Gå til innhold

Montert sub i Omega B sedan. Mildt sagt skuffet!

Ranger emnet

turbotrondsen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg satt i 2x12 Kicker Comp i porta kasse.

1600peak watt Megavox forsterker (netthandelshit som faktisk gir litt trøkk)

5 farad Stinger kondensator.

Hadde dette oppsettet i min Golf 2.

Det spilte rått! Altså, folk klarte ikke å sitte i baksetet med det på full guffe. Jeg slet faktisk litt foran også.

Men i Omegaen syns jeg ikke det trøkket noe i det hele tatt.

Eller, stikker jeg hodet inn i bagasjerommet så dundrer det bra.

Men inni bilen forsvinner halve effekten syns jeg.

Har prøvd å snu kassa i alle mulige retninger, og kom fra til at med elementene inn så spiller det "best"

Må jeg bare leve med at Omega er et helvete å bygge anlegg i??

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sedaner er som regel et helvette å bygge anlegg i, siden lyden blir "innestengt" i bagasjerommet. I golfen din så var det mest sannsynligvis helt åpent, og lyden fikk en mulighet å komme seg over baksetene, og til coupeen.

Når subben spiller i bagasjerommet,så prøver trykket å komme seg ut gjennom alle mulige hull, altså rundt bagasjelokket.

Har du skiluke? Isåfsll, snu subben, og åpne denne opp, blir bittelitt mer trykk da :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt ned åpnet skiposen ja, med elementene innover.

Hjalp littegrann.

Når jeg ser under hattehylla er det ei metallplate der med masse div hull i.

Men det ser ut som det faktisk er to 5,25" utformede hull i selve metallplata på hver sin side slik at man har muligheten til å ettermontere høytalere der og.

Da er det jo igrunn ikke verre enn å kutte hull i selve hattehylla også opp med to bassrefleksrør.

Tror dere om det?

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjort et forsøk. Bare husk at et rør i hylla vil få samme funksjon som et hvilket som helst annet bassrefleksrør; luften i røret vil ha en resonansfrekvens som påvirker frekvensgangen. Da ender du opp med en lukket kasse som spiller inn i en portet kasse (bagasjerommet), en form for uforutsigbar båndpasskasse. Jo lengre rør jo lengre ned i frekvens vil denne frekvensen ligge.

Når det er sagt er det selvsagt ingenting i veien for å prøve med og uten et rør på f.eks. 30 cm i hylla. Synes du resultatet blir bedre, så er det bedre. Punktum finale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider