Gå til innhold

Vakumventil eller nokka sånn?

Ranger emnet


millie

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en golf 92 mod som snart går rett til bilopphøgger hvis den ikke begynner å oppføre seg. :P

 

(Nå kommer en forklaring som kun en jente kan lage) :D

Problemet er at den driver å kutter hele tiden, spesielt når den er varm. Ser jo ut som en kenguru når jeg kjører bortover veiene. Har skiftet bensinpumpe, forgasser, plugger pluss nån andre ting jeg ikke helt vet hva er. Men den hopper fortsatt. Virker som om den ikke får nok eller for mye tilførsel av bensin. Enkelte ganger stopper den helt opp og er nesten umulig å få til å gå videre.

 

Noen har sagt til meg at det kan være en liten "dings" som sitter mellom forgasseren og luftfilterboksen. Den har en slange (gjennomsiktig slange, kan tenke med det er bensin som går gjennom den) som går gjennom pluss at det er koblet noen ledninger til den. Hva heter denne "dingsen"? Kan det være en vakumventil? Og hvis den er gåen kan det være derfor jeg har de probleme jeg har?

 

Blir kjempetakknemlig for svar. :)

 

Hilsen en jente som snart er x-golfeier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dette er den typen som har en endyse-innsprøytning, (ser ut som en forgasser, men er ikke det), så sitter det en temperaturføler foran på motoren (sitter to, en til motorstyring, og en til tempmåler i instrumentet). Den til motorstyringen skal gi motoren beskjed om hvor mye bensin som skal til (den skal ha en del mer når den er kald for å gå ordentlig).

Hvis denne er defekt, så vil motoren kunne få for mye bensin. Da vil den gå greit når den er er kald, men vil begynne å bli forholdsvis rar når den blir varm. Det er ikke helt ukjent at disse ryker.

Eller så sitter det en gummipakning mellom denne "forgasseren" og innsuget, som ofte blir ganske så morken. Men det burde du ha sett når du bytta den forgasseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lånt en sånn magnetventil eller reguleringsventil for å sjekke om det var det, men det virker ikke som om det var det. Det driver enda å nykker og stopper når jeg trør inn clutchen og bremsa.

 

Men skal få dem til å sjekke det der med temperaturføleren.

 

Rotor og fordelerlokk er sjekket og skiftet.

 

Tusen takk for svar. Hvis det er flere som har noen tips om hva det kan være så tar jeg gjerne i mot. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår