Gå til innhold

Mangler vognkort del 2 etter kjøp

Ranger emnet

alek_88

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt en bil, fikk den omregistrert, Eu-godkjent den, og har nå fått den forsikra så dem var klare til å lage skiltene, og skiltene er på vei til biltilsynet nå, men jeg kunne ikke hente dem. Grunnen var at vognkort del 2 ikke var levert inn.

Kontaktet gamle eieren og han fortalte at bilen aldri hadde vært registrert på seg, men bare på forrige eieren, men da skal vel vognkort del 2 fortsatt ligge på biltilsynet? Men det gjorde den da ikke..

Selger mener på at hvis jeg har salgsmelding så skal den være gyldig siden vognkort del 2 er det tydeligvis ingen som har:S

Noen som vet hva jeg burde gjøre? :) hehe

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte BMW'n min for 2 år siden holdt det med Salgsmelding som var underskrevet av begge parter.

Men har du fått den omregistrert så står jo i teorien bilen på deg og da skal jo du få vognkort del 2 i posten og et midlertidig vognkort hos Satans Vegvesen.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte BMW'n min for 2 år siden holdt det med Salgsmelding som var underskrevet av begge parter.

Men har du fått den omregistrert så står jo i teorien bilen på deg og da skal jo du få vognkort del 2 i posten og et midlertidig vognkort hos Satans Vegvesen.

betalte omregistreringa på biltilsynet (eller fikk en bank-giro som jeg betalte da) så var vi på biltilsynet og dem sa dem kunne bestille skiltene og greier, men fikk dem ikke ut før jeg hadde levert inn vognkort del 2. hater det nye systemet:S

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontaktet gamle eieren og han fortalte at bilen aldri hadde vært registrert på seg, men bare på forrige eieren, men da skal vel vognkort del 2 fortsatt ligge på biltilsynet? Men det gjorde den da ikke..

Prøve å få kontakt med han eieren bilen faktisk stod registrert på? I værstefall må han melde tap på vognkort del 2, så må du ordne del 2 med han.

Om jeg forstod situasjonen riktig.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som står som eier av bilen (hvis han du kjøpte bilen av ikke gjorde det, er det han som eide den før ham igjen det gjelder) må da sende inn en tapsmelding på vognkort del 2. Når det er gjort kan du vel hente skiltene, da har SVV fått en slags bekreftelse på at bilen faktisk er solgt, i tillegg til salgsmeldingen.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider