Gå til innhold

Liming av bremseskivene?!

Monthy

Anbefalte innlegg

Hei, var på et verksted her om dagen og leverte inn bilen og sa til de at de ikke skulle bry seg om bremseskivene framme siden de skulle bytte hjullager og litt siden jeg skal skifte de selv. så sa han i disken at skivene skal limes fast til navet noe jeg aldri har hørt om. kan dette stemme?

lurer i samme slengen og på om noen har erfaringer med biltema sine bremskiver og klosser. er det noe bra eller bare dritt?

takker for svar :)

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema og biltema ? Kjøpte nye bremser til min gamle Polo der men det var ikke noe særlig. Hardtrampet men lite skjedde. Bytet til Bosh forran og bak. Ut på prøvetur. Nippet så vidt i pedalen og jommen tryna jeg i dashen gett. Biltema sine holder vel i en EU men jeg kjøper ikke bremser der.Det er mye annet bra på biltema da.....Skal ikke bare snakke vondt om dem :-)

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at skivene er bra og klossene er greie, men støver endel. Felles for alle deler fra biltema er at man aldri får riktig del, siden de tydeligvis bare har masse feil i delekatalogene sine...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det? Handler fryktelig mye forbruksmateriell på Biltema men har leverandør avtale men MECA. Joda sikkert mye greit av deler. Vet at en del er original deler i biltema boks :-) HE HE og da er det jo samma så lenge prisen er lav. Har forøvrig fått en Polo bærearm uten fett i kula :-( Varte ikke lenge den. Og det er viden forskjell på bremser etter min erfaring. Kanske de har skjerpet seg eller at noe er bra annet er dårlig. Uansett så liker jeg ikke å gamble med bremser. Har man en tunet bil med litt mere gamp en originalt er ihvertfall ikke biltema det man skal satse på.

Endret av BARE B

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det? Handler fryktelig mye forbruksmateriell på Biltema men har leverandør avtale men MECA. Joda sikkert mye greit av deler. Vet at en del er original deler i biltema boks :-) HE HE og da er det jo samma så lenge prisen er lav. Har forøvrig fått en Polo bærearm uten fett i kula :-( Varte ikke lenge den. Og det er viden forskjell på bremser etter min erfaring. Kanske de har skjerpet seg eller at noe er bra annet er dårlig. Uansett så liker jeg ikke å gamble med bremser. Har man en tunet bil med litt mere gamp en originalt er ihvertfall ikke biltema det man skal satse på.

Du sier noe der. Og det som er med biltema og mange andre billigbutikker er at de bytter leverandører hele tida. Så hvis man kjøper klosser et år,kan man være fornøyd med dem, men skal man kjøpe noen 2 år etterpå er det plutselig noe ubrukelige greier...:D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltema bremser er helt greie sålenge du holder deg til skivene. IKKE KLOSSER! Disse skriker og bærer seg...

På min 850 så skrek bremsene på nye skiver og klosser men når ejg kjøpte nye skiver så hjalp det "MED SKrikplater"

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for mangen svar. da jeg tok av bremeskiven så var det noe form for oransje silikonaktig lim. skivene har aldri blitt byttet før så dette er original men nødvendig ved skift?

angåene biltema skiver og klosser holder jeg meg tilbake. hvor for man tak i green stuff da? var det ikke mekonomen som hadde de?

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Hei, ville bare gi en tilbakemelding på en gammel tråd. jeg måtte bytte bremseskiver på min 95 mod og de var også "limt". Jeg måtte tilslutt kappe de i flere bter med vinkelsliper og dra til med en øks med skaft på over en meter for å få de til å rikke seg. De nye skivene brukte jeg faktisk kobberpasta på for å slippe et slikt H*vete en gang til, og, ingen problem uten liming.

Ang. Bremseklosser fra Biltema har jeg negative erfaringer. Det var relativt nye klosser på bilen når jeg kjøpte den, men de skrek og støvet mye. En dag forsvant bremsepedalen i bånn, og når jeg dro av hjulet datt belegget ut, det var ca en centimeter igjen av belegget da det løsnet helt. Glad jeg ikke var på vei ned trollstigen den dagen ja. Gøy med fart, men godt med kontrolert stans også. Adri biltema bremser for meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider