Ghost. Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 ja det har skjedd IGJEN! først usa , finland , tyskland ... når skal folk slutte å ønske sånn type oppmerksomhet http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=560871 Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 sikkert aldri Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Kanskje de ble slått som barn Ghost :hello: Eller kanskje det nettopp var det de ikke gjorde, hvem vet.. hehe Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 dæven, kom nettopp fra Geilo og fikk dette slengt i trynet. Uff det er tragisk altså.. for å si det sånn, trur ikke det er siste gangen akkurat. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Fenomenet har vel kommet for å bli. Grunnen til at det skjer her i Norge er vel kanskje pga våpenlover etc? Er jo et spill for noen av disse, mente at de som "kopierer" tidligere hendelser prøver å slå rekorden i antall drepte. Sykt. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 våpenlover har ikke noe med dette å gjøre. når folk gjennomfører slikt så gjør de det samme faen hva. folk som gjør slikt er jo syke, de skyr ingen midler når de er i stand til å gjøre slike handlinger. sånne folk er kort å godt personer som ikke er blitt fanget opp av kriminal omsorgen, barnevernet og BUP. dessverre, for det går utover de som eier våpnene. og de har ikke gjort no annet galt enn å hindre tilgangen for denne hestkuken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Våpenlovene i Norge gjør det vanskeligere for folk å kjøpe, men du har rett i at det ikke er vanskelig å skaffe seg våpen her. Samtidig er kanskje våpenlovene vel så viktige på grunn av holdningene de skaper. I USA er jo våpen allmenneie, og når noe er allmeneie blir det bagatellisert og ufarliggjort. Vi vokser ikke opp med at alle har våpen her på samme måte, og tanken på å ty til skytevåpen er kanskje derfor ikke så naturlig for en nordmann som for eksempel en amerikaner. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 jeg vil både si at du har rett å at du har feil. jeg syns våpenlovene skulle blitt slakkere så våpen bli allemans eie. akkurat for å ufarlig gjøre. mendet er forskjell på å ufarlig gjøre å ha respekt for våpen og skjønne hva du holder i nevene forran å ikke gjøre det. vil ikke gi de norske lovene kred for at de skaper gode holdninger til våpen. den enestående jobben er det skytterlagene, jeger og fisker foreningene og frivillige rundt om i landet som står for! den forestående nye våpen forskriften går etter mitt syn inn for å innskrenke privat eie og distansere befolkningen fra våpen. og når det kommer til stykket så trengs det ikke mer enn ett våpen for å forårsake en ulykke. men det kreves også en idiot. våpenet er ikke farligere enn personen bak det ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 (endret) NRA har etter skolemassakere foreslått at lærere burde gå med våpen. Når det blir mentaliteten, og man ikke tar problemet ved rota, er det noe galt spør du meg. Våpenet er ikke farligere enn personen bak det, det er sant. Men når det er såpass mange farlige personer ute og går, burde de ikke være enkle å få tak i heller. Du skal være ganske mye tøffere for å drepe ti elever med skrutrekker enn for å skyte dem. At folket distanseres fra skytevåpen har jeg faktisk ærlig talt ingenting i mot, når de tydeligvis ikke skjønner konsekvensen av dem.. Det er én god grunn til å gjøre våpen enkle å få tak i; det blir (trolig) mindre stjeling av våpen på den måten. Men det er bedre hvis ett våpen blir stjålet enn at ti selges over disk, spør du meg. Eirik Endret Mars 11, 2009 av eiriksmil Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 NRA har etter skolemassakere foreslått at lærere burde gå med våpen. Når det blir mentaliteten, og man ikke tar problemet ved rota, er det noe galt spør du meg. vel som sagt, her tar de ikke problemt ved rota, opplæring! opplys folk fra de er små, kunnskap er den beste medisinen. våpen er ikke leketøy, de er verktøy akkurat som en gjæresag. man putter ikke hodet til folk der "bare for å skremme dem"?!? Våpenet er ikke farligere enn personen bak det, det er sant. Men når det er såpass mange farlige personer ute og går, burde de ikke være enkle å få tak i heller. Du skal være ganske mye tøffere for å drepe ti elever med skrutrekker enn for å skyte dem. At folket distanseres fra skytevåpen har jeg faktisk ærlig talt ingenting i mot, når de tydeligvis ikke skjønner konsekvensen av dem.. vel igjen, opplæring! når folk distanseres fra ting er det ikke lett å skjønne at slikt er farlig. de har jo ikke fått opplæring i å behandle våpen og respektere dem. og nei, jeg skal love deg. det krever ikke mer for en person som er sinnsyk å stikke folk i nakken med skrujern enn å skyte dem. når du er sinnsykt har du ikke disse hemningene som vanlige folk har. der akkurat det som gjør sånne folk så farlige for seg selv og andre. de er i stand til å gjøre hva som helst! Det er én god grunn til å gjøre våpen enkle å få tak i; det blir (trolig) mindre stjeling av våpen på den måten. Men det er bedre hvis ett våpen blir stjålet enn at ti selges over disk, spør du meg. kan jeg få lov til å spørre om hvorfor du sier noe så vanvittig dumt!? du tuller...rigth!?! når i alle verdens dager ble det bedre med ett ulovlig våpen ingen vet hvor er i hendene på psykisk syke kriminelle tullinger. forran 10 registrerte alle vet hvor befinner seg i trygge hender på lovlydige borgere med stabil psyke uten kriminelle hensikter? når jeg mener lettere tilgjengelighet mener jeg. ingen behovs spørring som det er i dag og uten jegerprøve og tilknytning til skytterlag. og mulighet for å eie revolver for å bruke til fangst og hijakt. snakker ikke om å kjøpe seg rifle på rimi og ammunisjon på domus. det skal fremdeles være som i dag, at du må søke og registrere våpenet. vel det er ingen grunn til å diskutere noe mer med deg. du har tydeligvis aldri tatt i så mye som din egen snopp engang så å diskutere våpen og politik med deg er håpløst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 NRA har etter skolemassakere foreslått at lærere burde gå med våpen. Når det blir mentaliteten, og man ikke tar problemet ved rota, er det noe galt spør du meg. Hvis du skulle tatt knekken på mest mulig uskyldige mennesker på kortest mulig tid, ville du da oppsøkt en plass hvor du vil møte mye motstand eller en plass hvor du ikke vil møte noen i det hele tatt? Skoler er, som du helt sikkert vet, en lovpålagt avvæpnet sone, og dette er en garanti for at brutale mordere fritt kan gå på rov i flere minutter før historikerne (politiet) ankommer åstedet. Hvis personene i skolen ikke hadde vært fratatt sin rett til å forsvare seg, tror du da at antallet skoleskytinger hadde gått opp eller ned sammenliknet med idag? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 kan jeg få lov til å spørre om hvorfor du sier noe så vanvittig dumt!? du tuller...rigth!?! når i alle verdens dager ble det bedre med ett ulovlig våpen ingen vet hvor er i hendene på psykisk syke kriminelle tullinger. forran 10 registrerte alle vet hvor befinner seg i trygge hender på lovlydige borgere med stabil psyke uten kriminelle hensikter? Hvis alt du trenger å gjøre er å søke og registrere et våpen, og egentlig planlegger å bruke det til å utslette klassen din, har du skaffet deg et mordvåpen på lovlig vis. Du skal jo daue uansett, så om du bruker lisensen din lovlig eller ei har jo ingenting å si. Faen, man må jo søke om lappen og, det er mange som ikke skulle hatt den.. Må man ikke fornye lisensen på våpen? Hva med de som ikke gjør det? Og hvis purken kommer på døra, da bruker de mange ressurser som ellers kunne vært brukt på å bekjempe ulovlig salg av våpen. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 våpen søker man om en gang, og man må legge fram bevis for avlagt jegerprøve eller anbefalingsbrev fra skytterlag. begge deler er ting du må gjøre deg fortjent til. må ikke fornyes en dritt etter at du har kjøpt våpenet men politiet kan trekke tilbake erverstillatelse om de ser at du ikke er skikket til å ha våpen eller ikke lenger har grunn til å eie våpen. er mye enklere å skaffe seg ett ulovlig våpen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Hehe, for en diskusjon:P Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 det kalles fritids :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg