Kimbrev Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Hei! Jeg har en For Sierra 1986 modell 2,0L. Her er problemet mitt: Den sliter med å gå når den går på tomgang når den er varm. Når motoren startes opp kald går den ganske høyt i turtall ettersom jeg har skrudd litt på tomgangsregulatoren, men når den blir varm sliter den med å holde seg i gang. Går noen få ganger, men slukner som regel. Det skal også nevnes at bilen får ettertenning veldig ofte, for eksempel når jeg bremser på giret eller når jeg skrur motoren av så prøver den å holde seg i gang. Håper noen av dere kan hjelpe meg!:) Siter - Ford Sierra 2,0L 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Juster tomgangsregulator korrekt, står denne feil kan det ha skylda. Kontroller alle stikk og sett dem inn med vaselin, dette systemet er veldig følsomt. Justering av tomgangsregulator/stegmotor står forklart i både sierra og scorpio bok fra haynes Fungerer ikke dette må du ta av stikket på forgasser når bilen går på grei tomgang varm(800-1000) og heller bruke gassen litt kald. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg