bosolhaug Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 snubla over en sperreaksling her om dagen,sitter på en 245 som har gått 300000 med automatkasse, så lurte jeg på hvor god dem sperrene egrntlig er? og er det forskjel på utvekslinga på automataksling og manuel? og hva er det verdt? takk for alle fornuftige svar :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Jeg har det på bilen min, sperrer greit den, er vel verdt 1500-2500kr kansje,aner ikke,hehe Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy240 Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Navn: Lamell sperre! er vel 60% de sperrer har jeg hørt! har en som jeg skal sette over på min egen! er ikke sikker på om det er noen forskjeld på automat og manuell. men det er lavere utvekling på min en det er på orginal akselen! Hehe. håper du fikk noe ut av det svaret!;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersTM Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 (endret) Navn: Lamell sperre! er vel 60% de sperrer har jeg hørt! har en som jeg skal sette over på min egen! er ikke sikker på om det er noen forskjeld på automat og manuell. men det er lavere utvekling på min en det er på orginal akselen! Hehe. håper du fikk noe ut av det svaret!;) Diffen sperres opp til 100% den. Ved at de forspente lamellene begynner å bremse ved 60 NewtonMeter. Endret Mars 13, 2009 av AndersTM Siter Volvo 240 GL 1989 - http://www.bilforumet.no/200-serien/170378-anderstm-volvo-240-1989-a-2.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 min har hvertfall ingen problen med å spinne på begge hjulene på tørr asfalt, og jeg har den orginale anti spin diffbremsen. utvekslinga står på en klister lapp under tektylen på det venstre røret, rett under der med bremseslangenne til bakakselen Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Diffen sperres opp til 100% den. Ved at de forspente lamellene begynner å bremse ved 60 NewtonMeter. Jeg trodde det bare var eatondiffen som presset sammen lamellpakkene for å få til 100% låsing. Vanlige lamelldiffer fra volvo har vel bare forspennet å rutte med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersTM Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Jeg trodde det bare var eatondiffen som presset sammen lamellpakkene for å få til 100% låsing. Vanlige lamelldiffer fra volvo har vel bare forspennet å rutte med? Nå ble jeg usikker. La oss si det sperrer opp til "nok" da:D Men går det an å justere forspennet på original diffbrems? Siter Volvo 240 GL 1989 - http://www.bilforumet.no/200-serien/170378-anderstm-volvo-240-1989-a-2.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2009 Skal gå an å fjøse til noe ja. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy240 Skrevet Mars 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2009 det går jo fint ann og vri rundt det ene hjule og holde fast det andre når du har den i lufta! derfor har jeg hørt at det er ca 60% men kan være feil det jeg har hørt!;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2009 det går jo fint ann og vri rundt det ene hjule og holde fast det andre når du har den i lufta! derfor har jeg hørt at det er ca 60% men kan være feil det jeg har hørt!;) Hvordan klarer du det? Når jeg jekker opp ene bakhjulet mitt, har jeg ikke sjangs til å vri på hjulet som er i lufta.. :) Ja, jeg har volvos orginale antispinnaksel.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2009 Slitte lameller? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Mars 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2009 jeg har også sett at det går an å holde fast det ene hjulet og vri på det andre, men akselen funka som f til å spinne med!:) Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy240 Skrevet Mars 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2009 jeg har også sett at det går an å holde fast det ene hjulet og vri på det andre, men akselen funka som f til å spinne med!:) Det er sånn med min å! Pratet med en som sa det bare var og skjimse noe i klokka med noe skiver! da fikk du 100%? Er det riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2009 Ja, stemmer igrunn det.. Har shimsa opp min.. Funker mye bedre nå enn den orginale.. :D Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy240 Skrevet Mars 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2009 åssen er det du gjør det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.