Gå til innhold

orginal sperre

Ranger emnet

bosolhaug

Anbefalte innlegg

Navn: Lamell sperre!

er vel 60% de sperrer har jeg hørt! har en som jeg skal sette over på min egen! er ikke sikker på om det er noen forskjeld på automat og manuell. men det er lavere utvekling på min en det er på orginal akselen! Hehe. håper du fikk noe ut av det svaret!;)

Diffen sperres opp til 100% den. Ved at de forspente lamellene begynner å bremse ved 60 NewtonMeter.

Endret av AndersTM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

min har hvertfall ingen problen med å spinne på begge hjulene på tørr asfalt, og jeg har den orginale anti spin diffbremsen.

utvekslinga står på en klister lapp under tektylen på det venstre røret, rett under der med bremseslangenne til bakakselen

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det bare var eatondiffen som presset sammen lamellpakkene for å få til 100% låsing. Vanlige lamelldiffer fra volvo har vel bare forspennet å rutte med?

Nå ble jeg usikker. La oss si det sperrer opp til "nok" da:D Men går det an å justere forspennet på original diffbrems?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går jo fint ann og vri rundt det ene hjule og holde fast det andre når du har den i lufta! derfor har jeg hørt at det er ca 60% men kan være feil det jeg har hørt!;)

Hvordan klarer du det?

Når jeg jekker opp ene bakhjulet mitt, har jeg ikke sjangs til å vri på hjulet som er i lufta.. :)

Ja, jeg har volvos orginale antispinnaksel..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider