80BT, som jeg tenkte bare å stupe inn i bilen og montere, men den gang ei, enda jeg har kjøpt antenneovergang og det Møller sa jeg trengte på ISO adapter siden. Dvs av ISO adapter fikk jeg et stykk.

Når jeg så skrider til verket, så ser jeg at pluggen som orginalt er avslutningen på ledningene fra bilen, jo ikke passer med noen av pluggene på adaptret, så derfor plukker jeg ut det som for meg ser ut til å være en plugg i pluggen, og den passer ikke i adaptret, og heller ikke i det som fulgte med spilleren.

Den andre delen av den orginale pluggen i bilen har ingen plugg i pluggen...

Så da står jeg tilbake med en plugg fra bilen som ikke passer i noe, og et adapter der den ene pluggen passer i den ene delen av ISO pluggen som fulgte med spilleren..

Så er spørsmålet til dere. Noen som vet hva dette skulle kunne være ? Har jeg fått feil adapter ?

Jeg trodde at når man hadde ett adapter spesielt tilpasset fra bilen til ISO så skulle det bare være pang - pang ?

Veldig glad for noen raske tilbakemeldinger, ellers må jeg krype til korset og kjøre ut til Møller.

/Åge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg fikk kjøpt hos Møller var den til venstre i bildet i den øverste linken din.

Den nederste virker jo mer som om den skulle passe den pluggen som kommer fra bilen ?

/Åge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bilradio satt i bilen din fra før?

Den jeg fikk kjøpt hos Møller var den til venstre i bildet i den øverste linken din.
Da har du bare fått overgangen for høyttalerne... du må ha begge på bildet!

Fastmontert i bilen har du enten 2 relativt flate plugger (som du da etter sigende har kjøpt ISO-overgang til) eller én stor kloss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På VW språket heter den Delta6, 2 din sak med 10 høytalere.

Tror den ble gjort av Delco.

Fastmontert i bilen er det en stor kloss, ikke 2 relativt flate plugger.

Da har jeg nok fått feil overgang. Hva skal jeg ha tror du ?

Hvilken bilradio satt i bilen din fra før?

Da har du bare fått overgangen for høyttalerne... du må ha begge på bildet!

Fastmontert i bilen har du enten 2 relativt flate plugger (som du da etter sigende har kjøpt ISO-overgang til) eller én stor kloss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det en slik du trenger ja;

Volkswagen ISO-overgang. Her må du da legge opp strømledning selv, da TenningsPluss ikke ligger i radiokontakten lengre, men går i kontaktens CAN-BUS.

Har du fjernkontroll på rattet du ønsker å bruke videre(?), trenger du derimot et annet adapter...

Endret av Margido
reklamering for egen nettside.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, som sagt ligger ikke TenningsPluss i den klossen lengre, bilen din har CAN-nettverk, som sender datasignaler til Delta'en om at bilen går/står, lysene er på/av osv. Ideelt sett strekker du den røde kabelen til sikringsboksen og henter ut fra tenning der, men en snarvei er f.eks. sigarettenner eller annet som slåes av og på med tenninga. Eller du bare kobler sammen med KonstantPluss som ligger i den store klossen, og slår av og på spilleren manuelt.

10 høyttalere sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det konstant pluss. Jeg mener at den kommer på en noe tykkere rød ledning inn i den røde klossen ?

10 høytaler ja, det er faktisk det med stort og smått. Etter min smal spiller det veldig bra, så jeg er spent med den nye Pioneeren sammenlignet med den orginale som ikke fungerte til slutt.

VELDIG glad for hjelpen her. Tusen takk !! Jeg bestiller rett adapter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Jeg sliter fortsatt. Adapter innkjøpt, og jeg har koblet inn konstant pluss fra klossen som kommer fra bilen, og inn i ledningen som kommer fra Pioneer som er merket battery. Fortsatt ikke liv.

Om man ser på klossen som jeg forsøker å legge ved et bilde av, så virker det ikke som de to øverste koblingen (can +- ?) videreføres i adaptret. Skal de være slik ?

Sliter med å legge inn bilder her. Noen triks?

/Åge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det ble til at jeg kjøpte adapter hos Møller, de hadde det inne.

Jeg tok ledningen (tykk rød) som jeg målte ca 12,5 V på i klossen fra bilen, og koblet denne til ISO pluggen, derfra koblet jeg en ledning merket Battery som kom fra Pioneeren til samme punktet i ISO pluggen.

Er det flere ledninger som må kobles til, som ikke er tatt hånd om av adaptret i seg selv ?

Som sagt er jeg novise på dette, så veldig glad for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider