Gå til innhold

250 Turbo Diesel

Ascona77

Anbefalte innlegg

Har en 200 Diesel 87 modell 124 som det er bytta fra 2,0 diesel til 250 Turbo diesel på. drivverket er det som har stått i bilen hele tiden, altså 200 gearkasse og bakaksel. Sånn som bilen er nå, så har den en rask akselerasjon opp til rundt 100 km/t. Kjører lett fra 230E og holder godt følge med 300E. Problemet er at jeg har en toppfart på ca 130 km/t, og da har jeg følelsen av at det nesten er bedre å være utenfor bilen enn innenfor å kjøre. Rister noe sinnsykt:)

Motoren som står i bilen er henta fra en ambulanse, og det er blitt meg fortalt at ambulanse motorene var bygget noe kratigere enn de vanlige TD motorene. Noen som har ei formening om dette?

Har hørt snakk om at motoren skal ha rundt 130 HK, men aner ikke om dette stemmer. Her om dagen var jeg og fikk kjøpt meg en 86 250 diesel delebil med automat. Skal ta gearkasse og bakakselen fra den bilen, sånn at utvekslingen blir litt mere riktig i forhold til 200 dieselen. I tillegg var både kasse og bakaksel i mye bedre stand enn den jeg har nå på bilen.

I tillegg hadde den skinn interiør og el vindu. Noen som vet om ledninger ligger ferdig lagt opp i dører selv om min bil har vanlig sveiv?

Prøvde også å ta av dørtrekket, men klarte å ødelegge det gamle. Er det bare å brette det ut med skrujern, eller er det andre triks. Har ikke skrudd så mye på Mercedes,så jeg vet svært lite om disse bilene. Håper noen kan gi meg noen gode svar, evt linker med bilder hvor man kan se hvordan man tar av dørtrekk:)

97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10

77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig.

99 Passat 1.9TDI

96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk

96 Mercedes 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider