svein-ivar Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Begynner snart på et lite MS prosjekt å lurer på en ting. Kjøpte en brukt Megasquirt II V3 boks som forrige eier sa jeg måtte kjøre med hallgiver i fordeler på (direct coil control), men planene har forandret seg, å jeg vil kvitte meg med fordeleren og kjøre Edis. Spørsmålet mitt er: Må jeg lodde om boksen om jeg vil kjøre fordelerløst? Lurte også på om om boksen støtter både høy og lav ohms dyser? Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 mener at MS er klarjort for edistenning.. mn jeg kan jo seff ta feil da... Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Ingen som vet helt sikkert? Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 To install EDIS with MegaSquirt-II, you connect: V2.2 main board: * the 5th hole of JP1 to the SAW pin (#3) on the EDIS module (which you can jumper to an unused DB37 pin, if you want), * the PIP pin (#1 on the EDIS module) to DB37 pin #24, * Make sure D8 (the 'John' Zener diode) is jumpered. V3.0 main board: * DB37 pin #36 to the SAW pin (#3) on the ignition module * DB37 pin #24 to the PIP pin (#1) on the ignition module * On the V3.0 main board: o use the 'Hall sensor circuit' (step #50.a in the assembly guide) - jumper D1 and D2, o jumper OPTOIN to TACHSELECT on the bottom side of the PCB, near the DB37 connector, opposite the heat sink, o jumper TSEL to OPTOUT on the bottom side of the PCB, near the center. * jumper JS10 to IGN (this uses the processor port for the SAW signal directly), * jumper XG1 to XG2 on the bottom side of the PCB, near the 40 pin socket, If you are using the relay board with a v3 main board: * the SAW signal connects to the S5 terminal (#11 on the 20 position terminal strip) on the relay board, it comes from DB37 pin 36 (make sure you have a wire connecting pin 36 to pin 36 in the MegaSquirt/relay board connecting cable), * the PIP signal connects to the Tach terminal (#15 on the 20 position terminal strip) on the relay board, it goes to DB37 pin 24. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.