hallinga91 Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Hei:) Lura på eit par ting. Jeg har mista lappen for ca 3 uker siden, Blei tatt for sladding. Å politiet tok bilnøkkelen min. Har de lov å holde på den?? etter 3 uker har jeg fortsatt ikke fått igjen nøkkelen min. å det andre spørsmålet er at hvor lang tid har de på seg til å komme me en dom eller innkalling te tingrett?? har hørt 3 uker men mange som sier noe annet. Noen som vet? Takk for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Hvis du godtok beslaget, kan de bruke så lang tid de vil. Hvis du ikke godtok, er det 3 uker som gjelder. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Fikk du noen kvittering for nøkkelen?? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallinga91 Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Fikk du noen kvittering for nøkkelen?? Nei. Fikk ikke noe kvittering på at de tok nøkkelen. Så synes det er rart at de beholder nøkkelen min. Men de kan jo ikke bruke så lang tid de vil. Da kunne de jo bærre beholdt lappen så lenge dei vil å ikke ta det opp til noen sak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Hørtes merkelig ut at dem tok nøkkelen uten å gi deg noe "kvitering" eller bare i det heletatt at dem tar nøkkelen. Ville prøvd å tatt kontakt med en jurist (er mange steder dem har en "frijurist" der du kan snakke med en advokat gratis), da jeg synes dette hørte litt tvilsomt ut. Godtok du beslaget av nøkkel / førerkort? Om ikke skal du i teorien kunne troppe opp hos onkel etter 3 uker å hente ut beslaget. Nå er det mye tvilsomt politi rundt om kring i det ganske land, så prøv å få så mye på papir og dokumenter så mye som mulig da det kan hjelpe i en senere rettsak om det skulle oppstå. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallinga91 Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Ja. alle andre jeg har pratet me å synes detta va tvilsomt. Ei venninne av meg har en venn i politiet å ho å hadde sakt at det va litt mystisk at de tok nøkkelen min. Å ikke har jeg fått den igjen. Så lurer litt på den. Men hadde det vært et par andre politifolk så hadde jeg nok fått advarsel. De som stoppet meg blir kaldt krigerne. En kompis av meg mista lappen samtidig å av han tok de vognkortet. Å de sa de skulle sende det i posten men har ikke fått det. Spørs om jeg må ta kontakt me en jurist. Tror det er tvilandes. Noen peil på en plass en kan lese regler osv? Å at jeg godtok at de tok lappen skreiv jeg heller ikke under på noe. Jeg alene med en politimann snakket muntlig så i teorien har ikke han bevis på at jeg godtok. Vet ikke om det har noe å si da. Men uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 En politimann vil ha større tilltro en ola dunk i en evt rettsak da det er "Ord mot ord". Desverre er det ikke alle polititjenestemenn som fortjener denne tiltroen så da er det viktig å få dokumentert så mye som mulig. Snakket litt med en kamerat som er snut og han sa også at det virket veldig tvilsomt at dem bare har beslaglagt bilnøkklene om det ikke var fyll inne i bildet. Og uansett om dem beslagla det så skulle du fått en "tilgodelapp" på nøkklene dine. Han sa også at han ikke var noe jurist, men at det ikke var prosedyrene han hadde lært. Så ikke ta razzia på det lokale lensmannskontoret enda. Nei se om du får tak i en advokat av noe slag, i de fleste kommuner så har dem en ordning der flere advokater rotere på å ha en dag i uka der du kan snakke med dem uten kostnad. Blir vel kalt "Frijuristen" her på hamar iallefall. Er du student så er det vel også redusert kostnad på jurist og evt rettsak mener jeg å huske. Lykke til! Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallinga91 Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Jepp:) Takk for hjelpa:) Så da spørs det om jeg kansje ska slå meg litt til ro å kansje vente litt lengere? Er jo ikke avhengig av lappen men nøkkelen min hadde det jo vært kjekt å fått igjen.:) Va ikke noe fyll inni bildet eller noe. Va kun sladding, ikke overskridelse av fartsgrense eller noe. Årner seg vel:) Kan vel ikke miste lappen i mer enn 6 måna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Jepp:) Takk for hjelpa:) Så da spørs det om jeg kansje ska slå meg litt til ro å kansje vente litt lengere? Er jo ikke avhengig av lappen men nøkkelen min hadde det jo vært kjekt å fått igjen.:) Va ikke noe fyll inni bildet eller noe. Va kun sladding, ikke overskridelse av fartsgrense eller noe. Årner seg vel:) Kan vel ikke miste lappen i mer enn 6 måna. Nei såklart, men så lenge du ikke har fått noe bevis på at nøkklene er beslaglagt så har du jo ikke noe bevis på hvor nøkklene er om noen stjeler bilen eller lignende. 3 uker er 3 uker, man kan alltids ta kontakt med lensmannskontoret å høre hva som skjer i din sak, og kanskje at du vil anmelde bilnøkler stjålet om du ikke får en bekreftelse på at nøklene er beslaglagt. Personlig om jeg ikke var avhengi av bil hadde jeg tatt det med en advokat først så ta kontakt med politiet. Lettere å argumentere for seg da man har fått litt veiledning av en jurist, og kanskje kan vise til paragrafer og regler. Men som sagt, dette med nøkklene synes jeg er merkelig. Så ring politiet å be om en bekreftelse, får du ikke det hadde jeg meldt dem stjålet. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 sjekk at de har nøkklene..hvis de har det anmelder du for tyveri... snakk med sefo eller noe.. jeg syns dette høres på trynet ut men ikke vet jeg.. Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 De nøklene er det bare å reise å hente igjen. Når det kommer til beslagleggelse av eiendeler så er det en del formaliteter som skal ordnes. Og det er vel ikke akkurat ordnet her Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallinga91 Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 De nøklene er det bare å reise å hente igjen. Når det kommer til beslagleggelse av eiendeler så er det en del formaliteter som skal ordnes. Og det er vel ikke akkurat ordnet her Nei. Kan ikke si at det som blei gjort er vel ikke gjort etter "boka" kan du si. Kan jo være en mulighet at de har lyst til å "skremme" litt da. Får ta å ringe eller ta meg en tur ned dit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallinga91 Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Hei Blei fratatt lappen for en måned og en uke siden nå. Å det alt begynte me va at politiet stoppa meg å tok lappen min. Jeg ble spurt om jeg godtok at de tok lappen min. Å så sa jeg at må vel det, har ikke noe valg. Å dermed reiste de med min nøkkel te bilen min. Dagen etter ringte politimannen til meg å da fikk jeg beskjed om at han skulle sende nøkkelen min i posten. Så da gikk det 3 uker å jeg hadde ikke sett noe til verken noen straff, nøkkel eller førerkort. Ikke hørt noe. jeg ringte politiet å fikk beskjed om at de hadde virus å ikke kunne fortelle meg noe annet enn at saken var sendt videre til jurist i hønefoss. Venta et par dager. Så fikk jeg tak i saknummeret å ringte juristen. jeg fikk høre deler av rapporten å der stod det at jeg hadde godtatt forenkla forelegg. å det vil da si BOT!! Men hvor er lappen ?? Å nå har det gått over 1 måned. Jeg har ikke fått noen dom, ikke noen nøkkel, og ikke no førerkort. Det som provoserer meg er at jeg oppfører meg hyggelig å skaper ikke noe problemer men blir behandla som en dritt. Så lurer på om at det er noe jeg kan gjøre. Med denna behandlinga å alt som har skjedd burde jeg snart ha krav på lappen tilbake. Mine meninger er at politiet har DRITI SE UT. å så fikk jeg vite hvor nøkkelen til bilen min var. Den var sendt til en annen kar som hadde mista lappen for samma sak. System er noe møkk? Så de har jo ikke noe system eller orden. Noen som har ideer om jeg har en sak?? Har ikke skrivi under på noen ting at jeg har godtatt noen ting som helst og ikke noen kvittering på bilnøkkelen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 ring sefo du!!! det er et ytterst fåtall som faktisk gjør jobben sin slik de bør gjøres! Er noen mobbeofre som har blitt politimenn og skal hevne seg på alt og alle som assosieres med mobberne. Tapere med andre ord. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 ring sefo du!!! det er et ytterst fåtall som faktisk gjør jobben sin slik de bør gjøres! Er noen mobbeofre som har blitt politimenn og skal hevne seg på alt og alle som assosieres med mobberne. Tapere med andre ord. Hvor har du levd de siste årene? Sefo byttet navn for fire år siden. Nå heter det Spesialenheten for politisaker. For øvrig gjør de aller fleste politimenn en god jobb. Det som teller er om den lovlydige delen av befolkningen er fornøyd med jobben man gjør. Det er en del av politiyrket å være mislikt enkeltgrupper i samfunnet. Spesielt de som blir motarbeidet i "yrkeslivet" av politiet. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg