Gå til innhold

Subaru Boxer Diesel.

Ranger emnet

Hisap

Anbefalte innlegg

Hei hopp.

Driver å ser på en Subaru Impreza boxer diesel om dagen, men har hørt svært lite om disse boxerdieselene.

Noen som har erfaringer med 2 literen til subaru?

Fattern er Subaru frelst så han har jo hatt det i alle dager og aldri hatt noe problemer med bilen, så har ganske høye forventninger til driftsikkerhet.

Utifra tester jeg har sett på subaru sine hjemmesider så virker den jo ganske rimelig i drift og at den gir mye moment.

Venter på prøvekjøring selv om dagen så gleder meg som bare det.

Til sammenligning så var jeg på utkikk etter en Audi A3 TDI Quattro og da måtte jeg bla opp nesten 200 lapper mer for akkurat samme utstyrsgrad og svakere motor.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sammenligning så var jeg på utkikk etter en Audi A3 TDI Quattro og da måtte jeg bla opp nesten 200 lapper mer for akkurat samme utstyrsgrad og svakere motor.
Du kan ikke ha vært edru da du kikket i prislistene, for her bommet du grovt. A3 2.0tdi 140hk q koster fra 330 000 kr. Jeg interesserer meg ikke for Subaru så selve bilen kan jeg ikke si noe om.

Å beregne pris inkludert ekstrautstyr som man ikke har bruk for, er ikke særlig releveant.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ha vært edru da du kikket i prislistene, for her bommet du grovt. A3 2.0tdi 140hk q koster fra 330 000 kr. Jeg interesserer meg ikke for Subaru så selve bilen kan jeg ikke si noe om.

Å beregne pris inkludert ekstrautstyr som man ikke har bruk for, er ikke særlig releveant.

Nja, nå er jeg en gjerrig liten jævel så ekstrautstyr som navi, sportsstoler, understell etc er noe jeg setter veldig pris på.

Såklart, en helt standard 2.0 TDI quattro hadde jo funka det også... Men man vil jo gjerne ha sportinteriør, sline, sportunderstell, klimaautomatikk etc.

Da jeg var på møller å plukka ut absolutt det som var nødvendig og fikk et pristilbud fikk jeg jo nesten hjertet i halsen.

Men nok om det, ingen som har erfaring med dieselmotoren til Subaru? Gjerne 2 litern.

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, nå er jeg en gjerrig liten jævel så ekstrautstyr som navi, sportsstoler, understell etc er noe jeg setter veldig pris på.

Såklart, en helt standard 2.0 TDI quattro hadde jo funka det også... Men man vil jo gjerne ha sportinteriør, sline, sportunderstell, klimaautomatikk etc.

Da jeg var på møller å plukka ut absolutt det som var nødvendig og fikk et pristilbud fikk jeg jo nesten hjertet i halsen.

Men nok om det, ingen som har erfaring med dieselmotoren til Subaru? Gjerne 2 litern.

Hakke så mye erfaring, men har kjørt den.

Er jo en god bil, helt klart.

men jeg synes den var litt stampete og kjøre lissom.

Men det er min mening:)

Jeg hakke kjørt den mye, så driftsikkerhet vet jeg ingenting om.

Men subaru er vel i grunn ikke spes kjent for å ha mye feil??

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men subaru er vel i grunn ikke spes kjent for å ha mye feil??

Hehe nei det kan man si. Fattern har hatt Subaru i alle år og aldri hatt noen av bilene sine på uforutsette besøk på verksted.

Var forresten innom Subaru på Hamar i dag, fikk titta litt innpå verkstedet dems fordi det stod en makan bil til det jeg skulle ha der inne. Var bare 1 bil der og mekanikerne hadde vist ikke noe å gjøre, så kan jo ikke være så mye feil på dem nei. :pray

På møller er det jo ventetid på flere uker for service :lol:

Dem hadde desverre ikke den bilen jeg er ute etter som demobil, så må ta meg en tur til Subaru Jessheim.

Etter alt jeg har hørt nå så har jeg skyhøye forventinger til bilen, gleder meg til å få prøvekjørt den og eventuelt bestilt den.

Synd det er så lang leveringstid :violin:

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Fifth Gear er boxer dieselen noe slapp..

Ja har hørt detta, samtidig så sier andre at den er meget hissig så er ikke helt sikker på hva jeg skal tru.

Dårlige nyheten er at forhandler må bestille opp en sport utgave for at jeg skal få prøvekjørt den ettersom ingen har den som demo. :drunk:

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har visst et litt kortere effektregister enn vanlige dieselmotorer samtidig som at det ligger høyere oppe.. Er veldig spent på hva du synes om den etter en prøvekjøring, sikler litt på noe sånt selv :) Da i en Legacy!

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen her har en Legacy diesel helt flunka ny. Den går som et uvær og de fleste rånetassene her i Hamar sliter med å henge på i draget.

Mener det er henta litt mer HK/NM ut av disse motorene, mener å huske at det var 150?

Gleder meg som en unge til å prøvekjøre å skal lage et fyldig referat her :)

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Fifth Gear er boxer dieselen noe slapp..

Ok kortfattet oppsummering...

Dieselen er veldig lat om du ikke jager den opp noe veldig. Skal du ha morsom og aktiv kjøring i denne må du nesten løpe bak med pisk!

Ellers suveren bil, blir nok ikke boxer diesel på meg iallefall. :hmmmmmmmmm:

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...