Gå til innhold

Body mount bushings/karosseriforinger, stive opp konstruksjonen

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei sann,

 

håper det er noe chevelle kjennere her som kan hjelpe meg litt. Jeg driver og oppgraderer min chevelle til såkalt pro-touring og ønsker i den sammenheng å stive opp karosseri/ramme så mye som mulig. Karosseriforingene som sitter der nå er stort sett gamle utslitte gummiforinger og jeg har sett mange bruker poly eller tom. solide foringer i alu/nylon/delrin og liknende materialer.

 

Min bil er en (1964) hardtop så karosseriet har ufattelig mye å si for å stive opp ramma og jeg kunne tenkt meg å prøve med alu foringer for best resultat, men disse er ikke mulig å få kjøpt slik som til de mest populære modellene, dermed trenger jeg målene på originalforingene.

 

Har også lagt merke til at pickup og convertible hadde flere foringer, sikkert for å stive opp konstruksjonen mer. Noen som har peiling på om jeg kan bruke like mange som på conv. eller er det forskjeller på rammene (festene)?

 

Mange tanker på en gang, håper noen har noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 66 Le Mans cab.

På den så er ramma bokset på innsiden omtrent hele veien.

De vanlige rammene ser ut som en U lagt på sida.

 

Om du bokser din egen ramme slik at den ligner på cab ramma og monterer poly. foringer overalt burde du merke stor forskjell.

 

Spør Bowtietwister på slik går nå dagan tråden...

Han har en 65 Chevelle som er bra bygd.

Får sikkert tips om det meste der.

Endret av Bam Margera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil definitivt merke en stooor forskjell da ja. Har tenkt på å bokse ramma, glemte å skrive det i første post :)

 

Har litt lyst til å prøve enda stivere enn polyforinger, men det er jo den enkleste veien å gå, helt klart. Er alle foringene like høye på din bil eller er det forskjeller i forhold til at de passer på hvert sitt sted?

 

Etter at ramme + karosseri er stivet opp er det vel egentlig bare å stive opp den delen av ramma som stikker på utsiden av torpedoveggen. Har hørt den bøyer seg en del bla. ved hard oppbremsing. Et par stag opp til torpdoveggen burde holde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere surrer fælt..

 

om det er nye gummi, poly eller alu, tror jeg vi ikke merker så mye forskjell

 

Karosen er tross alt skrudd sammen med 1/2 toms skruer, som sitter som regel så fast at man ikke får de ut med vanlig verktøy...

 

Så kjøp ett sett polyforinger, skru fast...

Boks ramma...

Å bruk penger på motor...:D

 

Ser du har fått flotte historier om at rammen flekser ved oppbremsing...

mye rare ideer som går...

Er du redd for slikt sveiser du et rør fra torpedon til ramma :D

 

Men sjekk tråden til Bowtietwister du...

Han har jo bygget sånn du skal ha...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kikka om det forskjell på de på bilen min.

Om det er så står det sikkert i papirene som følger med pakka hvor de skal monteres.

 

Har en kamerat med en 66 Chevelle ht.

Han har dreid foringer i alu som han har brukt.

Mener han laget de litt kortere enn de i gummi.

 

Kjell må lage nye foringer han, for nå er de snart irret vekk....:ass:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at ramma flexer en del foran torpdo merker man når man setter på tannstagstyring i følge en kilde jeg regner som sikker. Det kløp visstnok ved hard bremsing slik at rattet stod bom stille ved disse tilfellene. Det kan riktignok være at noe var feilmontert, men disse gutta skrur amcar som jobb og vet hva de driver med.

 

Jeg har ingen personlig erfaring, men et ekstra stag opp mot torpedo virker i hvert fall som en fornuftig løsning.

 

Ang. å bruke penger på motor er det faktisk det eneste jeg nesten ikke har brukt penger på enda :) Sikkerhet og kjøreegenskaper først, så motor til neste vinter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere surrer fælt..

 

om det er nye gummi, poly eller alu, tror jeg vi ikke merker så mye forskjell

 

Karosen er tross alt skrudd sammen med 1/2 toms skruer, som sitter som regel så fast at man ikke får de ut med vanlig verktøy...

 

Så kjøp ett sett polyforinger, skru fast...

Boks ramma...

Å bruk penger på motor...:D

 

Ser du har fått flotte historier om at rammen flekser ved oppbremsing...

mye rare ideer som går...

Er du redd for slikt sveiser du et rør fra torpedon til ramma :D

 

Men sjekk tråden til Bowtietwister du...

Han har jo bygget sånn du skal ha...

 

Surrer og surrer...

 

Jeg har montert polyforinger i for og bakstilling og det er stor forskjell fra de gamle gummiforingene.

At karosseriforingene ikke har så mye å si er jeg enig i.

 

Bærearmene bak ble bokset fordi bakakselen hoppa under burning etc.

Samme problem som BB454 hadde i Impala'n.

 

Eventuelt kan tykkere stabbstag forran og bak hjelpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surrer og surrer...

 

Jeg har montert polyforinger i for og bakstilling og det er stor forskjell fra de gamle gummiforingene.

At karosseriforingene ikke har så mye å si er jeg enig i.

 

Bærearmene bak ble bokset fordi bakakselen hoppa under burning etc.

Samme problem som BB454 hadde i Impala'n.

 

Eventuelt kan tykkere stabbstag forran og bak hjelpe på.

 

Var jo karosseri/ramme foringene jeg snakket om :thumb

 

lillebror hadde ett problem som hette Detroit-lock..

Søppel produsert i jern...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at ramma flexer en del foran torpdo merker man når man setter på tannstagstyring i følge en kilde jeg regner som sikker. Det kløp visstnok ved hard bremsing slik at rattet stod bom stille ved disse tilfellene. Det kan riktignok være at noe var feilmontert, men disse gutta skrur amcar som jobb og vet hva de driver med.

 

Jeg har ingen personlig erfaring, men et ekstra stag opp mot torpedo virker i hvert fall som en fornuftig løsning.

 

Ang. å bruke penger på motor er det faktisk det eneste jeg nesten ikke har brukt penger på enda :) Sikkerhet og kjøreegenskaper først, så motor til neste vinter :)

 

Da tror jeg du må legge ut litt bilder...:win

 

Så vi får se på herligheten...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trivelig med A-Bodybuildere da!!

Boksing samt å sette inn et kryss i ramma er nok verdt å koste på seg. HAr ikke dettte selv, men ahr til gjenngjeld 8 punkt bur som stabilisator. Hos med er det bare 5mm pom foringer mellom karosssen og ramma.blir vel en 20mm senking på den måten.

For komforten sin del kan du nok satse på nye gummiforinger.

Lag deg rør fra frontramma og inn til torpedoen. Ja de er nokså myke i ramma disse bilene!

Stab stag bak er også noe som lønner seg samt hardere fjærer

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har byttet alt i forstillinga til polyuretan foringer på min C1500 pickup. progresive fjøringer og beste mulige støtdempere samt senket. Kan ikke si at kjøreopplevelsen ble noe bedre direkte. Senking er nokk det eneste som har noe alvorligt å si. Kjøp gummiforinger, mye bedre kjøreopplevelse, hvis du ikke bygger for bane, kanskje har det nåe å si der...........?.

 

Karossereiforinger? GUMMI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er helt plane fester mellom ramme og karrosseri kan du bruke HOCKEYPUCKER. Borr hull sett inn et rør så du ikke skrur de flate. Har dette på min F150. Funker !!!!!! De kan slipes sages borres og What ever.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har byttet alt i forstillinga til polyuretan foringer på min C1500 pickup. progresive fjøringer og beste mulige støtdempere samt senket. Kan ikke si at kjøreopplevelsen ble noe bedre direkte. Senking er nokk det eneste som har noe alvorligt å si. Kjøp gummiforinger, mye bedre kjøreopplevelse, hvis du ikke bygger for bane, kanskje har det nåe å si der...........?.

 

Karossereiforinger? GUMMI!

 

:win

 

Må være førstemann i historien som indrømmer at det ikke blei, "fantastisk mye bedre"

 

jeg mener fortsatt at man skal ha spesielle behov for å kjøpe seg alle de dyre delene...for flesteparen av de bilene som får alle disse delene , blir jo kun brukt til å trille på veien, ikke hard rundetid pressing på bane..:ssip:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår