Gå til innhold

Matte plastfangere

Ranger emnet


Hansy

Anbefalte innlegg

Har noen matte plastfangere som trenger en liten update. Har hørt om mange produkter som kan fungere,som feks bremseveske, og Polytrol (det siste har jeg sett fungerer, men hvor selges dette i Tromsø?).

Hvilke andre produkter kan fungere for å få litt penere utseende? :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen matte plastfangere som trenger en liten update. Har hørt om mange produkter som kan fungere,som feks bremseveske, og Polytrol (det siste har jeg sett fungerer, men hvor selges dette i Tromsø?).

Hvilke andre produkter kan fungere for å få litt penere utseende? :)[/quote

 

sjekk ut Turtlewax extreme nanotech bumpershine

 

http://www.autocare.no/hemsida/default.asp

 

Jeg bruker vanligvis ikke turtlewax produkter, men til akkurat det du søker så bruker jeg denne ofte, og den står ikke noe tilbake for andre og mere anerkjente merker jeg har prøvd.

Hvis du legger på av denne og tørker over med en mikrofiberklut får du en matt, men fin look...ikke tørke og du får en blankere look.

Legg på rikelig og tørk bort...gjenta prosessen, og det blir rimelig holdbart.

 

fåes omtrent overalt på bildelebutikker, bensinstasjoner osv....

 

For alternativer sjekk ut

 

http://www.godkjemi.com

http://www.scandicshine.no

her er det mye snacks..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe som heter Bumper Care fra Auto Glym, funker som bare det. Smøres på etter hver vask, på tørr overflate riktig nok;)

Får en veldig riktig farge!

 

Jeg har brukt mye AG Bumper Care og det er som du sier; det må smøres på etter hver vask.. dvs holdbarheten er ikke noe å skryte av ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite poeng å bruke noe som varer til neste vask..

Skolakk som dem selger hos skobutikker vil farge plasten, dette varer lenge, det samme gjelder forøvrig Polytrol.

 

Enig i det;) men vet man ikke bedre funker det greit;)

(X) Audi A4 Avant, 2002

(x) VW Golf 3, 1.8 GL, 1993 (evig pengesluk-spiral)

(x) VW 1302 1600 cc, roadster 1972, (grombil)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det;) men vet man ikke bedre funker det greit;)

 

Hehe, sant nok. Jeg forsøker alltid å finne "bedre" produkter selv de jeg har funker bra.. det er alltids noe som er bedre på enten holdbarhet, finish, brukervennlighet, pris osv, og forum er glimrende til å få tips om hva som finnes der ute ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt før her, så har jeg også hørt at svart skokrem skal være ganske holdbart.

 

Det holder noen vask, men ikke spesielt bra. Lett å få skjolder etter vask også, for ikke å snakke om flekker på klærne når man kommer borti det...

 

..og så blir jo fangerne helt svarte.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolakk, ikke skokrem..

 

Tok støtfangerne på 2`er Golfen for 1 1/5 år siden og dem er fortsatt akkurat like sorte.

Et par timer etter påføring var dem berøringstørre, nettopp fordi lakken farger plasten, kontra andre midler som bare legger seg som et fettstoff på overflaten.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen matte plastfangere som trenger en liten update. Har hørt om mange produkter som kan fungere,som feks bremseveske, og Polytrol (det siste har jeg sett fungerer, men hvor selges dette i Tromsø?).

Hvilke andre produkter kan fungere for å få litt penere utseende? :)

 

Owatrol Polytrol kan bestilles fra ihvertfall Neumann og Per`s farvehandel(pyramiden?), mulig sistnevnte har på lager da de bestilte opp noen ekstra når jeg bestilte.

 

Polytrol`n farger IKKE plasten og ser bra ut + at den varer leenge såfremst plasten blir skikkelig rengjort før påføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår