Gå til innhold

Toyota Corolla 1,6XLI 90 Prosjekt!

Ranger emnet

mr_flow90

Anbefalte innlegg

Nå har det vært ganske rolig her en stund fordi jeg ikke har hatt penger til å gjøre noe. Men nå har jeg hvertfall bestilt nye skreddersydde tekstilmatter til bilen min :) Og nye dempere å fjærer.

Bilder kommer når jeg har fått delene mine:)

Mine neste planer var å få på noen 15" felger og få fikset noe rust. Noen som vet hvor jeg kan få tak i både høyre og venstre forskjerm? Har hørt med toyota forhandleren men de skulle ha 3500 for begge. Det er ikke akkurat det jeg vil betale for noe sånt, men blir aller siste utvei å så tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå tenkte jeg at det kansje var på tide å trekke nytt stoff i taket mitt. (Takk til Turbodevil's Corolla 95`prosjekt for innspirasjon)

Men noen som vet om noen sted i bergensområdet hvor jeg kan få tak i en ny solskjerm på fører siden? Eller noen som har en liggenes så hadde det vært enda bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ang felger kan du ha 195 50 15" og samme som jeg har det i corollaen min uten senkesett. Men ang senkesett kan du se inne på http://www.senk.no men senkefjærer holder det.

hva med powerfilter og effektanlegg :)?

jeg ser at du er fra Askøy og jeg er også kommer fra Askøy :)

Nåværende bil: Toyota Corolla Ginza sedan 1997 1.3 16v

Tidligere bil: BMW E30 316i 1990 original SOLGT

Toyota Corolla 1.3 Xli 1991 SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margido: Jeg har hørt at huggerene har sluttet å selge deler nå. Så vet ikke om jeg kan få tak i det derfra da.

Elessio: Har kjøpt meg senkesett nå, venter bare på å få det. Har også tenkt å sette på 15" felger med enten 195/50 eller 185/55. Har tenkt å kansje få et effetkanlegg på. Har sportsluftfilter på nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mens vi alle sitter å venter på at jeg skal få de nye demperene og fjærene mine:P Så tenkte jeg å spørre dere om en annen ting.

Har nå takket være vinteren nesten fått mine frontskjermer spist opp av alt saltet de slenger på veiene. Dette er jo aldri noe gøy å nå tenkte jeg at siden det nærmer seg sommer så må jo jeg nesten få gjort noe med det.

Noen som vet hva som hadde vært best og ikke minst billigst å gjøre utifra bildene. Pusse de ned å sveise metal på å lakke, eller bare kjøpe nye?

Takker for svar på forhånd :)

DSC01487.jpg

DSC01488.jpg

Endret av mr_flow90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående rusta di. Er det front eller bak. Er det bak, er det i selve caroseriet. Ta og Puss vekk (fjærn) all rusta du kan. Legg på rust fjerner/Beskytter. Puss ned, sveis igjen, legg på grunning og lakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var demperene testet og bilen sitter som en klegg på veien! Er ufattelig glad jeg innvesterte i nye dempere og fjærer! Sånn ser bilen ut nå! :D

DSC01510.jpg

Så i dag var jeg og kjøpte nye dekk til noen felger jeg hadde liggenes. Og sånn ble det seenes ut!

DSC01517.jpg

DSC01518.jpg

Men så en ting, var ute å kjørte med de nye dekkene i dag, og merket at når jeg svinger så tar dekke såvidt borti kanten i hjulbuen. Dette gjelder bare bak, både på høyre og venstre side.

Noen som vet om noe som kan gjøres for at den ikke skal gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider