Gå til innhold

beinharde: Audi 200 5000 CS Turbo evolved...

Ranger emnet

beinharde

Anbefalte innlegg

jaja,da er dagen kommet for å se hva i alle dager man kan få til med en bil da.. :p mitt første prosjekt,så guide å råd er gull verdt.

for det første...er ikke så jævla flink med dette med data,html og shit...ikke er jeg nær pc hele tia heller :( og så er kanskje jeg litt treg til å følge opp her sikkert,men ting skjer.

er en 24 år gammel plateatearbeider som brenner etter utfordring xD

kom over en burgunderød 200 5000 cs 2,2i turbo med automat,1986 modellgammel ambasadebil fra statene...fin i boddyn men bare måtte ha motoren!!!

er endel småfiks da,som vanlig...men jeg dveler litt ved om jeg skal bygge bilen om til manuel og quattro eller ta ut motoren for så å gi den til en 80 q sedan fra før 85.....200n er jævli tung,vi snakker 1500 pluss folk.80 er noe under tonnet tror jeg...men er ikke såå lett å fikle opp den motoren tror jeg...mye fjas!!!

Har uansett tenkt å overhale motoren til noe med liiit mer sprut i ;)

men hva er lettest og hva gir mest gøy??

2114113-bilde1-bilde007.jpg

2114113-bilde2-bilde016.jpg

2114113-bilde3-bilde009.jpg

2114113-bilde4-bilde010.jpg

2114113-bilde5-bilde012.jpg

riktig så fin :)

beinharde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi 5000, bilen som slet med plutselig, ufrivillig akselerasjon.. Fordi eierne trykka inn gassen framfor bremsen :) hehe

Relativt sjelden bil i Norge da, cruisebil deluxe.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi 5000, bilen som slet med plutselig, ufrivillig akselerasjon.. Fordi eierne trykka inn gassen framfor bremsen :) hehe

Relativt sjelden bil i Norge da, cruisebil deluxe.

Eirik

jah,det er litt av ei slådde! xD og den motoren er ikke beregnet for en automatkasse ass...!så vidt turboen kikker litt før den girer...

beinharde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pr i dag har jeg antageligvis fått meg leilighet med alle tenkelige skrumuligheter og det lover baaare godt! :D

litt usikker på hva jeg skal starte med ennå...kom litt ubeleilig økonomisk med flytting men,pytt pytt.

Har del 1 og 2 av verkstedhåndboken til den som jeg planlegger å skumlese litt på senga.

Det heller mer og mer mot å få ut motoren og kombinere med 80 q...ser for meg uker med ledningsdrit,men med boka i hånda er det vel mulig.

:)

som en bigreie tenkte jeg ta evt 80 motor og bytte om inn i 5000 igjen,pusse den opp som cruiser...

men før jeg gyver på motoren...

kan det være lurt å få den til å gå som den skal selv om jeg skal kløyve hele greia eller kan jeg ente til jeg har funnet ut hvor mye jeg vil hente ut og ta feilene da...?får jeg over 300 på hjula er jeg fornøyd og det er jo ikke så langt i fra det som allerede er mulig fra motoren..

kom med innspill folks ! ;)

beinharde

Lenke til kommentar
Del på andre sider