Gå til innhold

nissan silvia

Ranger emnet


nissan-skyline

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by nissan-skyline

for eg trur den veier 1200 kg elle noe sånt me ca 170-240 hk,+at at den alerede er typegodkjent i norge.

Hadde den allerede vært typegodkjent i Norge hadde jeg eid en nå. Og jeg eier ikke en sånn.

 

CA18DET vs. SR20DET - min personlige oppfatning er at CA-motoren er bedre enn SR av følgende tre grunner:

*CA-motoren har blokk i støypejern (tilnærmet uknuselig)

*CA-motoren har mekaniske ventilløftere (tåler mye turtall)

*CA-motore har ingen vippearmer (kammen trykker rett ned på ventilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Hadde den allerede vært typegodkjent i Norge hadde jeg eid en nå. Og jeg eier ikke en sånn.

 

CA18DET vs. SR20DET - min personlige oppfatning er at CA-motoren er bedre enn SR av følgende tre grunner:

*CA-motoren har blokk i støypejern (tilnærmet uknuselig)

*CA-motoren har mekaniske ventilløftere (tåler mye turtall)

*CA-motore har ingen vippearmer (kammen trykker rett ned på ventilen)

 

Får du en SR motor inn istidet for en CA motor dog? (Uten problemer mtp motorfester, girkasse osv). (SR20DET<->CA20DET)

 

Og, finnes det CA20ET eller større? (ikke SOCH, ikke DOCH?)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Hadde den allerede vært typegodkjent i Norge hadde jeg eid en nå. Og jeg eier ikke en sånn.

 

CA18DET vs. SR20DET - min personlige oppfatning er at CA-motoren er bedre enn SR av følgende tre grunner:

*CA-motoren har blokk i støypejern (tilnærmet uknuselig)

*CA-motoren har mekaniske ventilløftere (tåler mye turtall)

*CA-motore har ingen vippearmer (kammen trykker rett ned på ventilen)

 

Hva mener du med at den ikke er typegodkjent? Tenker vel på sileighty du?

 

CA18DET vs. SR20DET?

Vel, teknisk så er jeg for CA motoren. Men ser masse mer motorras relatert til CA mot SR. Kan også ha med bruk og km.stand. Men det er også "masse" svakheter med CA motoren, det meste går da på oljemengde, kjøling og oljetilførsler.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Hva mener du med at den ikke er typegodkjent? Tenker vel på sileighty du?

Sist jeg sjekket med Tromsø Trafikkstasjon aka. biltilsynet, fikk jeg høre at Nissan Silvia S13 ikke er typegodkjent. Hvordan det er i resten av Europa visste han ingenting om. Han rådet meg også fra å kjøpe en sånn tøff sportsbil, jeg skulle heller satset på "insert random 1.4-liters FWD-bil her".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Men er litt rot med betegnelsen Silvia, en vanlig s13 er i Silvia serien og typegodkjent. Men akkurat hvilket karosseri var det du spurte om?

 

At det er litt rot kan man trygt si! Det er såvidt meg bekjent bare sedanutgavene av S-modellene som har blitt kalt "Silvia". Og en S13 sedan med CA18DET kalles visstnok PS13 ettersom jeg har lest. Coupéen kalles RS13, og coupé med SR20DET kalles RPS13. Men kalles da S13 sedan med SR20DET for RS13?

 

Jeg spurte om typegodkjenning av S13 Silvia med CA18DET-motor. "Kom ikke på tale, var bare å glemme, det var umulig, finn en annen bil som allerede er typegodkjent" var hans særdeles hjelpsomme svar... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Jævlig hjelpsomme på Biltilsvinet ja

Men har du spørt på 200sx forumet? De har litt bedre oversikt der!

Men en targa, hvilket karosseri blir det? Vet det går noen slike i Norge.

 

Tviltilsynet er ikke å stole på, annet enn at man kan ta seg fanken på at de vil gjøre livet surt for en bilinterressert ungdom. Har spurt på 200SX-forumet, ja. Såvidt meg bekjent har Nissan aldri bygget en bil i S-serien med targatak; det er bare forunt Z-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Det er flere på 200sx forumet som har targa, men det er nok hatchback karosseri, og ikke sedan tror jeg.

Men burde egentlig vært mulig å få regga en silvia som vanlig 200sx? Er samme bilen teknisk sett, eneste kan være e-merking av lykter?

La meg si dette en gang til. Nissan S13 er aldri, ALDRI, blitt levert med targatak. Mulig at noen tunere har moddet en, men targatak er noe Nissan aldri har hatt på sine S-serie-biler. Targatak = Taket mellom front- og bakrute er avtagbart (som f. eks. på Supra). Silvia S13 og vanlig hatchback S13 er i prinsippet nøyaktig samme bilen. De er 100% like hverandre under skallet, den eneste forskjellen er karosseriet, og lyktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår