Gå til innhold

Kjøpt meg Volvo 242 Special Saloon Løpsbil!

Ranger emnet


Mr. Bollocks

Anbefalte innlegg

Hvordan blir det hvis jeg skrur ned turbotrykket og tar vekk intercooleren, og setter et rør i stedet for. Er det noe jeg bør passe på da eller skal det gå greit ????

 

EDIT: Da mener jeg bare mens jeg bremser den.

 

Turbotrykksmåleren ser ikke helt god ut heller, så om 1,5bar stemmer, er usikkert.

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det snakk om kun en periodisk kjøretøy kontroll du skal ha den igjennom ville jeg nok latt Bache Gabrielsen godsnakke med en mekaniker ja.

Gjorde det selv når jeg hadde PKK på min Golf 1.3Turbo, gikk fin fint.:D

 

Men er det snakk om å få godkjent med turbo og div modifiseringer stemplet i vognkortet er det nok kun maximal senking av ladetrykk og bremsing på rullende landevei som gjelder....

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva/hvem er en Bache Gabrielsen VSOP??

 

Hvis jeg kobler bort ic'en så kan jeg bremse den i Haugesund, hvis ikke må jeg til langtvekkistan, fordi NAF her har ikke vifte til å kjøle ic'en med.

 

Ja jeg vil ha turboen med resten også godkjent

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Bollocks

Men tror du de vil skrive ut papirer som jeg kan få med meg da da, for det gikk ikke p.g.a. målingen blir feil siden jeg hadde ic sa de. Eller må jeg ringe til Bache Gabrielsen å spør om han kan snakke med dem???

 

Ring opplysninga å spør etter bache gabrielsen:D

(se hva vepsen skrev øverst i posten over din siste;))

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he, Bache Gabrielsen er en Meget bra cognac som er fin å bestikke mekaniker kompiser med når du trenger en PKK.

 

Aha... NAF gutta mente målinga blei feil ja... da går det jo å fjerne IC,n da....:(

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

He he he, Bache Gabrielsen er en Meget bra cognac som er fin å bestikke mekaniker kompiser med når du trenger en PKK.

 

Aha... NAF gutta mente målinga blei feil ja... da går det jo å fjerne IC,n da....:(

 

Setter den seff rett på igjen etterpå:D Må jo jukse litt...;)

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Originally posted by Mr. Bollocks

 

Setter den seff rett på igjen etterpå:D Må jo jukse litt...;)

 

Update om bilen? :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Var i Stavanger i går og henta meg en kjekk liten sak. Leketøyet er en 81mod. Volvo 242 på hvite skilter i klassen Special Saloon.

Den har bl.a. : BMW M6 girkasse, 2 plate clutch, Diff. brems, stoooor turbo og intercooler, 3" rustfritt eksos fra turbo og bak med en bitteliten lyddemper helt bak, fullt veltebur, OMP bøtteseter og 6 punkts belter, Volvo 940 turbomotor ombygd med et gigantisk turbokit fra KRB Trading, Haltec datasprut og tenning, Har fått bekreftet 320 - 350HK, lader for øyeblikket med 1,5bars turbotrykk, HKS dumpventil, 8 x 18 Raceline RL7 med 225/35 WR 18 dekk, fikk også med 4 stk slicks, er usikker på resten.

Bilen er bygget proffesjonelt av Åge Flugre i Kongsberg, og har blitt brukt i Super Saloon på bl.a. Vålerbanen, Rudskogen, og på Nærbøfestivalen.

Alle lisenser for banekjøring ligger i bilen.

Det eneste som gjenstår er å få den EU Godkjent, noe som kan bli litt stress p.g.a. jeg fikk ikke med godkjenningspapirer på noe av det som er montert. Bilen er nå registert som en original 242 DL med 2,1l motor.

Jeg har ikke betalt bilen ennå p.g.a. at jeg må finne ut hvor mye som må gjøres for å få den godkjent, blir det alt for mye så leverer jeg den tilbake. Hvis noen lurte kan jeg kjøpe den for 70000,- i og med at det var en slekting som hadde den. Han mente den var verd 100000,- hvis man fant rette personen.

 

Bilder ligger HER

 

For en utrolig kul bil! Hvordan er den å kjøre? men den bmw kassa.. Er m6 bare navn på en type bmw/getrag kasser, eller har du kassa fra en m6? 320-350hk hørtes ut som en underdrivelse med det turbotrykket?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår