Gå til innhold

Frp vil ha 792 veimilliarder - på tide å gjøre opp en mening om hva man skal stemme?

Ranger emnet

Marius

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske sikker på at Høyere vil samarbeide med FRP etter valget for å lage regjering. Jeg tror Høyere tror de tror de vil tape velgere på å gifte seg med FRP før valget. Høyere med 15-20% og FRP på 30 %hadde stått bra aleine.

Problemet til FRP er at det stort sett alltid dukker opp en eller annen tulling av en lokalpolitiker som vil sterilisere homofile eller noe sånt. Så raser de nedover. La oss håpe de har fått rensket opp i alle de merkelige utskuddene de har i lokalpolitikken.

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er jo strengt tatt FrP et parti som står ekstremt til høyre da.. Er bare fordi det høyre-ekstreme partiet i Norge også er et populistisk parti også, de sier det folk vil høre. Blir stemmesanking av sånt.. :)

FrP til gjengjeld si hva de vil, i motsetning til regjeringen... Jeg tror nok de gjennomfører dette hvis de evt. kommer til makten, og deler av veipolitikken er noe andre partier kan lære litt av, men det er viktig å huske på at de ikke må gjennomføre ting.. Og brutte valgløfter kom jo før politikken selv :)

Det verste med Norge.. 30 mil motorvei mot Sveriges 200.. Og 30 mil eller noe med tosporede toglinjer, mot Sveriges 300 mil pluss.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre på meg, ikke like drøye som frp og ikke like funksjonshemma som de rød/grønne..

Husk at de små endringene de rød/grønne har kommet med i den siste tida er KUN for å bli sittende. De har ikke gjort noe på 3 år for SÅ å forsøke å endre bildet av dem selv.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at Høyere vil samarbeide med FRP etter valget for å lage regjering. Jeg tror Høyere tror de tror de vil tape velgere på å gifte seg med FRP før valget. Høyere med 15-20% og FRP på 30 %hadde stått bra aleine.

Problemet til FRP er at det stort sett alltid dukker opp en eller annen tulling av en lokalpolitiker som vil sterilisere homofile eller noe sånt. Så raser de nedover. La oss håpe de har fått rensket opp i alle de merkelige utskuddene de har i lokalpolitikken.

agree...

btw Høyre skrives det ;)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre på meg, ikke like drøye som frp og ikke like funksjonshemma som de rød/grønne..

Husk at de små endringene de rød/grønne har kommet med i den siste tida er KUN for å bli sittende. De har ikke gjort noe på 3 år for SÅ å forsøke å endre bildet av dem selv.

Litt enig der ja.. Verste er vel at det er en samlingsregjering, noe det antageligvis blir hvis Siv Jensen blir statsminister og.. Er ikke så kult å ha 2-3 partier med forskjellige syn på alt sittende i regjering. Det har vel sine fordeler, men det har vært en god del surr de siste årene, også da Høyre, KrF og Venstre var i regjering. Ta et håndfast eksempel, Sp vil ha veier, SV vil ha jernbane, og vi ender ikke opp med noen av dem fordi partiene tydeligvis ikke klarer å bli enige seg i mellom heller.

Hadde kanskje vært gunstig med noen færre partier i landet..

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Eriksmil.

Synes det burde være en viss grense på hvor ofte man kunne ha koalisjonsregjering, hadde sikkert vært greit med en regjering som var enig med seg selv, og som ikke brukte mesteparten av tiden på å krangle innad.

Ønsker såklart at det burde være nok partier som passer alle og en hver, men får et parti flest stemmer så burde det få sjangs til å være i regjering.

System som pomper, tute på romper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det..

Uansett om man gjerne skulle stemt Høyre. Høyre blir med i neste regjering uansett, spørsmålet er bare hvem de går i regjering sammen med. Stemmer man Høyre vil man gi de rett til og velge selv. Jeg tror de vil velge Venstre og Krf. Da blir definitivt ikke vei satt i fokus.

Stemmer du derimot Frp, vil Høyre få for få stemmer, og vil ikke ha noe annet valg enn å samarbeide med Frp. Først da vil man se resultater i form av vei.

Jeg tror ikke man skal være så redd for hva annet Frp vil klare å få gjort (mtp helsesektor, skole osv, ikke at det er noe å være redd for). De har trossalt et konservativt høyre i rævva..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke man skal være så redd for hva annet Frp vil klare å få gjort (mtp helsesektor, skole osv, ikke at det er noe å være redd for). De har trossalt et konservativt høyre i rævva..

Byrådet i Oslo ledes av Høyre og FrP, syns enkelte ting er helt forbanna dårlig her, som sykehjem.. Privatiserte uttav ville helvete; de billigste firmaene vinner anbud, og har da hjelpere på sykehjem som ikke kan norsk.. Mormor døde for et slikt sykehjem for et par år tilbake, fikk ikke engang en kontakt med lege da hun falt i koma.. Høyre er konservativt, men det er langt ute til høyre (utrolig nok, hehe) når vi snakker om privatisering osv. Jeg er ikke akkurat kommunist/sosialist, og støtter privatisering når man allerede har et statlig alternativ. Vil man betale for å få enda bedre kvalitet, kjør på. Men når et firma som har vunnet et anbud skal hjelpe gamle, syke mennesker blir jeg skeptisk..

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo tydligvis noe som ikke fungerer som det skal. Men det er så absolutt ikke bedre på kommunale sykehjem :)

Alle sykehjemsbeboere bør ha lovpålagte rettigheter, slik at private ikke kan utnytte deres situasjon for å ikke tjene penger.

Problemet med slik type privatisering er at det er ugjennomførbart. Frp vil jo ha stykkprisfinnansiering, noe som betyr at hver og en pasient/beboer vil kunne få bestemme på hvilket sykehjem de vil bo. Problemet da er at dette i praksis aldri vil fungere, da det alltid vil være mangel på sykehjemsplasser.

Slik jeg ser det er det strengt tatt det samme om sykehjemmet er privat eller kommunalt, så lenge arbeidsforholdene er gode og beboerne er fornøyde. Jeg hadde med andre ord ikke la vært å stemme på Frp på grunnlag av noen få sykehjem i Osloområdet. Om forholdene ikke er slik de bør være, så er det ikke automatisk Frp/Høyre sin feil. Da bør man jo heller rette kritikken mot det firmaet som ikke har klart å opprettholde et godt tilbud på de premissene de har fått i anbudsrunden.

Endret av AndreasK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et dilemma hva man skal stemme i år.

Mange sier jo at om FRP kommer til makta så kommer landet til å gå under, men nå har jeg vært så naiv å stemt på de "andre" og kan ikke si at dem har gjort så mye bedre jobb selv.

Er kun nå på tampen at dem gjør "fornuftige" ting, virker som om dem bare prøver å redde stemmer.

Hva har dem gjort de forrige 3 åra? Bare kommet med drittforslag, ikke gjort noe av det dem har lovet etc....

Nei vet hva jeg skal stemme i år, håper jeg bare ikke blir skuffa av tomme ord igjen!

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider