Gå til innhold

Snøsokker

Ranger emnet

sindre2104

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare skryte litt av snøsokker, og hvor utrolig bra de funker. Jeg må hver dag kjøre opp en sykt bratt bakke, der flere biler i disse dager står å spinner med sine normalt stive biler.

Jeg cruiser rett forbi med et glis om munn med mine fine snøsokker på forhjula:D

IMG_6826.jpg

Skulle hatt de her.. :P

DSC_0610.jpg

Her var de på.. ikke så godt bilde men;)

(X) Audi A4 Avant, 2002

(x) VW Golf 3, 1.8 GL, 1993 (evig pengesluk-spiral)

(x) VW 1302 1600 cc, roadster 1972, (grombil)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvorfor ble jeg ikke sjokkert over at det var en østlending som startet denne tråden? hva med å begynne i rett ende og sette på gode nok dekk? vi har faktisk vinter minst 3 måneder i året i dette landet selv om dere bor langt sør. no offence, men det er bare så vanvittig typisk.

Betaler du piggdekkgebyret for meg da? :D

Jeg har brukt snøsokker kun en gang, hvilket der og da var redningen og funket supert! Isen var nemlig så blankpolert at bilen skled sidelengs på flatmark hvis man pustet på den.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler du piggdekkgebyret for meg da? :D

Jeg har brukt snøsokker kun en gang, hvilket der og da var redningen og funket supert! Isen var nemlig så blankpolert at bilen skled sidelengs på flatmark hvis man pustet på den.. ;)

Piggdekk?!

Har du ikke Quattro da, eller er den Q'en på signaturen din, just for show?

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggdekk?!

Har du ikke Quattro da, eller er den Q'en på signaturen din, just for show?

Quattro har ikke nødvendigvis så mye å si om det er speilholke og bilen sklir... Da hjelper ikke bremser, quattro eller noen makt fra oven om det er litt helling. :D Kun Tøfflus kan hjelpe da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Er så mye mer komfortabelt å kjøre forhjuls opp glatte bakker osv, vekt over drivhjul er en fordel.. Men til "annen vinterbruk" er bakhjulsdrift vinner.. :D Hater hurtigkjettinger, iallfall de jeg har liggende.. Redda meg i bakken trådstarter snakker om faktisk, men et herk å få av og på.. Snøsokk er langt mer behagelig å ta på og av..

hvorfor ble jeg ikke sjokkert over at det var en østlending som startet denne tråden? hva med å begynne i rett ende og sette på gode nok dekk? vi har faktisk vinter minst 3 måneder i året i dette landet selv om dere bor langt sør. no offence, men det er bare så vanvittig typisk.

Det er bedre å holde kjeft og bli tatt for å være idiot, enn å åpne kjeften og fjerne enhver tvil..

Vi har faktisk snø på Østlandet, og vi klarer faktisk å takle den og.. Men når man har 4-5 dager igjennom hele vinteren hvor en må ha piggdekk, og resten av vinteren består av bare veier, blir plutselig ikke behovet for piggdekk så stort lengre.

Har Hakkapelita piggdekk jeg. Golfen med snøsokkene eier da lett min bil når det kommer til bakker.. :)

Eirik

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har enda til gode å trenge snø sokker. hurtigkjetting og god fart opp glatte bakker er medisin godt nok når du har driften på hjulene i rette bakende av bilen ;)

God fart er tingen det, helt til det kommer en ubarmhjertig sjel nedover, og du er pent nødt til å rygge igjen... ;)

(...når snakk om blank is..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mange biler der oppe vettu, så de har ikke det problemet :)

Bare for å skjære alle over en kam som det kermitt gjorde ovenfor her.. hehe

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å holde kjeft og bli tatt for å være idiot, enn å åpne kjeften og fjerne enhver tvil..

Eirik

ikkesant eirik?!:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har enda til gode å trenge snø sokker. hurtigkjetting og god fart opp glatte bakker er medisin godt nok når du har driften på hjulene i rette bakende av bilen ;)

Hihi...Kjettinger.. Bare crap.. Ødelegger felgene, et herk å ta på OG av! funker dårlig i løs snø spør du meg...

Kjettinger=et altfor stort styr..

(X) Audi A4 Avant, 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom her å kjør opp denne bakken jeg snakker om etter at 100+ har prøvd seg før deg da. Da skal det mye til å få tohjulsdrifta bil opp uannsett hvor gode dekka dine er:P Så også en Land Cruiser som hadde vært litt borti en Alfa Brera, hvis ikke omvendt:P

Endret av sindre2104

(X) Audi A4 Avant, 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider