Gå til innhold

Ulyd Bakaksling

Ranger emnet

[NR]Xide

Anbefalte innlegg

Hei gutter!

Sliter med lyd i bakakslingen på min 940 Turbo -93modell..

Sitter en 1031 aksling på den, byttet hjullager osv. Er en slags romlelyd når jeg slipper gassen, fant ikke noe slark i lager inni diffhuset, baklashen virker oxo grei. Mellomaksling er 100% samt mellomaksel lager, noen som har hatt lignende problem før?

Under pådrag er den helt stille, sjekket alle foringer (byttet 2stk) på moment stag...

Tips mottas med takk!:)

940Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et lignende problem med en 240. Da byttet jeg hele bakakslingen til slutt. Endte med at bilen ikke gikk framomver. Var noe galt med kronhjulet da og på verksted sa de at reparasjonen kom på ca 16k. Blir visstnok skader med en gang så det er ikke mye å reparere på. Hvis det er samme feilen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk en sånn klank-klank lyd i min og trodde d var mellomaksel lageret...

til slutt merket jeg at jeg kunne ta begge bakjulene og vippe de inn og ut i fra navet etter jeg jekket den opp

tror faktisk d er noe i samme dur som han over sier...solhjul/planethjul har fått juling, og når de blir slark mellom de 2 vil de aldri slutte å gnage mot hverandre.

første jeg ville gjort om jeg var deg var å tappe litt olje fra bakakslingen og se om den er sølvfarget... er den d er diffen din historie.;)

Mvh Tage Midtun

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xide;2485332']Takk for svar' date=' den bolten drev jeg å så litt på for den virka litt "væl" slarket.. Hva gjorde du med problemet? Ny bolt? Og hvordan får man den ut?:)[/quote']

Det skal være en skrue som holder den bolten på plass mener jeg, ellers så er den bare pressa i?.

jeg tokk bare å sveisa den bolten fast så den ikke slarka, da blei lyden borte men kjørte såpass lenge med det så der blei det slitasje på solhjul og plantehjul også. så da er det bare å kaste i en banan og lyden blir borte

Volvo 945Lt..

Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak

Volvo 740Tic..solgt

Opel Omega 3000..høggd

Opel Omega 3000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider