Gå til innhold

Toyota Corolla 1,6XLI 90 Prosjekt!

Ranger emnet

mr_flow90

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen!

Da tenkte jeg at jeg skulle lage en liten tråd om mitt lille såvidt påbegynte prosjekt:)

Ting som er blitt gjort (Oppdatert):

Soting

Anlegg

Sportsluftfilter fra biltema!:)

"pimped out" grill.

Nye dempere og fjærer.

Nye felger og dekk.

Nytt taktrekk.

Ting som jeg ønsker blir gjort (Oppdatert):

(NY!) Få fikset forskjermene og kansje lakkert front og bakfanger

Så får vi se hva annet jeg kan tenke meg å gjøre:)

Det hele startet 7. September da jeg satt på utplasseringen og så etter bil. (Jeg vet jeg var på jobb og ikke skulle gjøre det, men var desperat etter å få kjøpt meg en bil!:op:)

Men hvertfall så kastet jeg meg over telefonen og ringte til min far og sa at jeg hadde funnet den perfekte bilen for meg!

Jeg satt bare å trippet på at dagen skulle være over sånn at jeg kunne komme meg hjem å få ringt til eieren av bilen.

Neste dag kjørte vi for å se på bilen, og etter en lang stund med fram og tilbakekjøring var vi endelig fremme.

Etter ti minutter ble det bestemt. Bilen var nå endelig min!:D

Jeg kjørte hjem og var stolt eier av ny bil.

Neste dag var det full rengjøring og da fant jeg masse rart, bla en 10kr fra 1996 og et Esso bensinkort som gikk ut i 97.

Nå var bilen gullende ren både utvendig og innvendig.

Her er de første bildene jeg så av bilen når den var til salgs på finn:

DSC01336.jpg

DSC01337.jpg

To be continued..

Endret av mr_flow90
Oppdatering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde allerede kjøpt meg et enkelt anlegg som stod å ventet på bilen.

Neste dagen var det i gang med å koble anlegg. DET VAR SLIT! Ettersom at corollaen hadde stål under hattehyllen ble dette mer jobb en forventet. Måtte bøye de stagene som løfter opp bagasjelokket og masse stress. Men etter tre timer var hullene kuttet og 6x9 på plass:) Da gjenstod det bare å strekke kabler og koble til forsterkeren og subben. (Har desverre ingen bilder av denne prosessen)

Et par dager senere reiste jeg på biltema for å kjøpe meg soting til bilen. Første gang jeg skulle sote en bil, og jeg skal fortelle dere noe, det er et herk å få det til å bli perfekt! Hele rullen min havnet rett i bosset fordi jeg ikke fikk det til. Etter mange ruller og forsøk fikk jeg det endelig til. Det er så og si 99%perfekt! Her er noen bilder:

DSC01433.jpg

DSC01443.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene gikk og jeg ble bare mer og mer glad i bilen.

Må så, en dag når jeg skulle legge noe baki bagasjerommet mitt, så fant jeg ut noe helt grusomt! Det lakk som en sil inn i bagasjerommet.

Tenkte jeg skulle sjekke med reservetdekket om det var noe vann der. Gjett om jeg fikk sjokk! Stakk fingeren min nedi for å se hvor mye vann det var, og det rakk pinade helt til knoklene mine!

Har ennå til denne dagen i dag ikke funnet ut hva årsaken kan være. Er det kansje noen andre som vet hva det kan være?

DSC01371.jpg

DSC01372.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, får se hva jeg finner ut av.

Men tilbake til det jeg snakket om!:)

Da vinteren nærmet seg og de første snøkrystallene begynne å fall tenkte jeg at i dag kommer til å bli en bra dag! Min egen bil og det er kommet snø ute, da blir det ut å ta noen håndbrekksladd. Jeg hadde med meg en kompis og sa til han at "I dag siden det bare er kommet snø sånn plutselig, så kan jeg tenke meg at det er en del som smeller".

Og tror ikke du at det skjer med meg da? Kjørte et par runder på en liten plass, og hadde nesten den helt brei den ene gangen, så tenkte jeg at nå kjører jeg bare litt fortere, men det skulle jeg aldri ha gjort! Vi seilte sidelengs inn i et lite fjell, og der forsvat baklykten min pluss litt til:

DSC01379.jpg

DSC01380.jpg

Men heldigvis så er det jo sånn at man kjenner altid en som holder på med noe du trenger hjep til eller kjenner en som kjenner en. Etter en uke hos en som vi kjente, ble bilen iallefall nesten god som ny igjen:

DSC01383.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene gikk og jeg ble bare mer og mer glad i bilen.

Må så, en dag når jeg skulle legge noe baki bagasjerommet mitt, så fant jeg ut noe helt grusomt! Det lakk som en sil inn i bagasjerommet.

Tenkte jeg skulle sjekke med reservetdekket om det var noe vann der. Gjett om jeg fikk sjokk! Stakk fingeren min nedi for å se hvor mye vann det var, og det rakk pinade helt til knoklene mine!

Har ennå til denne dagen i dag ikke funnet ut hva årsaken kan være. Er det kansje noen andre som vet hva det kan være?

DSC01371.jpg

DSC01372.jpg

Har nå fått fått tettet baklykten min skikkelig. Var ganske lett å få den av siden det nesten ikke var noe pakning der. Så når vi jeg bare vente til det begynner å regne å håpe på det beste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er tiden kommet at jeg snart får lønning, og da tenkte jeg å kansje skaffe meg noen nye dempere og fjærer ettersom at bilen subber og er skikkelig gelè når jeg kjører.

Noen som vet om dette kansje hadde vært noe?

Dempere: http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=SS7602

Fjerer: http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=COB7604

Endret av mr_flow90
Lenke til kommentar
Del på andre sider